V PRIHODNJEM TEDNU PRAZNUJETA OBČINSKI PRAZNIK OBČINI BENEDIKT IN IZOLA.

Sekretariat SOS

NOVICE SOS

Razprava glede osnutka Uredbe o podrobnejših pravilih urejanja prostora za umeščanje fotonapetostnih naprav 1/1

V četrtek, 6.7.2023 je v prostorih Ministrstva na naravne vire in prostor potekala predstavitev osnutka Uredbe o podrobnejših pravilih urejanja prostora za umeščanje fotonapetostnih naprav (Uredba OVE) – ki se nahaja v javni razgrnitvi. Predstavitve so se udeležili tudi predstavniki SOS, ZOS, ZMOS, Zbornice za arhitekturo in prostor ter Inženirske zbornice Slovenije, ki so s svojimi komentarji v drugem delu srečanja tudi odprli razpravo.

Osnutek Uredbe OVE med drugim določa podrobnejša pravila urejanja prostora za postavitev fotonapetostnih naprav pri novogradnjah in rekonstrukcijah objektov kot tudi izjeme od njihove obvezne postavitve. Kot je določeno v osnutku Uredbe OVE, postavitev fotonapetostnih naprav ne bo izvedljiva ali dopustna iz razlogov kot je neprimerna namembnost ali vrsta objekta, neprimerna lega ali osončenost objekta, zagotavljanje zelenih površin in na naravi temelječih rešitev, ter varovanje kulturne dediščine. Ob skupnem pregledu osnutka Uredbe OVE, je bilo poudarjeno, da bo ob njenem sprejetju obvezna postavitev fotonapetostnih naprav pri novogradnjah in rekonstrukcijah objektov, kjer je tlorisna površina strehe stavb in parkirišč večja od 1000m². Pri tem je pomembno izhodišče, da se fotonapetostne naprave umesti na največji možni tlorisni površini strehe, in ne na manj kot na 60% tlorisne površine strehe. V zvezi s tem se preveri še nosilnost konstrukcije. Prav tako bo obvezna postavitev fotonapetostnih naprav na obstoječih objektih (strehi obstoječega objekta ali na obstoječem utrjenem parkirišču, katerega tlorisna površina strehe znaša ≥ 1.700m²).

Predstavniki občin so v zvezi s tem opozorili še na vprašanje viška električne energije in postopek razgradnje sočnih panelov po preteku življenjske dobe, ki še v predlogu Uredbe ni konkretno opredeljen. Prav tako so izpostavili še manj ustrezna določila, ki določajo umeščanje fotonapetostnih modulov na fasade in balkone objektov. V skladu z njimi je v sklopu razprave v izogib kaotični podobi naselij prišlo do predloga regulacije tovrstnega umeščanja s soglasji oz. dodatnimi mnenji s strani občin. Med izpostavljenimi predlogi je bila tudi umeščanje fotonapetosnih naprav na način, kjer bi bilo možno shranjevati sončno sevanje v obliki toplotne energije za namen ogrevanja stavb. V predstavitvi so bili izpostavljeni in dobro sprejeti še Sistem dovoljevanja fotonapetostnih naprav v prostor, glede na velikost (moč) naprave/objekta  kot je ≤1 MW, 1-10MV in ≥10 MW ter grafični prikazi, ki so v podporo pri razumevanju podrobnejših pravil urejanja prostora za umeščanje fotonapetostnih naprav. Prav tako so predstavniki ministrstva izpostavili smotrnost obveznosti investitorjev v povezavi z vzdrževanjem fotovoltaičnih naprav, tudi ko niso v vlogi lastnikov zemljišč, kjer so tovrstne naprave nameščene. Za ustreznejšo razlago je bilo v nadaljevanju srečanja na prošnjo zbranih tudi razloženo, da bi se na približno 8000m² velikem območju s pomočjo fotovoltaike iz energije sončnega obsevanja pretvorilo približno 1 megavatno uro električne energije.

Skupnost občin v povezavi z novico še vedno naslavlja občine k oddaji komentarjev na osnutek Uredbe OVE (rok je 18.7.2023). Za dodatne informacije kliknite tukaj.

S komisijo o Zakonu o javnih uslužbencih 1/2

V ponedeljek, 3.7.2023 je potekala 10. seja Komisije za pravna in zakonodajna vprašanja. Članice komisije so obravnavale predlog Zakona o javnih uslužbencih (ZJU) in predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o delovnih razmerjih (ZDR).

V uvodni razpravi o ZJU so izpostavile predvsem novost – center za ravnanje s kadrovskimi viri v organih državne uprave (v nadaljnjem besedilu: Center) in pomisleke glede predloga njegove ureditve. Center bi naj namreč med drugim skrbel za prvi del izbirnega postopka v javnem natečaju za organe državne uprave in tudi za druge državne organe ter uprave lokalnih skupnosti, ki so pristopili k internem trgu dela, vključno s presojo osebnih sposobnosti in veščin kandidatov. V nadaljevanju seje pa so se osredotočile na komentiranje zakona po členih.

Glede ZDR so članice komisije pozdravile spremembe v predlogu besedila, ki so glede na naravo dela, ki se spreminja, dobrodošle.

Na drugem sestanku z uradom o ukrepih občin za integracijo tujcev   1/3

Urad Vlade RS za oskrbo in integracijo migrantov je organiziral drugi sestanek na temo ukrepov za vključevanje tujcev v lokalno okolje. Sestanka se je v imenu Skupnosti občin Slovenije udeležila generalna sekretarka SOS Jasmina Vidmar. Pogovor je tekel o možnih pristojnostih občin pri vključevanju tujcev v okviru strategije vključevanja tujcev.

Prejeto gradivo za sestanek je obsegalo zgolj izvleček predlogov ukrepov, ki bi se jih lahko izvajalo na lokalni ravni, med njimi ukrepi medsebojnega spoznavanja – medkulturni dialog preko mediatorstva, socialno vključevanje, izobraževanje in usposabljanje strokovnih delavcev na področju socialnega varstva za delo z migranti ter zaposlenih na občinskem nivoju, aktivno vključevanje tujcev v programe družinskih centrov, večgeneracijskih centrov, socialnovarstvenih programov in drugih skupnostnih programov, Ustanavljanje občinskih Svetov za tujce kot posvetovalnega telesa lokalne oblasti ali določitev osebe v občinski upravi za pravice tujcev, ki se nanašajo na pristojnosti občin (volilna pravica, participacija prebivalcev, ..) ter širjenje dostopnosti pri dodelitvi neprofitnega najemnega stanovanja in do subvencij za tržne najemnine. V sodelovanju s predstavniki združenj občin se bodo oblikovali konkretni ukrepi, ki bi bili v pristojnosti občin, financirani pa s strani države. Trenutno razmišljanje je v smeri vzpostavitve kulturne mediacije in skupnostnega tolmačenja za pomoč pri komunikaciji tujcev v institucijah (šolah, zdravstvenih domovih, UE).

Generalna sekretarka je izpostavila, da smo prejeli v vpogled zgolj izvlečke, torej izven sistemskega koncepta postavljene predloge ukrepov, zato je predlagala, da se predlog strategije deli v celoti s skupino. Prisotni so se strinjali, da je uspeh integracije odvisen v precejšnji meri tudi od motivacije migrantov ter da bi bilo smiselno pridobitev socialnih transferjev vezati  na poklicno in socialno aktivacijo, vpis otrok v šole ipd. Tako kot kadri odhajajo iz Slovenije zaradi boljših priložnosti v tujini, se moremo zavedati kadrovskih potreb tudi v Sloveniji, vendar je obenem potrebno upoštevati tako pravice priseljencev kot njihove dolžnosti.

V kratkem bo znotraj delovne skupine posredovan osnutek strategije integracije tujcev, ki bo interne narave, zato bo v koordinaciji z občinami članicami nanj  pripombe predstavila generalna sekretarka SOS.

 

ZAKONODAJA

Višina regresa za prehrano med delom od 1. julija 2023 dalje 2/1

V skladu z določbami aneksov h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 136/22) se znesek regresa za prehrano med delom vsakih šest mesecev usklajuje z rastjo cen prehrambnih izdelkov na podlagi podatkov Statističnega urada Republike Slovenije. Statistični urad Republike Slovenije je Ministrstvu za javno upravo posredoval podatek, da je količnik rasti cen prehrambnih izdelkov (skupaj hrana in brezalkoholne pijače za obdobje januar – junij 2023) 1,047. Glede na ta količnik rasti cen prehrambnih izdelkov znaša višina regresa za prehrano med delom od 1. julija 2023 dalje 6,91 evra.

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 139/22; v nadaljevanju besedila: ZSPJS-AA) od 1. decembra 2022 izenačuje višino povračil stroškov in drugih prejemkov v zvezi z delom funkcionarjev z javnimi uslužbenci. Skladno s prvim in drugim odstavkom 8. člena ZSPJS-AA pripadajo funkcionarjem povračila stroškov in drugi prejemki v zvezi z delom v enaki višini in pod enakimi pogoji, kot to velja za javne uslužbence.

Predlog prenosa lastništva zemljišč RS na katerih poteka občinska cesta na občine, oziroma predlog zamenjave lastništva 2/2

S strani Ministrstva za infrastrukturo smo prejeli v pregled in obravnavo gradiva za sejo Vlade RS, na podlagi katerega so predlagani sledeči sklepi:

  1. Vlada Republike Slovenije se je seznanila z informacijo o obsegu nepremičnin v lasti države, ki so kategorizirane kot občinske javne ceste na dan 31. 12. 2022.
  2. Vlada Republike Slovenije nalaga Ministrstvu za infrastrukturo in Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo, da izvedeta prenos lastninske pravice na nepremičninah, ki so kategorizirane kot občinske javne ceste, v korist samoupravnih lokalnih skupnosti na podlagi ZSPDSLS-1.
  3. Vlada Republike Slovenije nalaga Ministrstvu za infrastrukturo in Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo, da lastninsko pravna razmerja z samoupravnimi lokalnimi skupnostmi uredita v roku petih let od izdaje tega sklepa.

Na spodnjih povezavah se nahaja gradivo, ter seznam parcel, ki so v lasti države ter na njih poteka občinska cesta.

Gradivo za sejo vlade

Seznam parcel, ki so v lasti RS ter na njih poteka občinska cesta

Vabimo vas, da nam morebitne predloge in propombe posredujete na naslov miha.mohor@skupnostobcin.si najkasneje do četrtka 13. julija 2023.  

Predlog Odloka o programu porabe sredstev sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023-2026 2/3

Na e-Demokraciji je objavljen Predlog Odloka o programu porabe sredstev sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023-2026, ki je v medsektorskem usklajevanju in katerega predlagatelj je Ministrstvo za okolje, prostor in energijo. Kot navajajo, se z odlokom sprejme Program porabe sredstev sklada za podnebne spremembe za leto 2023 – 2026, ki je v Prilogi, ki je sestavni del tega odloka in do katerega za podrobnejše informacije dostopate tukaj. V nadaljevanju izpostavljamo posamezne ukrepe, ki so v Predlogu Odloka tudi konkretneje zapisani.

(1) Program porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leto 2023 – 2026 (v mio EUR) po ukrepih:

  • Skoraj nič energijske in brez emisijske stavbe
  • Obnovljivi viri energije
  • Razogljičenje gospodarstva
  • Ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov
  • Podnebno financiranje
  • Komuniciranje, ozaveščanje
  • Digitalna podpora podnebnemu prehodu
  • Doseganje ciljev zmanjšanja emisij toplogrednih plinov – enote
  • Tehnična pomoč
  • Kritje stroškov poslovanja Eko sklada

(2) Preglednico noveliranih ukrepov in porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leto 2023 (v mio EUR)

  • Razogljičenje, emisije toplogrednih plinov, ukrepi na področju gozdarstva, kmetijstva in odpadkov
  • Razogljičenje, emisije toplogrednih plinov, ukrepi v gospodarstvu
  • Razogljičenje, obnovljivi viri energije
  • Energetska učinkovitost, industrija
  • Energetska učinkovitost, stavbe
  • Energetska učinkovitost, promet
  • Energetska učinkovitost, več sektorski ukrepi ter ozaveščanje in informiranje
  • Prilagajanje

(3) Skupni pregled porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leto 2023 – 2026 (novelirani ukrepi za leto 2023 ter novi ukrepi za leto 2023-2026 v mio EUR)

Občine nam lahko posredujete pripombe (v obliki predlogov z utemeljitvami v preglednici tukaj) do 12.7.2023 na ana.plavcak@skupnostobcin.si.

Zakon o priznavanju poklicnih kvalifikacij za poklic zdravnik, zdravnik specialist, doktor dentalne medicine in doktor dentalne medicine specialist 2/4

S strani Ministrstva za zdravje smo bili obveščeni o javni obravnavi osnutka Zakona o priznavanju poklicnih kvalifikacij za poklic zdravnik, zdravnik specialist, doktor dentalne medicine in doktor dentalne medicine specialist. Na Ministrstvu za zdravje so z namenom odprave administrativnih ovir, pohitritve postopka in zasledovanja načela ekonomičnosti upravnega postopka priznanja poklicne kvalifikacije za kandidate, ki so poklicno kvalifikacijo zdravnik, zdravnik specialist, doktor dentalne medicine ali doktor dentalne medicine specialist pridobili v tretji državi in imajo ponudbo za delo v Republiki Sloveniji pristopili k pripravi novega Zakona o priznavanju poklicnih kvalifikacij za polic zdravnik, zdravnik specialist, doktor dentalne medicine in doktor dentalne medicine specialist (osnutek ZPPKZ-1).

Na sledečih povezavah najdete:

Vaše pripombe ali predloge na osnutek zakona nam prosimo posredujte do petka, 14. 7. 2023 na naslov ursa.rupar@skupnostobcin.si.

 

Predlog zakona o letalstvu 2/5

Spoštovane članice, spoštovani člani,

Ministrstvo za infrastrukturo nam je v pregled in obravnavo posredovalo Predlog zakona o letalstvu ter Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zagotavljanju navigacijskih služb zračnega prometa. Skupnost občin Slovenije (SOS) je pristojno ministrstvo večkrat opozorila na potencialne negativne posledice za občine, v katerih se nahajajo letališča, saj je obstajala možnost izpada dohodka iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ). Ministrstvo je prisluhnilo argumentom SOS-a in občin, ter delno upoštevalo njihove pripombe glede plačila NUSZ za infrastrukturo letališč. V predlogu zakona (145. členu je navedeno), da se nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča plačuje za objekte in naprave za obravnavo potnikov, prtljage, tovora oziroma pošte.Na Skupnosti občin Slovenije si bomo prizadevali za še jasnejše določbe glede obveznosti plačila NUSZ.

Na spodnjih povezavah se nahajajo besedila predlogov zakona:

– Zakona o letalstvu

– Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zagotavljanju navigacijskih služb zračnega prometa

Vse predloge in pripombe je treba posredovati na naslov miha.mohor@skupnostobcin.si najkasneje do četrtka, 13. julija.

Odlok o spremembi Odloka o določitvi vrednosti točke za odmero rudarske koncesnine 2/6

Odlok o spremembi Odloka o določitvi vrednosti točke za odmere rudarske koncesnine določa, da vrednost točke za odmero rudarske koncesnine določi Vlada Republike Slovenije in jo objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Do Odloka lahko dostopate tukaj.
S tem odlokom se vrednost točke uskladi z indeksom cen življenjskih potrebščin v obdobju od začetka januarja 2019 do konca maja 2023. V navedenem obdobju je po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije znašal indeks rasti življenjskih potrebščin 120,6 oziroma stopnja inflacije 20,6 %. Podatki za junij 2023 bodo znani šele v juliju 2023, zato jih v izračunu nismo mogli upoštevati. Z odlokom se zato predlaga dvig vrednosti točke za 20,6 %, torej z 0,00951 na 0,01147 EUR.

Odlok se začne uporabljati od 1. januarja 2024, zato bi se nova vrednost točke upoštevala pri odmerah rudarske koncesnine v letu 2025 za leto 2024.

Občine lahko oddate pripombe v obliki predlogov na do 14.7.2023 na ana.plavcak@skupnostobcin.si.

Osnutek Uredbe o podrobnejših pravilih urejanja prostora za umeščanje fotonapetostnih naprav 2/7

Obveščeni smo bili, da je na podlagi Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21 in 18/23 – ZDU-1O; ZUreP-3) ter 8. in 9. člena Predloga zakona o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije (ZUOVE), ki je v postopku sprejemanja v Državnem zboru, Ministrstvo za naravne vire in prostor pripravilo osnutek Uredbe o podrobnejših pravilih urejanja prostora za umeščanje fotonapetostnih naprav.

Poudarek za občine je:

  • na izjemah od obvezne postavitve fotonapetostnih naprav pri novogradnjah in rekonstrukcijah objektov, kjer ni mogoče izpolniti občinskih prostorskih izvedbenih pogojev glede zelenih površin in ozelenitve.
  • pri uveljavljanju obveznosti postavitve in sicer v postopku izdaje gradbenega dovoljenja v skladu z zakonoma (ki ureja prostor, ki ureja graditev) glede skladnosti fotonapetostnih naprav na strehi objekta ali na parkirišču s podrobnejšimi pravili urejanja prostora, kot jih določa uredba.
  • na primeru, ko občinski prostorski izvedbeni akti ne urejajo umeščanje fotonapetostnih naprav ali če se dopušča umeščanje fotonapetostnih naprav brez podrobnejših prostorskih izvedbenih pogojev oz. so za umeščanje, dovoljevanje in postavitev fotonapetostnih naprav upoštevajo skupna podrobnejša pravila urejanja prostora (II. poglavje te uredbe)
  • pri uporabi Uredbe OVE, ki je namenjena neposredni uporabi pri dovoljevanju in postavitvi fotonapetostnih naprav, če je glede na zmogljivost naprave in vrsto gradbenega posega zanje treba pridobiti gradbeno dovoljenje ali morebitno mnenje oziroma soglasje občine ali ministrstva za izvajanje posegov v prostor.

Osnutek Uredbe je objavljen tukaj.

Občine lahko oddate pripombe v obliki predlogov na osnutek Uredbe do 18.7.2023 na ana.plavcak@skupnostobcin.si.

Predlog Uredbe o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost 2/8

S strani Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano smo v pregled in obravnavo prejeli Predlog Uredbe o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost (CLLD).

Predlog Uredbe določa namen podpore, razpoložljiva finančna sredstva, upravičence, pogoje za odobritev in izplačilo sredstev, postopek dodelitve sredstev, obveznosti, finančne določbe, naloge lokalnih akcijskih skupin, splošne obveznosti upravičencev, kontrolni sistem in upravne sankcije za izvajanje pristopa LEADER/CLLD.

V obdobju 2023-2027 je za skupno izvajanje lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost, namenjenih približno 84,55 milijonov evrov. Od tega bo 44,4 milijonov evrov prispeval EKSRP, 40,12 milijonov evrov pa ESRR. Vsa sredstva bodo razporejena skozi strategije lokalnega razvoja (SLR), ki jih bodo pripravile lokalne akcijske skupine (LAS) na podlagi Uredbe o delovanju lokalnih akcijskih skupin in potrditve strategij lokalnega razvoja za programsko obdobje do leta 2027.

Predlagana Uredba o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost, v obdobju 2023-2027, je bila usklajena v okviru Medresorske delovne skupine CLLD. Uredba določa skupni pristop k lokalnemu razvoju, ki ga vodi skupnost, na podlagi strateškega načrta za skupno kmetijsko politiko Republike Slovenije za obdobje 2023-2027 in programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027. Ta pristop vključuje podporo skozi skupni pristop LEADER/CLLD, ki je sofinanciran iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR).

Na spodnjih povezavah se nahajajo predlagana uredba, ter priloge:

Vaše predloge in pripombe na predlog uredbe posredujte na naslov karmen.stumberger@skupnostobcin.si najkasneje do srede 2. avgusta. 

POVPRAŠEVANJE

Povpraševanje – Pomoč/svetovanje zavodom s področja vzgoje in izobraževanja 3/1

Na SOS se je obrnila občina članica z naslednjim vprašanjem:

Zanima nas kako imajo v občinah urejeno pravno pomoč/svetovanje zavodom s področja vzgoje in izobraževanja.

  • Ali imate za to zagotovljeno osebo na občini, opravljajo to zavodi samostojno, s pomočjo zunanjih strokovnjakov, se povezujejo zavodi med seboj…?

S strani večih zavodov se je namreč pojavil interes, da bi bila znotraj občinske uprave organizirana strokovna pomoč za področja:

– javnih naročil

– pravna pomoč ravnatelju pri oblikovanju in sprejemanju podzakonskih aktov nove zakonodaje, kot npr. GDPR, Zakon o prijaviteljih ….

– pravna pomoč pri pritožbah staršem … izdajanje sklepov, odločb …

– delovno pravna zakonodaja na področju šolstva; pogodbe, sklepi ali odločbe v različnih specifičnih primerih (povečan obseg dela, letna učna obveza učiteljev, spremembe pogodb, različni aneksi, invalidske upokojitve, prilagoditve delovnih mest zaradi kroničnih bolezni …)

– pravna pomoč pri zagotavljanju spodbudnega in varnega okolja za delavce šol (pritožbe in grožnje staršev, vstopanje na področje učiteljevega strokovnega dela in odločitev, predpisovanje delovnih nalog, navodila za ocenjevanje, pritožbe na prehrano, obračunavanje stroškov za starše…).

Vabimo vas k sodelovanju in posredovanju odgovorov do četrtka, 13. 7. 2023 na naslov alja.lipnik@skupnostobcin.si.

DOGODKI SOS

25.9. / UVOD V KORPORACIJSKO UPRAVLJANJE OBČINSKIH PODJETIJ 4/1

Skupnost občin Slovenije vas v sodelovanju z Združenjem nadzornikov Slovenije vabi na izobraževanje z naslovom UVOD V KORPORACIJSKO UPRAVLJANJE OBČINSKIH PODJETIJ, ki bo potekalo preko spletnega kanala Zoom, 25. 9.  2023 med 9.00 in 12.15

Na izobraževanju boste pridobili vpogled v temo korporacijskega upravljanja, govorili bomo o tem zakaj je pomembno, seznanili se boste z namenom in uporabo kodeksov korporacijskega upravljanja ter s priporočeno prakso korporacijskega upravljanja za občinska podjetja kot je zbrana v Kodeksu upravljanja za družbe s kapitalsko udeležbo lokalnih skupnosti, ki smo ga pripravili skupaj z Združenjem nadzornikov Slovenije in Komisijo za preprečevanje korupcije.

Izobraževanje predstavlja uvod v program izobraževanja »Korporacijsko upravljanje občinskih podjetij« in je komplementarno »Izobraževanju za nadzornike« za pridobitev potrdila o usposobljenosti za delo članov nadzornega sveta in drugim izobraževanjem Združenja nadzornikov Slovenije s področja upravljanja družb.

Posvet je namenjen članom nadzornih svetov in upravnih odborov družb s kapitalsko naložbo lokalnih skupnosti ter vsem, ki se pri svojem delu srečujejo z vprašanji, vezanimi na to temo.

Predviden program izobraževanja:

9.00 – 12.15 (odmor 15 min)

NA SPLOŠNO O KORPORACIJSKEM UPRAVLJANJU

– Kaj je korporacijsko upravljanje in zakaj je pomembno?

– Pomen in uporaba kodeksov – princip ‘spoštuj ali pojasni’, izjava o upravljanju in razkritja odstopanj od kodeksa, transparentnost poslovanja

OKVIR UPRAVLJANJA IN RAZMERJA MED DRUŽBO IN DRUŽBENIKI

– Akt o ustanovitvi, Odnosi z deležniki, Strateški cilji družbe, Skupščina.

ORGANI VODENJA IN NADZORA TER LOJALNOST DRUŽBI

– Lojalnost družbi in prepoved konkurence, posli s povezanimi osebami

– Neodvisnost in upravljanje nasprotij interesov

– Organ nadzora in organ vodenja

O predavatelju:

Gorazd Podbevšek je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS. Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU, kasneje pa predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. Je imetnik Certifikata ZNS in kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta, leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije. V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.

Vabilo s programom

DOGODKI DRUGIH

12.7. / Vabilo na delavnico Z igro do zelenih kompetenc 5/1

Vabimo vas na delavnico Z igro do zelenih kompetenc, ki bo potekala v sredo, 12. julija 2023 v prostorih Andragoškega centra Slovenije. Delavnica je namenjena vsem, ki jih zanima uporaba iger v izobraževalne namene. Posebej se bomo osredotočili na uporabo iger v izobraževanju odraslih za trajnostni razvoj.

Delavnico bosta vodila Sabina Belc, ki ima bogate izkušnje z razvojem in vodenjem izobraževalnih iger in sob pobega ter Matej Cepin, ki se že vrsto let ukvarja z vprašanji učenja, skupinske dinamike in aktivnih metod v mladinskem in skupnostnem delu. Delavnica bo potekala od 9:00 – 17:00. Podroben urnik se nahaja tukaj. Na delavnico se je potrebno prijaviti do 7. julija prek E-prijavnice, ki jo najdete na povezavi: https://moj.acs.si/program/523/z-igro-do-zelenih-kompetencVabljeni, da k prijavi povabite tudi sodelavce.

13.7. / Vabilo na predstavitev projekta Ready4Heat_Priprava ukrepov za omilitev posledic vročinskih valov 5/2

Mestna občina Maribor izvaja projekt Ready4Heat, v okviru katerega bo pripravila akcijski načrt za omilitev posledic vročinskih valov za zaščito prebivalcev pred vročino, predvsem najbolj ranljivih skupin. Vabijo vas, da se udeležite predstavitve projekta dne 13.7.2023 na naslovu Mestne občine Maribor, Grajska ulica 7 (pritličje desno – sejna soba Urban) dopoldan od 10:00 – 11:00 ure ali preko spleta dne 13.7.2023 popoldan od  15:00 – 16:00 ure.

Prosijo, da se na predstavitveni dogodek prijavite do petka, 07.07.2023 na povezavi Predstavitev projekta Ready4Heat in priprava ukrepov za zaščito pred vročinskimi valovi (google.com)

Za vprašanja so vam na voljo na e-naslovu gordana.kolesaric@maribor.si ali tel. 02 2201 457.

7. 9. / Priložnosti za trajnostni razvoj občin: Programa ESPON in URBACT od blizu 5/3

Vabljeni, da se pridružite na posvetu Priložnosti za trajnostni razvoj občin: Programa ESPON in URBACT od blizu, ki bo potekal 7. septembra v Ljubljani. Izvedeli boste vse o možnostih sodelovanja v obeh programih in slišali izkušnje vabljenih gostov, ki so v programih že sodelovali. Del dogodka bo namenjen razpravi o potrebah občin, ki jih bodo skušali povezati s ponudbo obeh programov.
Več informacij najdete v TUKAJ (Program bo objavljen avgusta). Do same prijave dostopate tukaj
Dogodek soorganizirata Ministrstvo za naravne vire in prostor in IPoP – Inštitut za politike prostora v okviru aktivnosti nacionalnih točk programov ESPON in URBACT.

14.9. / Sprememba uredbe o mejnih vrednostnih svetlobnega onesnaževanja okolja 5/4

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Direktorat za okolje, organizira dne 14.9. ob 9.uri v veliki sejni sobi na Vojkovi 1a v Ljubljani javni posvet na temo spremembe Uredbe o mejnih vrednostih svetlobnega onesnaževanja okolja. Posvet bo organiziran v dveh delih. V prvem delu bodo predstavljeni dosedanji dosežki glede ureditve področja svetlobnega onesnaževanja in aktivnosti, ki jih ministrstvo izvaja v smeri spremembe obstoječe zakonodaje. Drugi del bo organiziran v obliki okrogle mize, kjer bo možna izmenjava mnenj in predlogov. Govorniki na okrogli mizi bodo znani naknadno.
Zainteresirano javnost prav tako vabijo, da predstavi tudi svoje prispevke. Če želite predstaviti svoj pogled na urejanje te problematike, se lahko prijavite najkasneje do 30. 8. 2023 na gp.mope@gov.si, s pripisom Prijava na posvet o svetlobnem onesnaženju. Prijavi priložite krajši povzetek predstavitve (vaši podatki oziroma podatki organizacije, ki jo zastopate in največ 500 znakov besedila). Prispevki na posvetu so omejeni na maksimalno 15 min. Za prijavo na javni posvet in za dodatne informacije se lahko obrnete na Marjeto Zupančič, 01478 7661

AKTUALNI RAZPISI

Javni poziv za sofinanciranje izjemnih programskih stroškov v letu 2023 6/1

Ministrstvo za kulturo je v petek, 30. junija, objavilo javni poziv za sofinanciranje izjemnih programskih stroškov v letu 2023, ki jih bo v letu 2023 sofinancirala Republika Slovenija iz proračuna, namenjenega za kulturo (JP-PROG-2023). Rok za prijavo se zaključi s porabo razpoložljivih sredstev, vendar traja najdlje do 31. julija 2023.

Cilj poziva je zagotoviti pogoje za najboljšo možno izvedbo programskih vsebin izvajalcev javnih kulturnih programov na področju umetnosti v letu 2023, katerih delovanje na državni ravni je prepoznano kot vrhunsko oziroma nujno potrebno za uresničevanje načel raznolikosti in dostopnosti javnih kulturnih dobrin in so njihovi programi na področju umetnosti po obsegu, kakovosti in dostopnosti primerljivi s programi, ki jih zagotavljajo javni zavodi na področju kulture. Razpisna dokumentacija 

Webinar in finančna sredstva za ukrepe prilagajanja na podnebne spremembe 6/3

Od CLIMATE KIC smo prejeli vabilo na predstavitveni dogodek, ki ga organizirajo v okviru njihovega projekta Pathway2resilience in pri katerem bodo v bližnji prihodnosti (še letos) na voljo tudi razpisi za finančna sredstva na področju prilagajanja na podnebne spremembe.

Na področju prilagajanja so do 20. septembra 2023 odprti še 3 razpisi v okviru Obzorje 2023, ki bi bili lahko zanimivi za regije: https://climate-adapt.eea.europa.eu/en/mission/news/news/new-opportunities-to-support-your-projects-on-adaptation-to-climate-change

Vabljeni!

2,8 milijona evrov za naložbe v ureditev protipožarne infrastrukture 6/4

V Uradnem listu RS je bil v petek, 7. aprila 2023, objavljen Javni razpis za podukrep podpora za preprečevanje škode v gozdovih zaradi gozdnih požarov ter naravnih nesreč in katastrofičnih dogodkov iz Programa razvoja podeželja RS 2014–2020 za leto 2023.

Razpisanih je 2,8 milijona evrov nepovratnih sredstev. Upravičenci so fizične in pravne osebe, ki so lastniki gozdov ali posamičnega gozdnega drevja na negozdnih kmetijskih površinah zunaj naselij, agrarne skupnosti, lokalne skupnosti in upravljavci gozdov v lasti Republike Slovenije. Rok za prijavo je 3. 11. 2023 do 13.59. Več informacij tukaj.

 

Evropska pobuda za mesta (EUI) in novi razpisi za občine 6/5

Z dnem 3. aprilom 2023 so se odprli razpisi nove Evropske pobude za mesta (EUI), ki so zelo zanimiva tudi za naša mesta – vseh velikosti. Pri trenutno aktualnih dveh razpisih gre predvsem za omogočanje izmenjave izkušenj med mesti s povračilom stroškov potovanja med mesti in možnostjo strokovnega pregleda (peer review) dokumentov, ki jih trenutno pripravljajo.

Aktualni razpisi in dodatne informacije so dostopni na naslednji povezavi https://www.urban-initiative.eu/capacity-building#anchor-city-to-city-exchanges.

  1. City-to-city exchange, od 3. aprila do 17. novembra 2023, prijave se pregledajo sproti
  2. Peer reviews: 
  • Razpis za mesta v pregledu: od 3. aprila do 29. maja (8 tednov)
  • Razpis za sodelujoče v medsebojnem pregledu v Solunu, konec junija: od 3. aprila do 30. aprila (4 tedni)

Vabljeni, da se dne 5. aprila 2023 ob 10.uri udeležite webinarja o navedenih razpisih na naslednji povezavi https://www.urban-initiative.eu/events/applicant-webinar-city-city-exchanges-and-peer-reviews. Obveščamo vas, da bo posnetek z webinarja dostopen na spletni strani.

Občine ste vabljene tudi, da se prijavite na njihov novičnik, saj organizirajo veliko zanimivih dogodkov za občine, prav tako bo v maju na vrsti naslednji razpis za inovativne ukrepe mest.

 

Evropska demokracija Evrope vabi k sodelovanju 6/6

Evropska demokracija Evrope nas je obvestila o krepitvi demokracije. Kot navajajo je bila Barcelona prvo mesto, ki je dobilo naziv “Evropska prestolnica demokracije”, od septembra 2023 pa bo le-to mesto gostilo številne dejavnosti in dogodke, povezane s skupnostjo in aktivnimi državljani. Postopek razpisa za naziv “Evropske prestolnice demokracije” je takšen, da mesto izbere državljanska žirija, ki jo sestavljajo posamezniki iz vseh evropskih držav. Vloga žirija ni namenjena le izbiri prestolnice, temveč deluje kot aktivna skupnost – z dostopom do delavnic, usposabljanj in posebnih dogodkov.

Pomembnejši roki v zvezi s tem so naslednji:

  • do konca novembra 2023 je možna prijava za izbor naslednje “Evropske prestolnice demokracije” (predvidoma v prvih dveh tednih decembra). Cilj ukrepa je, da naša mesta postanejo t.i. svetilniki demokracije.

To je vseevropska pobuda, zato šteje vsaka malenkost, tudi vaša! Uradno vabilo o sodelovanju in dodatnih informacijah je dostopno tukaj (v angleščini).

Kontaktne in druge relevantne povezave: Stefan Sindelar (stefan@capitalofdemocracy.eu) in capitalofdemocracy.eu

 

 

Odprti finančni produkti Slovenskega regionalnega razvojnega sklada za občine 6/7

Slovenski regionalno razvojni sklad (SRRS) je v zadnjih letih začel intenzivneje pripravljati ugodnejša posojila za občine. Trenutno razpolaga v programu LOKALNO z več odprtimi finančnimi produkti, primernih za občine:

Poleg že odprtih finančnih produktov, načrtujejo v letu 2023 tudi že odprtje novih finančnih produktov z ugodnejšimi pogoji.

VLADA RS

57. redna in 108. in 110. dopisna seja Vlade Republike Slovenije 7/1

Predlog Zakona o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije

Vlada je določila besedilo predloga Zakona o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije (ZUNPEOV) za tretjo obravnavo.

Državni zbor je na 11. redni seji dne 27. 6. 2023 opravil drugo obravnavo Predloga Zakona o uvajanju naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov energije in sprejel amandmaje k posameznim členom in sprejel sklep, da Vlada pripravi besedilo predloga zakona za tretjo obravnavo. Besedilo predloga zakona je pripravljeno na podlagi sprejetih amandmajev in pravno tehnično urejeno.

Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o kmetijstvu

Vlada soglaša z amandmaji k predlogu zakona. Z amandmaji so upoštevane pripombe Zakonodajno pravne službe (ZPS) Državnega zbora v zvezi z nomotehničnimi popravki, obrazložitvijo nekaterih členov predloga zakona in popravki členov.

Z amandmaji členov, ki spreminjajo poglavje Zbiranje podatkov v verigi preskrbe s hrano se je bolj splošno opredelili namen zbiranja podatkov o cenah, količinah in poreklu kmetijskih pridelkov in živilskih proizvodov. Na podlagi analize pridobljenih podatkov se bo lahko dodelila podpora kmetijskim sektorjem. Prav tako se je natančneje opredelilo, da zavezanci za pošiljanje podatkov, podatke v informacijski sistem Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja tudi vnašajo. Na novo je bila opredeljena definicija trgovca, kjer se je dodalo, da so zavezanci za pošiljanje podatkov tudi srednje velika podjetja, ter da se vsi izrazi uporabljajo izključno za namene tega poglavja.  Zaradi vsebin novega 170.a člena se je spremenil tudi naslov poglavja, ki sedaj glasi: 6. Tržno informacijski sistem, informacijski sistem za spremljanje podatkov v verigi preskrbe s hrano in kmetijsko knjigovodstvo. Sprememba je tudi v prekrškovnih določbah, kjer se je  v prvem odstavku spremenjenega 176. člena enaindvajseta alineja spremenila tako, da je usklajena z vsebino ostalih sprememb.

V amandmajih člena, ki ureja ohranjanje in razvoj kmetijstva se je popravil postopek izbire organizacije in potrditve večletnih programov aktivnosti v javni razpis, bolj natančno se je določilo kdo pripravlja večletne in letne programe aktivnosti in kakšna je vloga komisije pri vrednotenja letnih programov aktivnosti glede na izhodišča ministrstva in večletne programe aktivnosti. Prav tako so se v členu poenotili nekateri izrazi in pripravili nomotehnični popravki, ki so namenjene večji jasnosti in vsebinski usklajenosti besedila zakona. Nadalje se je obrazložilo, da se bo obseg dodeljenih sredstev, podrobnejša opredelitev pogojev za dodelitev finančne podpore, merila za določitev višine sredstev in rok za vlaganje vlog za dodelitev finančne podpore, podrobneje določil v uredbi oziroma javnem razpisu ter da so postopki za dodeljevanje finančnih podpor, vsebina odločbe in pogodbe o medsebojnih razmerjih ter razlogi za odvzem upravičenja do dodeljenih sredstev opredeljeni v veljavnih predpisih.

Uredba o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost iz ESPRA, v programskem obdobju 2021-2027

Vlada je izdala Uredbo o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost iz Evropskega sklada za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo, v programskem obdobju 2021-2027.

Uredba o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost, iz Evropskega sklada za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo (v nadaljevanju ESPRA), v programskem obdobju 2021-2027, je pripravljena za izvajanje aktivnosti Lokalni razvoj, ki ga vodi skupnost (v nadaljnjem besedilu: CLLD). V okviru  ESPRA 2021-2027 je predvideno samostojno izvajanje CLLD. CLLD se izvaja po pristopu »od spodaj navzgor«, tj. organ upravljanja potrdi ribiške in akvakulturne lokalne akcijske skupine (v nadaljnjem besedilu: LASR) in strategije lokalnega razvoja (v nadaljnjem besedilu: SLR). LASR nato izbira in izvaja operacije na podlagi potrjenih SLR. Operacije mora predhodno potrditi organ upravljanja oz. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. LASR in SLR morajo biti izbrane najpozneje v 12 mesecih po potrditvi programa ESPRA 2021-2027 s strani Evropske komisije, torej do 1. 12. 2023.

Uredba o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih

Vlada je izdala Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih.

Na pobudo Službe vlade za zakonodajo uredba po novem določa, da v primerih, ko se uredba spreminja zgolj zaradi uskladitve z zakonodajo, pri tem soglasje vlade ni več potrebno. V drugih primerih soglasje vlade ostaja, saj je namen te določbe prav zagotavljanje usklajenosti uredbe z drugimi predpisi. Poleg tega se v uredbi dopolnjuje naziv Ministrstva za zunanje zadeve, ki po reorganizaciji vlade nadaljuje z delom kot Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve, na predlog Ministrstva za infrastrukturo pa se preoblikuje opredelitev posebnih pogojev za delovno mesto pristaniški kapitan podsekretar.

Posodobljen Državni načrt zaščite in reševanja ob nesreči zrakoplova

Vlada je sprejela Državni načrt zaščite in reševanja ob nesreči zrakoplova, ki bo nadomestil dosedanjega iz leta 2009. Pristojna ministrstva in vladne službe bodo v naslednjih treh mesecih pripravila priloge ter dodatke iz državnega načrta in jih posredovala izvajalcem nalog ter Upravi Republike Slovenije za zaščito in reševanje. Nosilci načrtovanja na regijski ravni in drugi nosilci načrtovanja na nižjih ravneh bodo načrte zaščite in reševanja ob nesreči zrakoplova pripravili in uskladili v šestih mesecih.

V novem načrtu so upoštevane izkušnje, pridobljene na vajah ob nesreči zrakoplova, in sicer z mednarodnih vaj Cooperate 2018, Letalska nesreča Karavanke in Fraport 2021. Državni načrt je Uprava za zaščito in reševanje pripravila v sodelovanju z ministrstvi in Uradom Vlade za komuniciranje. Gre za temeljni načrt, zato so bili v pripravo vključeni tudi drugi nosilci načrtovanja.

Novi državni načrt nesrečo zrakoplova ureja tako kot veljavni načrt, spreminja pa odziv na nesrečo zrakoplova, in sicer se takoj, ko se uporabi regijski načrt in se aktivirajo sile in sredstva za zaščito, reševanje in pomoč na ravni regije, uporabi tudi državni načrt. Tako se aktivirajo sile in sredstva za zaščito, reševanje in pomoč na ravni države. Hkrati z državnim načrtom se uporabljata tudi regijski in občinski načrt ali deli občinskega načrta. Načrt ne ureja nalog in aktivnosti, ki jih ob letalski nesreči izvajajo organi v skladu s predpisi o zagotavljanju varnosti zračnega prometa, in področja iskanja zrakoplova.

V nadaljevanju morajo v skladu s predpisom, ki ureja pripravo načrtov zaščite in reševanja, ministrstva in vladne službe pripraviti načrte dejavnosti, nosilci načrtovanja na regijski in lokalni ravni ter mednarodnih letališčih in mešanem letališču pa nove načrte, ki bodo v skladu s temeljnim državnim načrtom.

Dogovor o ureditvi plač funkcionarjev Ustavnega sodišča Republike Slovenije in Dogovoru o ureditvi plač funkcionarjev sodne oblasti in državno tožilskih funkcionarjev

Vlada se je seznanila z vsebino Dogovora o ureditvi plač funkcionarjev Ustavnega sodišča Republike Slovenije in Dogovora o ureditvi plač funkcionarjev sodne oblasti in državno tožilskih funkcionarjev in pooblastila ministrico za javno upravo Sanjo Ajanović Hovnik ter ministrico za pravosodje dr. Dominiko Švarc Pipan za podpis obeh dogovorov.

V Dogovoru o ukrepih na področju plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju za leti 2022 in 2023 sta se vladna in sindikalna stran dogovorili za usklajevanje  sistemskih sprememb plačnega sistema javnega sektorja in pogajanja o odpravi nesorazmerij v plačah. Vzporedno s temi usklajevanji in pogajanji potekajo tudi usklajevanja plač funkcionarjev.

Ustavno sodišče RS je 1. 6. 2023 ugotovilo, da so v neskladju z Ustavo deli in priloge Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS), ki se nanašajo na plače sodnikov. Za odpravo ugotovljenih protiustavnosti je Ustavno sodišče RS zakonodajalcu določilo šestmesečni rok.

Ob upoštevanju poteka usklajevanj o plačah funkcionarjev in odločitve Ustavnega sodišča RS sta pripravljena Dogovor o ureditvi plač funkcionarjev Ustavnega sodišča Republike Slovenije in Dogovor o ureditvi plač funkcionarjev sodne oblasti in državno tožilskih funkcionarjev.

Kot je med drugim zapisano v obeh omenjenih dogovorih, se v zakonu, ki ureja skupne temelje sistema plač v javnem sektorju, za funkcionarje Ustavnega sodišča Republike Slovenije, za funkcionarje sodne oblasti in državno tožilske funkcionarje določi dodatek za nezdružljivost funkcije v višini 10 % osnovne plače funkcionarja.

NOVICE DRUGIH

Povabilo k sodelovanju v mrežo "Gradimo Evropo z izvoljenimi predstavniki občin" pri Evropski Komisiji 8/1

Projekt »Gradimo Evropo z izvoljenimi predstavniki občin« vzpostavlja evropsko mrežo lokalno izvoljenih politikov, katere cilj je obveščanje o Evropski uniji v okviru popolnoma nove oblike zavezništva med evropsko in lokalno strukturo upravljanja.

Projekt lokalnim odločevalcem omogoča, da sodelujejo pri posredovanju informacij o temah, povezanih z EU, ki zadevajo volivce na lokalni ravni. Prav tako pomaga okrepiti vključenost in spodbuja razprave o teh vprašanjih in o prihodnosti Evrope. Splošni cilj je podpreti oblikovanje resnično evropske javne sfere.

Evropska komisija vabi lokalne upravne organe, da se pridružijo projektu. Prijava je preprosta, izpolnite prijavni obrazec, naložite izjavo s podpisom izbranega lokalnega predstavnika občine in zakonitega zastopnika lokalnega upravnega organa ter vse skupaj oddajte.

Ko lokalni predstavniki občin postanejo člani mreže, sodelujejo v razpravi s člani svojega volilnega okrožja in/ali lokalnimi mediji o političnih pobudah in ukrepih, ki jih izvaja EU. Na ravni EU je prijav za članstvo že čez 800.

Veseli nas, da v mreži trenutno že sodeluje 9 slovenskih občin, članov je nekaj županov in nekaj občinskih svetnikov.  Zaenkrat so to naslednje občine:

Kidričevo (župan)

Hrastnik (podžupan)

Celje (svetnik podžupan)

Novo mesto (svetnica)

Puconci (župan)

Beltinci (župan)

Ravne na Koroškem (svetnica)

Kostanjevica na Krki (svetnik)

Turnišče (župan)

Več o mreži in prijavah: https://building-europe-with-local-councillors.europa.eu/index_sl

 

Katere so prednosti članstva?

  • Člani in članice dobijo dostop do prilagojenih informacij na tematike, ki si jih izberejo, in sicer prek novičnikov ter prek platforme Futurium, kjer se lahko povežejo tudi z ostalimi občinami po Evropi (za izmenjavo informacij, izkušenj in morebitne skupne projekte).
  • Informacije in gradiva so na voljo v izbranem uradnem jeziku – torej tudi v slovenščini.
  • Prejmejo povabila na webinarje in dogodek v Bruslju: zanje so organizirani posebni strokovni seminarji in sestanki pri Evropski komisiji na njihove izbrane tematike.

Tako lahko evropske institucije opozorijo na zadeve, ki so za njihovo lokalno okolje še posebej relevantne ali občutljive, delijo pa tudi svoje dobre prakse.

  • Vsaka država ima svojo podporno kontaktno točko, na katero se lahko obrnejo v primeru vprašanj.

Od njih pa se pričakuje, da se aktivirajo med svojimi volivci oziroma v svoji enoti. Doslej so člani drugod po Evropi objavljali prispevke v lokalnih časopisih ali na radiu, pripravili dogodek, srečanja, razprave, delili informacije na seji občinskega sveta in podobno. Pri teh aktivnostih jim lahko po potrebi ponudijo podporo tudi naše lokalne info točke Europe Direct, po potrebi pa tudi Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji.

Pred 20. obletnico članstva Slovenije v EU in prihajajočimi evropskimi volitvami naslednje leto je neposreden stik med evropskimi institucijami in demokratično izvoljenimi predstavniki lokalnih skupnosti še toliko bolj dragocen, zato vabljeni k sodelovanju.

Vprašalnik o potrebnih temah izobraževanj kmetov in svetovalcev 8/2

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) je objavilo vprašalnik o željenih vsebinah izobraževanj v okviru intervencije IRP32 Strateškega načrta SKP, Izmenjava znanja in prenos informacij kmetovalcem in lastnikom gozdov ter usposabljanje svetovalcev. Z vprašalnikom želijo na MKGP pridobiti najbolj potrebne teme izobraževanja, za katere kmetje, gozdarji in kmetijski svetovalci menijo, da bi jim najbolj koristila.

V novem programskem obdobju skupne kmetijske politike bo prenos znanja in informacij ključnega pomena. MKGP se zaveda, da je treba poglobiti znanje v kmetijski in gozdarski panogi tako kmetov in lastnikov gozdov. Zato vas vabijo, da predlagate podrobnejše teme s področja kmetijstva in gozdarstva, za katere menite, da jih kmetje oziroma uporabniki gozdov pri svojem delu najbolj potrebujete

Poleg predlaganih tem izobraževanja v vprašalniku odgovorite tudi na nekaj kratkih vprašanj, ki se nanašajo na samo izvedbo prenosa znanj in na tak način pomagate pri izvedbi in organizaciji prihodnjih usposabljanj.

Vprašalnik bo na voljo za izpolnjevanje do konca julija 2023.

 

 

Kakovost življenja v Alpah – povejte nam svoje mnenje! 8/3

Življenje v Alpah je imelo vedno prednosti in slabosti. Dejavniki, ki prispevajo k slabšim življenjskim razmeram v Alpah, so vsekakor gorski relief, razpršena poselitev, ukinjanje storitev, npr. ambulant, trgovin, šol, in nezadovoljiv javni prevoz. Slovensko Ministrstvo za naravne vire in prostor je kot predsedujoči Alpski konvenciji v letih 2023–2024 prepoznalo to problematiko območja in zato 10. poročilo o stanju Alp namenja kakovosti življenja. Koncept kakovosti življenja razumemo kot življenjske in materialne razmere, ki jih prebivalci potrebujejo za preživetje in blaginjo na določenem območju, ter subjektivno dojemanje teh razmer. Namen poročila je z zaznavanjem in upoštevanjem prostorskih razlik poglobiti zanje o kakovosti življenja ljudi v Alpah.

Poročilo bo pripravila Univerza v Ljubljani ob podpori Stalnega sekretariata Alpske konvencije in ad-hoc mednarodne delovne skupine, ki jo je prav za ta namen ustanovila Alpska konvencija.

Kot eno izmed tehnik zbiranja informacij so izbrali tudi anketni vprašalnik, saj so mnenja, da je nujno, da ugotovijo, kaj prebivalci mislijo o kakovosti življenja, in se osredotočijo na njihove potrebe, povezane s tem. Anketo bodo diseminirali po različnih kanalih v alpskih državah, večinoma s pomočjo članov delovne skupine in drugih deležnikov z območja, npr. lokalnih skupnosti. Na podlagi zbranih podatkov bodo pripravili analizo za alpski prostor in priporočila, namenjena odločevalcem na lokalni, regionalni in državni ravni za sprejetje ukrepov v podporo izboljšanju kakovosti življenja prebivalcev Alp. Za več informacij glejte spletno stran Alpske konvencije: povezava.

Vabijo vse, stare 15 let in več, da sodelujete v anketi, ki je na spletnem naslovu: https://1ka.arnes.si/slo na voljo do 31. julija 2023.

Dostop preko QR kode:

A qr code on a white background Description automatically generated

© Moralne avtorske pravice ima Skupnost občin Slovenije. Noben del tega gradiva se ne sme reproducirati ali kopirati v karšnikoli obliki: grafično elektronsko ali mehanično, kar vklučuje (ne da bi bilo omejeno) fotokopiranje, snemanje, skeniranje ali katerekoli druge oblike reproduciranja brez pisnega dovoljenja Skupnosti občin Slovenije. Reprodukcija ali kopiranje je dovoljeno izključno za potrebe Sekretariata Skupnsti občin Slovenije ali občin članic SOS.