V PRIHODNJEM TEDNU PRAZNUJEJO OBČINSKI PRAZNIK OBČINE ČLANICE  VUZENICA, BELTINCI IN GORNJI PETROVCI.

Iskrene čestitke!

Sekretariat SOS

AKTUALNO – POPLAVE 2023

DOGODKI SOS

ZAKONODAJA 

POVPRAŠEVANJA

DOGODKI DRUGIH

AKTUALNI RAZPISI

VLADA RS

3. IZREDNA SEJA PREDSEDSTVA SOS

Predsedstvo SOS o ukrepih za prilagajanje in pomoč občinam zaradi vremenskih ujm 1/1

3. izredna seja predsedstva, ki je potekala 11. 8. 2023 je bila namenjena razpravi o potrebnih ukrepih občin in države za prilagajanje in pomoč občinam zaradi vremenskih ujm. Predstavniki predsedstva SOS so govorili o nujnosti ustavitve postopkov sprejemanja zakonskih in podzakonskih predpisov na državni ravni, ki bi kakorkoli vplivali na večanje stroškov izvajanja zakonskih nalog občin, pomembnosti ukrepanja v izogib vojnemu dobičkarstvu za izvajanje storitev za sanacije v prizadetih občinah, pomembnosti popisa škode v občinah in predlogu za medsebojno pomoč med občinami oziroma zaposlenimi na občinskih upravah ter ostalih aktualnih potrebnih ukrepih.

Uvodoma je predsedstvo SOS izpostavilo nujnost medsebojne pomoči med občinami, ki jo občine v veliki meri že izvajajo na različne načine. Govorili so o možnostih pomoči občin, ki niso bile prizadete v zadnjih ujmah, in bi lahko v skladu s svojimi zmožnostmi nakazale finančna sredstva prizadetim občinam, oziroma bi ponudile svojo strokovno pomoč v obliki kadra, dela, materiala, strojev,… V zvezi z zadnjimi vremenskimi ujmami poteka sicer veliko aktivnosti, zaradi razsežnosti le- teh pa se pojavljajo tudi mnogi izzivi. Težava je predvsem koordinacija vseh potreb in aktivnosti, so se strinjali.

Predsedstvo SOS je ocenilo, da je pomoč pri popisu škode ključna, zato bo SOS izvedla povpraševanje med občinami z namenom pridobitve informacij o razpoložljivosti zaposlenih na občinskih upravah, ki bi lahko pomagali v prizadetih občinah ocenjevati škodo na terenu in kasneje podatke vnašali v aplikacijo Ajda.

Zaradi izrednih razmer je predsedstvo SOS govorilo tudi o nujnosti ustavitve postopkov sprejemanja zakonskih in podzakonskih predpisov na državni ravni, ki bi kakorkoli vplivali na večanje stroškov izvajanja zakonskih nalog občin.

Županje in župani so se prav tako strinjali, da je potrebno v izogib vojnemu dobičkarstvu določiti najvišje dovoljene cene za izvajanje storitev, ki so pomembne za sanacije v prizadetih občinah (izgradnja nove infrastrukture, urejanje vodotokov,…).

Župani in županje predsedstva so poročali tudi o stanju na terenu. Izpostavili so, da je zaradi velikih količin naplavin nujna informacija države o lokacijah, kam se te lahko odlaga. Težave se pojavljajo tudi zaradi preoblikovanja rečnih strug, potrebno bo nadomeščanje zemljišč, ki so bila uničena in niso več primerna za sanacijo in gradnjo, potrebno je sistemsko urediti upravljanje z gozdovi in vodotoki, sanirati bo treba plazove, primanjkuje strokovnega kadra (projektantov,…)…

Županje in župani so se strinjali, da je ključna medsebojna solidarnost občin, s katero se lahko zagotovi pomoč za vse, ki so je potrebni. Ne nazadnje pa so opozorili, da je ne glede na trenutni moment velike angažiranosti sodelovanja potrebno zavedanje, da bodo prizadete občine pomoč potrebovale daljše obdobje, tudi v prihajajočih mesecih.

AKTUALNO - POPLAVE 2023

DENARNE DONACIJE OBČINAM, PRIZADETIM V POPLAVAH V AVGUSTU 2023 2/1

V nadaljevanju objavljamo seznam občin, ki potrebujejo finančno pomoč zaradi nedavnih poplav.*

Prav tako na vas naslavljamo pobudo predsednika SOS, dr. Vladimirja Prebiliča, ki poziva kolegice in kolege iz občin, ki v nedavnih vremenskih ujmah niso bile prizadete, da v okviru svojih zmožnosti pomagajo ostalim občinam, ki so bile. Občina Kočevje bo tako za odpravljanje škode nedavnih nesreč namenila evro na prebivalca občine Kočevje.

 

KOROŠKA

  • Črna na Koroškem. Denarno pomoč specifično za prizadete v poplavah v Črni na Koroškem lahko nakažete na TRR Občine Črna na Koroškem: Center 101, 2393 Črna na Koroškem, TRR: SI56 0110 0010 0007 227, sklic: 00 2393, koda namena: CHAR.
  • Dravograd. Zbiranje sredstev za pomoč prizadetim v poplavah v Občini Dravograd poteka prek posebnega bančnega računa Rdečega križa: SI56 6100 0001 9303 056, sklic 00-01-2023, namen: Pomoč družinam v poplavah Dravograd 2023. Zbrana sredstva bodo namenjena izključno prizadetim družinam. Dodatne informacije v zvezi z akcijo in pomočjo so na voljo prek telefonskih številk 040 327 496 ali 87 70 020 (sekretarka Območnega združenja Rdečega križa Dravograd Irena Gostenčnik). Zbiranje bo potekalo do 31. 12. 2023.
  • Mežica. Denarno pomoč za prizadete v Občini Mežica lahko nakažete na TRR občine: SI56 0127 4010 0010 050, namen: Poplave, koda namena: CHAR, sklic: SI 00 2023-08.
  • Prevalje. Občina Prevalje je odprla namenski račun za nakazilo donacij za prizadete v poplavah. Pomoč lahko nakažete na TRR: SI56 0137 5600 0000 128, namen: Poplave Prevalje, koda namena: CHAR.
  • Ravne na Koroškem. Denarno pomoč za prizadete v poplavah v občini Ravne na Koroškem lahko nakažete na TRR občine: SI56 0130 3010 0009 987 (odprt pri Banki Slovenije), sklic: 00 2023-08, namena nakazila: Poplave 2023, BIC banke: BSLJSI2X, koda namena: CHAR.
  • Slovenj Gradec. Finančno pomoč lahko donirate na TRR: SI56 0131 2010 0010 322, koda namena CHAR, referenca SI00 0408-2023. Pri nakazilu navedite namen: POPLAVE 2023.
  • Šmartno ob Paki. • Rdeči križ – KO Šmartno ob Paki (mobilni telefon: 041 941 677, Marija Lesnjak); finančna sredstva za pomoč poplavljenim na območju RK KO Šmartno ob Paki lahko nakažete na TRR: SI56 0242 6001 1969 849, sklic: 245090, prejemnik RKS OZ Velenje. Zbrana sredstva bodo namenjena za pomoč poplavljenim iz občine Šmartno ob Paki. • Rdeči križ – KO Gorenje (telefon: 031 347 718, Ivan Glasenčnik); finančna sredstva za pomoč poplavljenim na območju RK KO Gorenje lahko nakažete na TRR: SI56 0242 6001 1969 849, sklic: 245032, prejemnik RKS OZ Velenje. Zbrana sredstva bodo namenjena za pomoč poplavljenim iz občine Šmartno ob Paki. • Župnijska Karitas Šmartno ob Paki (telefon: 041 775 506, Damijan Ločičnik); pomoč za oškodovane v poplavah lahko nakažete na TRR: SI56 0400 1004 6530 307, sklic 00 292243, namen: poplave, prejemnik: Škofijska Karitas Celje, Muzejski trg 8, 3000 Celje. Zbrana sredstva bodo namenjena za pomoč poplavljenim iz občine Šmartno ob Paki.
  • Šoštanj. Finančno pomoč lahko donirate na TRR: SI56 0110 0600 8363 945, koda namena CHAR, referenca SI00 20044004. Pri nakazilu navedite namen: POMOČ POPLAVE – AVGUST 2023. Denarno pomoč lahko nakažete tudi tako, da poskenirate QR-kodo na tej povezavi.
  • Vuzenica. Za odpravo posledic neurja v občini Vuzenica za občane in za pomoč drugim občinam zbirajo sredstva na TRR Župnijska Karitas Vuzenica, Zg. trg 28, Vuzenica, SI56 6100 0002 4574 230, Namen: NEURJE AVGUST 2023, koda namena CHAR. Vsa zbrana sredstva bodo namensko porabljena za pomoč občanom občine Vuzenica, ki so utrpeli škodo. Višek zbranih sredstev bo posredovan Koroški regiji za odpravo posledic.

SAVINJSKA DOLINA

  • Braslovče. Za pomoč tistim, ki so bili v poplavah prizadeti in so izgubili domove ter premoženje, je Občina Braslovče v okviru svojega transakcijskega računa odprla poseben sklic, kamor lahko nakažete sredstva, če želite pomagati. TRR:  SI56 0110 0010 0015 181, sklic: 00 730100-2023, namen: Pomoč ujma 2023, koda namena: CHAR, BIC SWIFT: BSLJSI2X. Denarno pomoč lahko nakažete tudi tako, da poskenirate QR-kodo na tej povezavi.
  • Celje. Mestna občina Celje vse občanke in občane, ki želijo donirati finančna sredstva za pomoč v Savinjski regiji, obvešča, da lahko to storijo preko Društva Enostavno pomagam. Podatki za nakazilo donacij: Humanitarno društvo Enostavno pomagam, Cankarjeva ulica 1, Celje, SI56 6100 0000 7496 313 (odprt pri Delavski hranilnici), SKLIC: SI00 508-2023, namen: Za Celje, koda namena: CHAR (obvezen je vnos sklica in namena).
  • Gornji Grad. Občini Gornji Grad lahko pomagate pri sanaciji po uničujočih poplavah z nakazilom na transakcijski račun občine: SI56 0123 0010 0018 802, Sklic: 00 04082023, Koda namena: CHAR
  • Laško. Za pomoč tistim, ki so bili v poplavah prizadeti in so utrpeli večjo materialno škodo premoženje ali celo izgubili domove, je Občina Laško v okviru svojega transakcijskega računa odprla poseben sklic, kamor lahko nakažete sredstva, v kolikor želite pomagati: TRR: 01257 0100003220, Sklic: 00 730100-2023, Namen: POMOČ POPLAVE 2023, Koda namena: CHAR. Sredstva bodo namensko porabljena za družine, poasmeznike in podjetnike, ki so utrpeli največjo škodo.
  • Luče. Če želite finančno pomagati pri sanaciji škode zaradi poplav v Občini Luče, lahko denarno pomoč za prizadete v Lučah nakažete na TRR Občine Luče, Luče 106, 3334 Luče, TRR: SI56 0110 0600 8377 331, namen: Občina Luče – poplave, sklic: SI99, koda namena: CHAR. Podpora bo neposredno namenjena tistim, ki so najbolj prizadeti in potrebujejo nujno pomoč.
  • Ljubno. Pri sanaciji škode v občini Ljubno ob Savinji lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Ljubno: SI56 0110 0010 0006 257 s sklicno številko SI00 71419900, namen: POPLAVE2023.
  • Mozirje. Pri sanaciji škode v občini Mozirje lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Mozirje: TRR 0127 9010 0018 729 – UJP Žalec, Sklic 00 04082023, namen: neurje.
  • Nazarje. Denarno pomoč ob poplavah lahko nakažete na račun Občine Nazarje, TRR SI56 0110 0010 0008 391, sklic 00 71419983, namen: Poplava avgust 2023.
  • Polzela.  Pri sanaciji škode v občini Polzela lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Polzela: SI56 0137 3010 0004 520,Sklic: SI00 730100-2023, Koda namena: CHAR, Namen: Pomoč ujma.
  • Rečica ob Savinji. Občina Rečica ob Savinji, Krajevna organizacija RK in Župnijska karitas Rečica ob Savinji odpira skupni račun za pomoč občanom Občine Rečica ob Savinji. Številka TRR: SI56 0140 9010 0020 992, sklic SI00 0408-2023, s pripisom “poplave avgust 2023”.
  • Solčava. Finančno pomoč lahko donirate na TRR: SI56 0110 0600 8362 393, koda namena OTHR, referenca SI99. Pri nakazilu navedite namen: POMOČ UJMA.

 GORENJSKA

  • Cerklje na Gorenjskem. Za sanacijo škode v občini Cerklje na Gorenjskem lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Cerklje na Gorenjskem: TRR: 01100 0100001213, Koda namena: CHAR (ali OTHR), Sklic: 18 75116-7300000-00000023.
  • Dobrova – Polhov Gradec. Za pomoč pri sanaciji posledic naravne nesreče je odprt poseben račun Občine Dobrova – Polhov Gradec: Občina Dobrova – Polhov Gradec, Stara cesta 13, 1356 Dobrova, številka računa: SI56 0122 1600 0000 496, namen: odprava posledic poplav 2023, koda namena: CHAR, sklic: za domače prave osebe: SI18 75205-730000-1002023, za domače fizične osebe: SI18 75205-730000-2002023
  • Kamnik. Občinski štab Civilne zaščite Kamnik je v sodelovanju z Župnijsko Karitas Stranje vzpostavil transakcijski račun za zbiranje sredstev prizadetim v ujmi. Finančno pomoč lahko donirate na Župnijsko Karitas Stranje: TRR: SI56 0231 2009 2388 532
    SKLIC: 2023, Namen: POPLAVE KAMNIK
  • Komenda. Pri sanaciji škode v občini Komenda lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Komenda: TRR: 01100-0100002377, Koda namena nakazila: CHAR (ali OTHR), Sklic: poplava23
  • Medvode. Pri sanaciji škode v občini Medvode lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Medvode: podračun št. SI56 01271-0100000594, Sklic: 00 14118-110905
  • Škofja Loka. Pri sanaciji škode v občini Škofja Loka lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Škofja Loka: TRR: SI56 0132 2600 0000 785, Koda namena nakazila: CHAR, Referenca: SI00 732023, Sklic: poplave 2023. Območno združenje Rdečega križa Škofja Loka je odprlo račun, na katerega lahko posamezniki, posameznice ali podjetja nakažejo pomoč za prizadete. Podatki za nakazilo: RKS-OZ Škofja Loka, Kidričeva cesta 1; SI56 0700 0000 0187 397, sklic: 00 784010-249 namen: POPLAVE 2023, koda namena: CHAR. Finančno pomoč lahko donirate preko Župnijsko Karitas Škofja Loka: TRR: SI56 SI56 1919 0500 7360 005, Referenca: SI00 482023, Namen: POPLAVE ŠKOFJA LOKA
  • Žiri. Pri sanaciji škode po poplavah v Občini Žiri lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Žiri SI56 0110 0010 0014 793, Referenca SI00 732000, Koda namena CHAR, Namen: poplave 2023.

Za naslednje občine še nismo prejeli informacij kam se lahko nakažejo sredstva:

  • Domžale
  • Gorenja vas – Poljane
  • Litija
  • Mengeš
  • Muta
  • Trzin
  • Šmartno pri Litiji

Več informacij, kako lahko še pomagate, vam je na voljo na povezavi Poplave po Sloveniji: Kako lahko pomagamo • Pod črto (podcrto.si)

*Seznam bomo sproti dopolnjevali, zato občine naprošamo, da nas obveščate o ažurnih podatkih.

Predsednik vlade s predstavniki asociacij občin o posledicah ujm in potrebah občin 2/2

Predsednik Vlade Republike Slovenije, dr. Robert Golob je v torek, 8. 8. 2023 sklical sestanek glede posledic vremenskih ujm v občinah, ki so se ga udeležili predstavniki asociacij občin, ministra, dr. Aleksander Jevšek in Uroš Brežan, ministrica mag. Alenka Bratušek in ostali predstavniki ministrstev. S strani SOS so se sestanka udeležili dr. Vladimir Prebilič, predsednik SOS in župan Občine Kočevje, Nejc Smole, predsednik sekcije ostalih občin SOS in župan Občine Medvode in Jasmina Vidmar, generalna sekretarka SOS.

Predsednik Golob je uvodoma povedal, da je to prvi sklicani sestanek za dialog z občinam v nizu večih, ki bodo sledili. Poudaril je, da je situacija v občinah izredno težka, vendar pokazalo se je, da znamo stopiti skupaj. Odreagirala je tudi tujina je izpostavil, vedno več držav je namreč pripravljenih ponuditi pomoč, zato poziva občine, da sporočijo svoje potrebe. Povedal je še, da bo Vlada pripravila rebalans proračuna in zagotovila najnujnejša potrebna sredstva za občine.

Leon Behin, direktor Uprave za zaščito in reševanje je poročal o stanju in potrebah na terenu, ter prav tako izpostavil, da je ključno, da občine tudi same sporočajo stanje. Občine bodo tekom naslednjih dni namreč dobile tudi informacije o tem kaj vse je na razpolago za pomoč pri sanaciji posledic ujm, na voljo pa bo tudi pomoč v obliki mehanizacije in ekip iz tujine je še povedal.

Minister za naravne vire in prostor, Uroš Brežan je predstavil namen Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč. Povedal je, da je predlog zakona nastajal v luči vremenskih ujm v mesecu juniju in ga bo treba dodatno prilagoditi glede na trenutne razmere. Občine bi naj bile na podlagi predhodnega sanacijskega načrta upravičene do 40-odstotnega vnaprejšnjega plačila je med drugim izpostavil, kar so predstavniki občin sprejeli z velikim odobravanjem.

Predsednik SOS, dr. Prebilič je povedal, da pozdravljamo dobro odzivnost države in sklican sestanek. Povedal je, da se je tudi Skupnost občin Slovenije organizirala in vzpostavlja sistem pomoči med občinami. Predlagal je, da se za najbolj prizadete občine v zadnjih ujmah pripravi sistemski intervencijski zakon, s katerim bi reševali vse ključne izzive, ki zahtevajo hitre odzive. Kot je na primer možnost hitrih sprememb občinskih prostorskih načrtov zaradi potrebne zagotovitve gradbenih parcel za (nadomestne) gradnje. Ponovno je tudi izpostavil ministrici za infrastrukturo že posredovano pobudo SOS za uvedbo bencinskega centa, namenskega vira za sanacijo cestne infrastrukture v prizadetih občinah.

Na sestanku je bilo govora še o problemih urejanja vodotokov in izdelav izredno dragih hidroloških študij, ki so na ramah občin, čeprav bi jih mogla po mnenju občin izvajati država skupaj z občinami. Omenjene so bile še težave pri prijavah škod, saj so posamezni objekti bili poškodovani večkrat v različnih vremenskih ujmah. Župan Slovenj Gradca, Tilen Klugler je posebej opozoril še na številčnost plazov (na njihovem območju zabeleženih 168 plazov) in dejstvo, da imajo na Koroškem samo 3 hidrologe. Pomembna tema sestanka je bil tudi odvoz odpadkov in problematika premajhnih kapacitet kontejnerjev za njihov odvoz.

O vlogi občin pri dodeljevanju sredstev za sofinanciranje nabave najnujnejših sredstev in izvedbo najnujnejših sanacijskih del 2/4

V torek, 8.8.2023 je na URSZR potekal sestanek glede priprave Meril za dodeljevanje sredstev za sofinanciranje nabave najnujnejših sredstev in izvedbo najnujnejših sanacijskih del na stanovanjskih objektih za prizadeto prebivalstvo ob močnih neurjih z dolgotrajnimi nalivi, močnim vetrom, točo in poplavljanjem hudournikov v času od 12. julija do 2. avgusta 2023, ki se ga je udeležil tudi predsednik komisije za zaščito in reševanje pri SOS Damjan Barut.

Glede meril za dodeljevanje sredstev je potekal nadaljnji usklajevalni sestanek v četrtek, 10.8.2023. Na sestanku so bili predstavljeni tudi predlogi s strani občin. Med drugim je bilo potrjeno, da bo naloga občin zbiranje vlog oškodovancev in informiranje občanov, ter sodelovanje v komisiji, ki bo razdeljevala sredstva.

Poziv, da prizadete občine sporočite potrebe po pomoči iz šifranta aplikacije POPLAVE 2023 2/5

S strani Poveljnika CZ za notranjsko smo prejeli POZIV za prizadete občine, da na podlagi šifranta iz aplikacije POPLAVE 2023 na svoje regijske štabe v čim krajšem času posredujte vaše potrebe po pomoči iz šifranta Aplikacije Poplave 2023.

Hkrati Vas posebej naprošajo, da povpraševanja po prostovoljcih ne izvajate v lastni režiji. Stanje na poplavnih območjih je še vedno omejeno glede dostopnosti, nevarnih okoliščin, zato naj vse potrebe po prostovoljcih OBVEZNO naslovite regijske štabe, pri čemer naj nevedete podatke o številu prostovoljcev, lokacijo zbirališča, koordinatorja prostovljcev.

Prosijo, da vse prostovoljce, ki želijo pomagati, napotite k uporabi nacionalne aplikacije Poplave2023, kjer se sistematično in koordinirano nudi pomoč celotne države. S tem se zagotavlja sledljivost in varnost vseh prostovoljcev pri napotitvi.

Dopis se nahaja tukaj.

ŠIFRANT MOŽNE POMOČI SE NAHAJA TUKAJ.

V DZ sprejeta novela zakona o odpravi posledic naravnih nesreč 2/6

Državni zbor RS je dne 9. 8. 2023 sprejel novelo Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč.

S predlaganimi spremembami zakona se bo pospešila dodelitev finančnih sredstev prizadetim občinam v obliki akontacije, ki bo mogoča še pred dokončno oceno škode. Občine boste lahko tako za izvedbo nujnih sanacijskih ukrepov vnaprej prejele finančna sredstva do 40 odstotkov predhodno ocenjene škode. Temu bo sledil ustaljen postopek priprave končne ocene škode in končnega programa odprave posledic naravnih nesreč. Novela velja za vse naravne nesreče od 1. januarja 2023.

Novela uvaja tudi možnost povračila škode v kmetijstvu oziroma širi obseg upravičenosti za škodo, za katero je mogoče prejeti državno subvencijo za zavarovalno premijo in uveljaviti izplačilo škode za 100-odstotno poškodovanost kmetijskih kultur po načelu de minimis.

Delavec, ki ob poplavah ne more opravljati dela zaradi višje sile, bo upravičen do nadomestila plače v višini 80 odstotkov plače, ki bi jo prejel, če bi delal, pri čemer nadomestilo plače ne sme biti nižje od minimalne plače.

Delodajalec bo lahko za povračilo tega nadomestila zaprosil pri Zavodu RS za zaposlovanje. Izplačana nadomestila plač delavcev bo država povrnila 100-odstotno, upravičenost do povračila nadomestil plač pa bo trajala od 3. avgusta 2023 do 31. decembra 2023. Delodajalci, ki bodo v primeru višje sile uveljavljali pravico do povračila nadomestila plače zaposlenim, bodo morali v primeru odpuščanj iz poslovnega razloga in delitve dobička prejeta sredstva vrniti v celoti.

Delodajalci, registrirani najpozneje na 2. avgust, ki delavcem začasno ne morejo zagotavljati dela zaradi posledic poplav, lahko delavce začasno napotijo na čakanje na delo, v tem času pa jim morajo zagotoviti nadomestilo plače v višini 80 odstotkov osnove oz. najmanj v višini minimalne plače.

V 15 dneh od napotitve lahko pri zavodu za zaposlovanje uveljavljajo pravico do delnega povračila nadomestila plače. Država bo financirala 80 odstotkov nadomestila plače z vsemi davki in prispevki delodajalca, višina pa bo pri tem omejena z višino povprečne mesečne plače za maj.

Ta pravica bo na voljo za obdobje od 3. avgusta 2023 do 31. oktobra, novela zakona pa določa možnost podaljšanja delnega povračila nadomestila plače s sklepom vlade do 31. decembra.
Delodajalci, ki bodo v primeru čakanja na delo uveljavljali pravico do povračila nadomestila plače zaposlenim, bodo morali v primeru odpuščanj iz poslovnega razloga in delitve dobička prejeta sredstva vrniti v celoti.

Novela določa, da se sredstva za odpravo posledic škode upravičencem v gospodarstvu lahko namenijo v nepovratni (subvencije) ali povratni obliki (posojila, garancije) tako v obliki posojilnih skladov ali v obliki jamstvenih shem. Za pomoč lahko vlada s finančno institucijo oblikuje tudi posojilni sklad ali garancijsko shemo.

Prostovoljci, ki sodelujejo pri sanaciji posledic poplav, imajo pravico do dodatne plačane odsotnosti z dela v obsegu največ sedem delovnih dni, ki jo bo delodajalcem v celoti povrnila država. Prostovoljec bo moral upravičenost do odsotnosti izkazati na podlagi potrdila prostovoljske organizacije o opravljenem prostovoljskem delu.

14. avgust je razglašen za dan solidarnosti, ki bo dela prost, da bi vsakdo po svojih najboljših močeh pomagal prizadetim v poplavah. Tega dne se ne sme šteti v redni letni dopust, ne glede na to, kdaj je bil odobren, prav tako pa bodo delodajalci za ta dan dolžni zaposlenim izplačati nadomestilo plače.

Če delovni proces poteka nepretrgano ali narava dela zahteva opravljanje dela tudi na ta dan, pa lahko delodajalec delavcu odredi opravljanje dela, s tem da mu mora za ta čas skladno z določbami kolektivne pogodbe in/ali internih aktov izplačati dodatek za delo na dela prost dan.

Medsebojna pomoč komunalnih podjetij pri odpravljanju posledic ujme 2/7

Obveščamo vas, da se lahko pri odpravljanju posledic ujme (komunalna podjetja) obrnete na Zbornico komunalnega gospodarstva.

Zbornica komunalnega gospodarstva je vozlišče med komunalnimi podjetji, ki potrebujejo pomoč za odstranjevanje odpadkov, popravilo vodovodnih sistemov ter čiščenja kanalizacijskih sistemov ter komunalnimi podjetji, ki lahko pomoč nudijo.

  • V primeru, če ima katera koli občina potrebo po pomoči pri izvajanju GJS zbiranja in odvoz odpadkov, popravila omrežja za zagotavljanja nemotene vodooskrbe ter čiščenje in popravilo kanalizacijskih sistemov, se naj vaš izvajalec javne službe obrne na komunala@komunalna-zbornica.si ali pa direktno na direktorja, Sebastiana Zupanca na številko 031 31 66 63 in bodo posredovali med podjetji, ki lahko nudijo pomoč.

 

Hkrati opozarjamo, da je pri izdaji naročilnice nujno, da jo izda Zaščita in reševanje, saj bodo le tako ti stroški upravičeni do povračila s strani države.

Informacija o izvajanju nujnih javnih naročil v zvezi z naravnimi nesrečami in odpravo škode 2/8

Na portalu Elektronsko javno naročanje Republike Slovenije (e-JN) so objavljene informacije za naročnike za oddajo nujnih naročil za dobavo blaga, storitev ali gradenj v zvezi s sanacijo škode in odpravo posledic obsežnih poplav.

Ob aktivaciji Državnega načrta zaščite in reševanja ob poplavah sicer v celoti veljajo določila Zakona o javnem naročanju (ZJN-3), pri čemer pa ZJN-3 vključuje določene izjeme oziroma situacije, ko izvedba javnega naročila za dobavo blaga, storitev ali gradenj ni obvezna. Za oddajo javnega naročila se lahko uporabi postopek s pogajanji brez predhodne objave, ki predstavlja hiter in poenostavljen postopek.

Vse podrobnosti za naročnike, tudi tolmačenje pri uporabi Zakona o javnem naročanju ter pogosta vprašanja in odgovori, so objavljene na portalu e-JN. Če želenih informacij ne najdete, pa vam je za informacije oziroma svetovanje pri izvedbi nujnih javnih naročil v zvezi z odpravo posledic obsežnih poplav na voljo Direktorat za javno naročanje na telefonski številki 01 478 18 80, ali pa vprašanje zastavite preko spletne aplikacije help desk ali na elektronski naslov gp.mju@gov.si.

Vir: MJU

Možnost uporabe gradbenega zakona v primeru naravnih nesreč: začasni objekti in rekonstrukcija 2/9

Za učinkovito obvladovanje razmer ob naravnih nesrečah oziroma v primeru višje sile se lahko postavi nujni začasni objekt. Rekonstrukcija, ki je nujna za zmanjšanje ali odpravo posledic naravnih in drugih nesreč – nujna rekonstrukcija pa se lahko prične izvajati le na podlagi prijave začetka gradnje na pristojno upravno enoto, pri čemer se z deli začne najpozneje v treh mesecih po naravni nesreči.

Dodatna pojasnila so na voljo na: Določila gradbenega zakona, ki omogočajo takojšnjo sanacijo objektov po naravnih nesrečah | GOV.SI

(Vir: MNVP, portal GOV.SI)

Dodatna pojasnila pri obravnavi določenih tokov odpadkov 2/10

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je posredovalo dodatna pojasnila pri obravnavi tokov odpadkov.

Občinam predlagajo, da na svojih območjih občanom, ki so že začeli s sanacijskim deli, omogočite začasno predajanje nastalih gradbenih odpadkov na ustreznih utrjenih površinah, kjer bodo začasno odloženi do odvoza v ustrezne obrate za predelavo. Za zagotavljanje ustrezne predelave je ločeno zbiranje teh odpadkov bistvenega pomena, zato prosimo, da skupaj z vašimi izvajalcu javne službe zagotovite čim bolj jasna navodila občanom, da gre za površine, kjer lahko oddajo nenevarne gradbene odpadke, torej zlasti naslednje odpadke:
– beton, opeka, ploščice in keramika ali njihove mešanice (17 01 01, 17 01 02, 17 01 03,
17 01 07)
– Bitumenske mešanice, ki ne vsebujejo premogovega katrana (17 03 02),
– Zemljina in kamenje, ki ne vsebujeta nevarnih snovi (17 05 04),
– Izkopani material, ki ne vsebuje nevarnih snovi (17 05 06),
– Tolčenec izpod železniških tirov in pragov, ki ne vsebuje nevarnih snovi (17 05 08),
– Gradbeni materiali na osnovi sadre, ki ni onesnažen z nevarnimi snovmi (17 08 02),
– Mešani gradbeni odpadki in odpadki iz rušenja objektov, ki ne vsebujejo živega srebra, PCB ali drugih nevarnih snovi (17 09 04).

Celotna informacija je na voljo TUKAJ.

Obvestilo MOPE glede komunalnih odpadkov 2/11

S strani Ministrstva za okolje, podnebje in energijo pozivajo vse občine, da preko občinske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov, svojim občanom, zaradi kriznih razmer, zagotovite zbirna mesta za kosovne odpadke. V kolikor je izvedljivo predlagajo, da zagotovite podaljšano obratovanje zbirnih centrov.

Ministrstvo je občinam poslalo tudi dopis glede ustreznega ravnanja z veliko količino odpadkov, ki nastajajo med procesom odpravljanja posledic poplav – besedilo dopisa TUKAJ.

Dodatna pojasnila MOPE pri obravnavi določenih tokov odpadkov 2/12

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je pripravilo dodatna pojasnila pri obravnavi določenih tokov odpadkov. Ob ukrepih, ki jih občine že izvajate, in predhodnih opozorilih ministrstva so opozoriti še na naslednje ukrepe glede ravnanja z odpadki:

  • navodila za prevzem odpadkov – odmrznjeno meso,
  • prepoved sežiganja odpadnega lesa in drugih odpadkov,
  • ločeno zbiranje odpadkov,
  • obvestilo občanom o spremembah v režimu zbiranja odpadkov.

Celotna pojasnila objavljamo TUKAJ.

Predlog GZS za začasne deponije za vozila 2/13

Člani Sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri Gospodarski zbornici Slovenije so podali predlog, da občine v okviru svojih zmožnosti zagotovite začasna parkirišča oz. deponije za vozila, ki jih je zalila voda in obenem preko ustreznih kanalov obveščanja usmerite močno prizadeta vozila na takšno lokacijo.

Z vzpostavitvijo ustreznih površin za takšna vozila, bi lahko prispevali k pospešitvi postopkov cenitev in izvedbo ostalih potrebnih postopkov s strani zavarovalnic.

Lažje pa bo tudi organizirati vso nadaljnjo logistiko s temi vozili (popravilo / razvoz / avtoodpad / uničenje / ipd..).
S takšnim pristopom se bodo lastnikom vozil, ki so bili prizadeti v tej naravni nesreči, tudi zmanjšali nepotrebni stroški in nepotrebna logistika.

Začasni ukrepi v upravnih zadevah za preprečevanje posledic poplav, ki so prizadele Slovenijo 2/14

Vlada Republike Slovenije je izdala Odlok o začasnih ukrepih v upravnih zadevah za preprečevanje posledic poplav, ki so prizadele Republiko Slovenijo avgusta 2023, ki je bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 87/23. Odlok o začasnih ukrepih v upravnih zadevah za preprečevanje posledic poplav določa začasne ukrepe za zavarovanje položaja strank v upravnih zadevah zaradi posledic poplav, ki so prizadele Republiko Slovenijo. Veljati je začel 6. avgusta 2023.

Začasni ukrepi, ki so relevantni za delovno področje Agencije Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja:

  • Vlaganje elektronskih vlog brez varnega elektronskega podpisa s kvalificiranim potrdilom
  • Pregledovanje dokumentov
  • Prekinitev teka procesnih rokov
  • Podaljšanje roka za izpolnitev materialnih obveznosti
  • Podaljšanje roka za izdajo in vročitev odločbe

Začasni ukrepi veljajo do preklica oziroma največ en mesec. Izjema je začasni ukrep prekinitve teka procesnih rokov, ki velja zgolj sedem dni. Več na: https://www.gov.si/novice/2023-08-09-zacasni-ukrepi-v-upravnih-zadevah-za-preprecevanje-posledic-poplav-ki-so-prizadele-slovenijo/

 

 

Prizadeti v poplavah lahko upravičeni tudi do izredne denarne socialne pomoči 2/15

V primeru naravnih nesreč veljavna socialna zakonodaja omogoča pomoč v obliki izredne denarne socialne pomoči. Vlogo se, trenutno lahko vloži na kateremkoli centru za socialno delo in tudi po elektronski poti brez varnega elektronskega podpisa, po 6. septembru pa na krajevno pristojnem centru za socialno delo.

Izredna denarna socialna pomoč se lahko v enem koledarskem letu dodeli do višine 5-kratnika cenzusa za denarno socialno pomoč. Za samsko osebo do 2326,70 evra, za 4-člansko družino, kjer sta oba starša zaposlena, pa do 8190 evrov.

Ker je izredna denarna socialna pomoč mesečno omejena do višine cenzusa za denarno socialno pomoč samske osebe ali družine (za samsko osebo do 465,34 evra, za 4-člansko družino, kjer sta oba starša zaposlena, do 1638,00 evra), se v primeru dodelitve v višini 5-kratnika cenzusa za denarno socialno pomoč, izplača za obdobje petih mesecev (in ne v enkratnem znesku).

Če je posameznik oziroma družina letos že prejela kakršno koli izredno denarno socialno pomoč (razen pogrebnine in posmrtnine), je lahko zaradi naravne nesreče upravičena do sorazmernega dela 5-kratnika cenzusa za denarno socialno pomoč.

Izredna denarna socialna pomoč je namenjena kritju izrednih stroškov, ki so vezani na preživljanje in jih z lastnim dohodkom ali lastnim dohodkom družine ni mogoče pokriti. Če se oseba ali družina iz razlogov, na katere ni imela vpliva, znajde v položaju materialne ogroženosti, lahko vloži vlogo za pridobitev izredne denarne socialne pomoči. V vlogi mora vlagatelj natančno navesti, za kakšen namen potrebuje pomoč in opredeliti višino sredstev, ki jih potrebuje. Upravičenec do izredne denarne socialne pomoči je dolžan prejeto pomoč porabiti za namen, za katerega mu je bila dodeljena.

(Vir: MDDSZ, Portal GOV.SI)

Poplave – postopki ravnanja imetnikov živali oziroma izvajalcev dejavnosti, prizadetih v poplavah 2/16

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano – Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin (UVHVVR) je pripravila posebna navodila oziroma postopke ravnanja imetnikov rejnih živali / izvajalcev dejavnosti, ki so bili prizadeti v poplavah.

Postopek odjave poginjenega goveda

Če se najde kadaver (truplo živali), mora imetnik, izvajalec dejavnosti ali najditelj kadavra poklicati Veterinarsko higiensko službo (VHS), ki bo poskrbela za odvoz in priglasitev pogina v Centralni register goveda (CRG). Imetnik oziroma izvajalec dejavnosti mora po ustaljenem postopku poskrbeti še za priglasitev odhoda v CRG.

Postopek odjave izgubljenega goveda

Če je imetnik oziroma izvajalec dejavnosti izgubil žival, mora izgubo priglasiti pooblaščeni veterinarski organizaciji ali na UVHVVR – Sektor za identifikacijo in registracijo ter informacijske sisteme (SIRIS) po elektronski pošti (info.sir@gov.si) ali po pošti. Obvezni podatki, ki jih mora priglasiti, so:

  • identifikacijska številka živali,
  • datum izgube,
  • G-MID odhoda in
  • razlog odhoda.

Potni list za govedo mora vrniti na UVHVVR-SIRIS. Če je potni list izgubljen ali uničen, mora to pripisati obveznim podatkom.

Postopek priglasitve premika goveda, drobnice, prašičev ali kopitarjev na drugo lokacijo ali v drug hlev

Govedo

Če je imetnik oziroma izvajalec dejavnosti govedo preselil na drugo lokacijo ali v drug hlev, ki je še ni registriral (nima G-MID-a), mora priglasiti premik na UVHVVR-SIRIS po elektronski pošti (info.sir@gov.si) ali po pošti. Obvezni podatki, ki jih mora priglasiti, so:

  • identifikacijska številka živali,
  • datum premika,
  • G-MID odhoda in
  • podatki o novi lokaciji (poštni naslov, če ta ne obstaja, pa geografske koordinate lokacije ali podatki iz katastra (katastrska občina, parcela).

Drobnica

V primeru premika individualno označene drobnice na drugo lokacijo ali v drug hlev imetnik oziroma izvajalec dejavnosti postopa enako kot pri govedu.

V primeru skupinsko označene drobnice ali prašičev pa mora priglasiti:

  • SIŠ (skupinska identifikacijska številka),
  • število živali,
  • datum premika,
  • G-MID odhoda in
  • podatke o novi lokaciji (poštni naslov, če ta ne obstaja, pa geografske koordinate lokacije ali podatki iz katastra (katastrska občina, parcela).

Kopitarji

V primeru premika kopitarjev na drugo lokacijo ali v drug hlev za več kot 30 dni, se mora imetnik oziroma izvajalec dejavnosti obrniti na Veterinarsko fakulteto – Kliniko za zdravstveno varstvo in rejo konj oziroma Kobilarno Lipica. Če nova lokacija ali drug hlev še ni registriran (nima G-MID-a), mora priglasiti premik na UVHVVR-SIRIS po elektronski pošti (info.sir@gov.si) ali po pošti.

Postopek ravnanja v primeru izgube drugih živalskih vrst

Uničenje čebelnjaka mora čebelar priglasiti na UVHVVR-SIRIS po elektronski pošti (info.sir@gov.si) ali po pošti. Obvezni podatki, ki jih mora priglasiti, so:

  • številka čebelnjaka,
  • KMG-MID.

Tablico za označevanje čebelnjakov mora vrniti po pošti na UVHVVR-SIRIS. Če je tablica izgubljena ali uničena, mora to pripisati obveznim podatkom.

Izguba prašičev: imetnik oziroma izvajalec dejavnosti mora datum izgube in število živali vpisati v evidence, ki jih vodi na obratu oziroma gospodarstvu.

Izguba drobnice: imetnik oziroma izvajalec dejavnosti mora v primeru izgube individualno označenih živali v Centralni register drobnice priglasiti odjavo živali iz kraja oziroma izgubo po že ustaljenem postopku ali na UVHVVR-SIRIS po elektronski pošti (info.sir@gov.si) ali po pošti. Za ostalo drobnico mora v evidence, ki jih vodi na obratu ali gospodarstvu, vpisati datum izgube in število živali.

Izguba kopitarjev: imetniki, izvajalci dejavnosti oziroma lastniki kopitarjev se morajo v primeru izgube kopitarjev obrniti na Veterinarsko fakulteto – Kliniko za zdravstveno varstvo in rejo konj oziroma Kobilarno Lipica.

Zakol goveda v klavnicah brez potnih listov

V izjemnih primerih lahko uradni veterinarji na klavnicah odobrijo zakol goveda brez spremljajočega potnega lista. Izjava o prehranski varnosti, ki mora spremljati govedo, ni del potnega lista za govedo. 2. odstavek 17. člena Pravilnika o identifikaciji in registraciji goveda določa, da se lahko v nujnih primerih, ko je ogroženo življenje ali zdravje živali oziroma zaradi zaščite živali pred mučenjem, kar oceni veterinar, ki izvaja javno veterinarsko službo, opravi premik goveda brez potnega lista. Če gre za neregistrirano govedo, ga je potrebno takoj oziroma še isti dan registrirati. Imetnik oziroma izvajalec dejavnosti mora potni list za govedo dostaviti v klavnico takoj, ko ga najde. Če ugotovi, da je potni list uničen oziroma izgubljen, o tem prav tako obvesti klavnico. Dvojnikov potnih listov zaklanih živali UVHVVR ne izdaja, zato ga ni potrebno dodatno naročiti.

Če mora imetnik oziroma izvajalec dejavnosti v zakol v klavnico oddati govedo brez ušesnih številk, izgubljenih v poplavi, pred transportom v klavnico obvesti uradnega veterinarja območnega urada (OU) UVHVVR.

(Vir: MKGP)

Zamenjava dokumentov, uničenih v poplavah 2/17

V obsežnih poplavah je prišlo tudi do poškodb, uničenja ali pogrešitev potnih listin, osebnih izkaznic, vozniških in prometnih dovoljenj ter drugih identifikacijskih dokumentov. Vloge za nove lahko vložite pri kateri koli upravni enoti, pri tem pa vam ne bo treba plačati upravne takse. Postopek zamenjave poškodovanega ali uničenega dokumenta je enak kot za pridobitev novega dokumenta.

Osebe, ki so v poplavah ostale brez dokumentov ali so ti poškodovani, so ob vlogi za nov dokument oproščene plačila upravnih taks za izdajo:

  • osebne izkaznice,
  • potnega lista,
  • vozniškega in prometnega dovoljenja,
  • tujskih listin (potnega lista za tujca, potnega list za begunca, potrdila o prijavi prebivanja za državljana EU, dovoljenja za stalno prebivanje za državljana EU, dovoljenja za začasno prebivanje za družinskega člana slovenskega državljana, dovoljenja za stalno prebivanje za družinskega člana slovenskega državljana, dovoljenja za začasno prebivanje za družinskega člana državljana EU, dovoljenja za stalno prebivanje za družinskega člana državljana EU),
  • listin s področja orožja in prometa.

Taksa za izdajo potnega lista z veljavnostjo 10 let znaša 14,10 evra, za osebno izkaznico 9,60 evra, za dovoljenje za posest orožja 31,70 evra, za orožni list za šport in lov pa 31,70 evra. Še vedno pa je treba plačati obrazec, ki za potni list znaša 34,57 evra, za osebno izkaznico 19,93 evra, za dovoljenje za posest in orožni list 16,20 evra, za vozniško dovoljenje 7,75 evra, za prometno dovoljenje pa 1,31 evra.

Glede na okoliščine, v katerih je posameznik ostal brez identifikacijskih dokumentov, se izdaja novega dokumenta lahko rešuje kot nujna vlogaVloga za izdelavo novega dokumenta se lahko poda na kateri koli upravni enoti. Prav tako to velja za izdelavo nove orožne listine, saj je 6. avgusta 2023 začel veljati Odlok o začasnih ukrepih v upravnih zadevah za preprečevanje posledic poplav, ki so prizadele Slovenijo.

Posebej izpostavljamo, da pojasnilo za področje vozil velja samo za postopke, ki jih bodo stranke urejale na upravnih enotah. Ne velja za postopke, ki jih bodo stranke urejale pri pooblaščenih registracijskih organizacijah, saj se pri njih za postopke obračunajo stroški za storitve in ne upravna taksa.

Posameznike, ki bi našli osebno izkaznico, potni list ali druge dokumente, pozivamo, da jih prinesejo na upravno enoto ali policijsko postajo. Najdenih dokumentov z izpostavljenimi osebnimi podatki pa ne objavljajte na družabnih omrežjih.

Posamezniki, ki so zaprosili za nujno izdelavo potnega lista ali osebne izkaznice z vročitvijo na Upravni enoti Celje že 4. avgusta 2023, a do vročitve zaradi izrednih razmer ni prišlo, lahko dokument prevzamejo na Upravni enoti Celje.

(Vir: Portal gov.si)

Zbiranje podatkov o objektih izobraževalne infrastrukture prizadetih v ujmi 2/18

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje nas je pozvalo naj čim prej posredujemo informacije o tem, kateri objekti izobraževalne infrastrukture so bili poškodovani v ujmi in kratek opis poškodb.

Prosimo, da podatke vnesete v obrazec dostopen na povezavi TUKAJ! Dobrodošel je tudi slikovni material, ki nam ga lahko posredujete na neza.jager@skupnostobcin.si.

Zaradi nadaljnjega ukrepanja ministrstva prosimo, da nam informacije posredujete KAKOR HITRO MOGOČE!

Spletni obrazec za evidentiranje škodnih dogodkov na enotah kulturne dediščine 2/19

Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije je za hitrejše evidentiranje pripravili spletni Obrazec za evidentiranje škodnih dogodkov na enotah kulturne dediščine, kot tudi obrazec v WORD oblikiPrizadeti v nedavnih poplavah lahko sedaj tudi na ta način posredujejo podatke, za evidentiranje. 

Oba obrazca sta dostopna na spletnih straneh ZVKDS: 

MVI glede zagotovitve varstva za otroke zaradi vremenske ujme 2/20

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, direktorat za predšolsko vzgojo in osnovno šolstvo je pripravil obvestilo glede dela v vrtcih.

“Vsem, ki to potrebujejo zagotovite varstvo za otroke, tudi za šolske otroke, v času najmanj med 6. in 14. uro. Nekateri starši otrok sodelujejo pri reševanju v poklicih, ki so nujni za reševanje, zato je potrebno poskrbeti za njihove otroke.”

  • Celotno obvestilo preberite tukaj.

Osnutek Meril za dodeljevanje sredstev za sofinanciranje nabave najnujnejših sredstev in izvedbo najnujnejših sanacijskih del na stanovanjskih objektih za prizadeto prebivalstvo 2/21

V torek, 8.8.2023 je na URSZR potekal sestanek glede priprave Meril za dodeljevanje sredstev za nabavo najnujnejših sredstev in izvedbo najnujnejših sanacijskih del na stanovanjskih objektih za prizadeto prebivalstvo ob močnih neurjih z dolgotrajnimi nalivi, močnim vetrom, točo in poplav.

Vljudno vas prosimo za posredovanje pripomb/predlogov za dopolnitev meril.

Ker gre za izredno krizno situacijo in je logično rok takojšnji, bi prosil, da se pripiše, da naj pripombe posredujejo tako na naslov SOS miha.mohor@skupnostobcin.si kot na mail damjan.barut@logatec.si, da bo lahko (Damjan Barut predsednik Komisije) v četrtek, 10.8.2023 na sestanku skušal sintetizirati ustrezne predloge in jih predstavil iz vidika občin.

Za vaš odziv se vam že v naprej zahvaljujem.

 

 

Usmeritve glede organizacije dela in urejanja pravic in obveznosti javnih uslužbencev v državnih organih in v občinah v primeru naravne nesreče (poplave) 2/22

Zaradi naravne nesreče, ki je prizadela Republiko Slovenijo 4. 8. 2023, in katere posledice še niso sanirane, je Ministrstvo za javno upravo pripravilo usmeritve – pregled določb predpisov, in sicer glede:

  • odsotnosti z dela zaradi aktualnih vremenskih razmer, ki predstavljajo naravno nesrečo,
  • organizacije dela vključno z odreditvijo dela na domu in
  • dodelitve solidarnostne pomoči.

Pojasnila veljajo za javne uslužbence v državnih organih in občinah, za katere velja drugi del Zakona o javnih uslužbencih, ministrstva pa naj ob upoštevanju določb Zakona o delovnih razmerjih, področnih predpisov in kolektivnih pogodb dejavnosti in poklicev, pravnim osebam javnega prava iz svoje pristojnosti, posredujejo smiselno enaka pojasnila tudi za ostale javne uslužbence.

  • Besedilo usmeritev prilagamo TUKAJ.

ZAKONODAJA

Javna obravnava Pravilnika o študiji izvedljivosti postavitve fotonapetostne naprave 3/1

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je dalo v javno razpravo osnutek Pravilnika o študiji izvedljivosti postavitve fotonapetostne naprave. Pravilnik določa podrobnejšo vsebino in metodologijo priprave študije izvedljivosti, ki se uporablja za dokazovanje obstoja izjeme od obvezne postavitve fotonapetostne naprave. Določa tudi strokovno usposobljenost oseb, ki pripravijo študijo izvedljivosti.

  • Besedilo pravilnika najdete TUKAJ.

Pripombe na predlog nam lahko posredujete do srede, 30.8.2023 na naslov ana.plavcak@skupnostobcin.si.

 

V usklajevanje prejeli dopolnjeni predlog Zakona o javnih uslužbencih 3/2

Obveščamo vas, da smo s strani MJU v usklajevanje prejeli predlog Zakona o javnih uslužbencih. Predlog je dostopen na povezavi TUKAJ.

Predlog je dopolnjena verzija že obravnavanega predloga iz junija 2023 na katerega smo že dali pripombe, ki jih lahko preberete TUKAJ. V aktualni verziji predloga so upoštevane naše pripombe glede 26., 62. in 95. člena, v skladu z dogovorom med MJU in sindikati pa so iz novega predloga izpuščene določbe o letnem dopustu.

Vaše morebitne dodatne pripombe in predloge nam na obrazcu (POVEZAVA DO OBRAZCA) prosimo posredujete do srede, 16. 8. 2023 na naslov  neza.jager@skupnostobcin.si.

Predlog Uredbe o varnostni dokumentaciji in minimalnih varnostnih ukrepih povezanih subjektov 3/3

Urad Vlade Republike Slovenije za informacijsko varnost je pripravil Predlog Uredbe o varnostni dokumentaciji in minimalnih varnostnih ukrepih povezanih subjektov.

Sprejet je bil Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o informacijski varnosti (ZInfV-B), ki je uvedel novo kategorijo zavezancev, ki so tudi državni organi, organi lokalnih skupnosti, javne agencije in nosilci javnih pooblastil ter drugi subjekti, ki niso organi državne uprave (povezani subjekti).

Nadalje ZInfV sedaj že na zakonski ravni ureja nadzor in sankcije za kršitve tudi še za omenjene zavezance (povezane subjekte).

Sicer bi morali povezani subjekti že sedaj izpolnjevati pogoje določene iz Uredbe o informacijski varnosti v državni upravi, ki je bistveno bolj obširna od predloga uredbe, zato prilagoditev predlagani uredbi za njih ne bi smela povzročiti težav, osnovne obveznosti povezanih subjektov je ob tem predvidel že ZInfV-B, predlog uredbe jih le podrobneje ureja.

Besedilo predloga Uredbe o varnostni dokumentaciji in minimalnih varnostnih ukrepih povezanih subjektov se nahaja na tej povezavi.

Predloge in pripombe lahko do vključno 16. avgusta 2023 posredujete na naslov karmen.stumberger@skupnostobcin.si.

Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o izobrazbi in strokovnem izpitu za vodenje in odločanje v upravnem postopku 3/4

Obveščamo vas, da je Ministrstvo za javno upravo pripravilo osnutek Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o izobrazbi in strokovnem izpitu za vodenje in odločanje v upravnem postopku. Osnutek pošiljamo TUKAJ.

S predlogom se spreminja ali dopolnjuje obstoječo ureditev v zvezi s postopkom opravljanja strokovnega izpita, nekaterimi obveznostmi članov izpitne komisije do kandidatov, imenovanjem in razrešitvijo članov izpitne komisije.

Vaše mnenje o osnutku lahko pošljete do četrtka, 17. 8. 2023 na naslov info@skupnostobcin.si.

Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o kolektivnih tožbah – ponovno strokovno usklajevanje 3/5

Skupnost občin Slovenije je v ponovno strokovno usklajevanje prejela Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o kolektivnih tožbah.

Ministrstvo za pravosodje je na podlagi stališč in pripomb, ki jih je prejelo v okviru dosedanjega strokovnega in predhodnega medresorskega usklajevanja, pripravilo dopolnjen osnutek predloga zakona.

Predlog zakona in pojasnilo glede dopolnitev oz sprememb predloga najdete na sledečih povezavah:

Vaše predloge in pripombe nam lahko posredujete do petka, 18. 8. 2023 na naslov ursa.rupar@skupnostobcin.si.

Uredba o vzpostavitvi in zagotavljanju sistema javnega obveščanja in alarmiranja 3/6

Ministrstvo za digitalno preobrazbo je v javno obravnavo poslalo osnutek Uredbe o vzpostavitvi in zagotavljanju sistema javnega obveščanja in alarmiranja.

Osnutek uredbe je pripravljen na podlagi 201. člena Zakona o elektronskih komunikacijah.

Osnutek uredbe določa obveznosti v zvezi z vzpostavitvijo in zagotavljanjem sistema javnega obveščanja in alarmiranja s posredovanjem opozorilnih obvestil, način financiranja sistema in tehnične zahteve za njegovo delovanje. Pri tem so določene zahteve glede delovanja sistema, obveznosti operaterjev, tehnične in varnostne zahteve, naloge organa, financiranje sistema iz državnega proračuna in prekrškovne določbe v primeru kršitev določb te uredbe.

Besedilo osnutka Uredbe o vzpostavitvi in zagotavljanju sistema javnega obveščanja in alarmiranja se nahaja na tej povezavi.

Predloge in pripombe lahko do vključno 24. avgusta 2023 posredujete na naslov karmen.stumberger@skupnostobcin.si.

POVPRAŠEVANJE

Tržna dejavnost prodaje obrokov zaposlenim in zunanjim uporabnikom 4/1

Na Skupnost občin Slovenije se je obrnila občina članica s prošnjo za podporo pri oblikovanju stališča in zbiranja prakse posameznih občin oziroma javnih zavodov, katerih ustanoviteljice so, glede opravljanja tržne dejavnosti prodaje obrokov zaposlenim in zunanjim uporabnikom.

Občino zanima tudi na kakšen način ste določili podrobnejše pogoje oziroma cenike ter konkretni zneski za cene obrokov, število prodanih obrokov v l. 2022, datum zadnje spremembe cenika in datum predhodnika sedanjega cenika, letna količina odpadkov, strošek odvoza le-teh. Več v priloženi tabeli, kamor prosimo, da vpišejo podatke za posamezni zavod – TABELA.

Prosimo za sodelovanje. Vaše odgovore, ki jih posredujete v izpolnjeni tabeli, posredujete najkasneje do petka, 18. 8. 2023 na naslov ursa.rupar@skupnostobcin.si.

Predstavite nam dobre prakse vezane na načrtovanje zelenih površin za spodbujanje telesne aktivnosti prebivalcev v vaši občini 4/2

Skupnost občin Slovenije znova naslavlja občine in sicer v drugem koraku razpisa skupaj z Urbanističnim inštitutom Republike Slovenije (nosilcem programa Ven za zdravje 3), Inštitutom za zdravje in okolje, Nacionalno koordinacijo zdravih mest (NIJZ) in Zavodom za izobraževanje in inkluzijo ODTIZ.

V drugem koraku razpisa namreč zbiramo dobre prakse za Zbirnik Ven za zdravje 3, ki se nanašajo na načrtovanje zelenih površin za spodbujanje telesne aktivnosti prebivalcev. Daljši vprašalnik “Predstavite nam dobre prakse v vaši občini!” je namenjen predstavitvi posamezne dobre prakse. Poslan je bil občinam, ki so se odzvale in ocenile prisotnost tovrstnih dobrih praks v njihovem okolju.

K izpolnjevanju vprašalnika vabimo tudi vse druge občine, ki želijo predstaviti svoje dobre prakse, svetujemo pa, da v prvem koraku izpolnijo prvi, kratki vprašalnik “Ali ima moja občina dobro prakso”, s katerim lahko hitro preverite ali imate prakse spodbujanja telesne dejavnosti prebivalstva in se nato v drugem koraku posvetijo izpolnjevanju vprašalnika “Predstavite nam dobre prakse v vaši občini!”.

Rok za zbiranje dobrih praks je podaljšan do 30. septembra 2023. Veseli bomo, če se boste odzvali razpisu v čim večjem številu. Posamezni primeri dobrih praks bodo sproti objavljeni na tej spletni strani tukaj.

 

 

DOGODKI SOS

16.8. / Kako zadovoljiti predpisom javnega naročanja pri odpravi posledic nedavne naravne nesreče 5/1

Občine in občinska javna podjetja so se v trenutku soočila s posledicami vremenskih ujm in poplav. Z namenom preprečite nadaljnje škode je treba odreagirati hitro in učinkovito. Po napovedih Vlade RS bodo zagotovljena tudi evropska sredstva za odpravo posledic nedavne naravne nesreče.

Pravna pravila pa ne glede nezavidljivo situacijo in obseg škode od naročnikov zahtevajo določena ravnanja, četudi se poslužujejo izjem, ne-transparentnih postopkov ali dodatkov k obstoječim pogodbam. Še toliko bolj je treba biti pri teh dejanjih dosleden, če se bodo podali zahtevki za izplačilo evropskih sredstev. Transparentnost javnega naročanja je namreč eno izmed temeljnih vodil evropskih predpisov o javnem naročanju,  vsakršni odstop od načela transparenosti mora biti izkazan in dokazan.

Na izobraževanju bodo predstavljene možnosti, ki jih imajo naročniki za hitra naročila dobave blaga, storitev ali izvedbo gradnje z opozorili, na kaj morajo biti pozorni in kaj mora spisovna dokumentacija vsebovati:

  • Kaj je po pravni in sodni praksi »nujnost« in »naravna nesreča«
  • Izjema od uporabe pravil ZJN-3 (kdaj, kako in kaj naj spisovna dokumentacija vsebuje)
  • Izvedba postopka s pogajanji brez predhodne objave (kaj je nujnost, kdaj in za kakšen obseg se ta postopek lahko sploh uporabi, kako se jo dokaže, kako naj se vodi postopek, kako in koga naj se povabi, kaj in kdaj se mora izvesti objave na Portalu javnih naročil
  • Sklenitev dodatka zaradi obstoja nepredvidljivih okoliščin
  • Izvedba evidenčnega naročila

Izobraževanja bo predvidoma trajalo do 11.00.

Predavala bo Milena Basta Trtnik, univ. dipl. pravnica, strokovnjakinja na področju javnega naročanja, koncesij, javno zasebnega partnerstva, poslovanja subjektov javnega prava ter projektnega vodenja. Kot nekdanja dolgoletna svetovalka na Državni revizijski komisiji in z večletnim delovanjem v okviru svetovalnega podjetja, ima veliko izkušenj in znanja z omenjenih področij.

Vabilo za tiskanje je na voljo TUKAJ.

12.9. / PISNA JEZIKOVNA ODLIČNOST V JAVNI UPRAVI 5/2

Skupnost občin Slovenije vas vabi na izobraževanje z naslovom PISNA JEZIKOVNA ODLIČNOST V JAVNI UPRAVI, ki bo potekalo 12. 9. 2023 od 9.30 ure dalje preko spletnega kanala Zoom.

Izobraževanje z elementi delavnice, ki ga bo izvedla Irena Potočar Papež, je namenjeno vsem, ki se pri svojem delu srečujete s pisno komunikacijo znotraj ali zunaj upravne službe, oziroma ustvarjate krajša in daljša pisna sporočila za različne naslovnike v javni upravi.

Obnovili bomo znanje o splošnih značilnostih pisnega sporočanja, poznavanje pravopisnih in slovničnih značilnosti (velika in mala začetnica, ločila, pisanje skupaj/narazen/z vezajem, datumi, kratična poimenovanja …), se pogovorili o jezikovnem bontonu (nagovarjanje, vikanje/tikanje, podpisi, žigosanje …), o najpogostejših jezikovnih zadregah in netiketi (bonton in pravila v elektronskem komuniciranju).

Izobraževalno druženje je zasnovano kot kombinacija teorije in prakse. Teoretičnim razlagam sledijo razlage s primeri in vaje.

Cilji izobraževanja:

  • osvežiti in utrditi poznavanje jezikovnih pravil (pravopisna in slovnična), s katerimi lahko pravilno in prepričljivo napišemo različne besedilne vrste v javni upravi;
  • seznaniti se z jezikovnimi novostmi;
  • spoznati pravila jezikovnega bontona in
  • spoznati pravila netikete (pisanje elektronskih sporočil).

Izobraževanje obsega štiri pedagoške ure s krajšim odmorom in bo izvedeno na daljavo. Prejeli boste tudi gradivo v obliki izročkov in vaje.

Vabilo za tiskanje.

25.9. / UVOD V KORPORACIJSKO UPRAVLJANJE OBČINSKIH PODJETIJ 5/3

Skupnost občin Slovenije vas v sodelovanju z Združenjem nadzornikov Slovenije vabi na izobraževanje z naslovom UVOD V KORPORACIJSKO UPRAVLJANJE OBČINSKIH PODJETIJ, ki bo potekalo preko spletnega kanala Zoom, 25. 9.  2023 med 9.00 in 12.15

Na izobraževanju boste pridobili vpogled v temo korporacijskega upravljanja, govorili bomo o tem zakaj je pomembno, seznanili se boste z namenom in uporabo kodeksov korporacijskega upravljanja ter s priporočeno prakso korporacijskega upravljanja za občinska podjetja kot je zbrana v Kodeksu upravljanja za družbe s kapitalsko udeležbo lokalnih skupnosti, ki smo ga pripravili skupaj z Združenjem nadzornikov Slovenije in Komisijo za preprečevanje korupcije.

Izobraževanje predstavlja uvod v program izobraževanja »Korporacijsko upravljanje občinskih podjetij« in je komplementarno »Izobraževanju za nadzornike« za pridobitev potrdila o usposobljenosti za delo članov nadzornega sveta in drugim izobraževanjem Združenja nadzornikov Slovenije s področja upravljanja družb.

Posvet je namenjen članom nadzornih svetov in upravnih odborov družb s kapitalsko naložbo lokalnih skupnosti ter vsem, ki se pri svojem delu srečujejo z vprašanji, vezanimi na to temo.

Predviden program izobraževanja:

9.00 – 12.15 (odmor 15 min)

NA SPLOŠNO O KORPORACIJSKEM UPRAVLJANJU

– Kaj je korporacijsko upravljanje in zakaj je pomembno?

– Pomen in uporaba kodeksov – princip ‘spoštuj ali pojasni’, izjava o upravljanju in razkritja odstopanj od kodeksa, transparentnost poslovanja

OKVIR UPRAVLJANJA IN RAZMERJA MED DRUŽBO IN DRUŽBENIKI

– Akt o ustanovitvi, Odnosi z deležniki, Strateški cilji družbe, Skupščina.

ORGANI VODENJA IN NADZORA TER LOJALNOST DRUŽBI

– Lojalnost družbi in prepoved konkurence, posli s povezanimi osebami

– Neodvisnost in upravljanje nasprotij interesov

– Organ nadzora in organ vodenja

O predavatelju:

Gorazd Podbevšek je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS. Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU, kasneje pa predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. Je imetnik Certifikata ZNS in kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta, leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije. V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.

Vabilo s programom

19.10. - 20.10. / RAZVOJNI DNEVI OBČIN 5/4

Veseli nas, da vas lahko v imenu Skupnosti občin Slovenije tudi uradno povabimo k udeležbi na Razvojnih dnevih občin.

Izjemni dogodek, ki bo letos prvič potekal v četrtek in petek, 19. in 20. oktobra 2023 v prelepem okolju Term Thermana Laško, je namenjen krepitvi sodelovanja in izobraževanju za sodobne občine.

Razvojni dnevi občin bodo posebna priložnost za županje, župane, podžupanje, podžupane ter direktorice in direktorje občinskih uprav, da se povežete, izobražujete in se odzovete na izzive, s katerimi se soočajo razvojno naravnane občine. Dogodek bo trajal dva dni in bo vključeval zanimive teme, ki se nanašajo na vodenje in delovanje občin.

Med glavnimi temami bomo s pomočjo strokovnjakov in praktičnih izkušenj, ki jih bodo delili z nami županje in župani, osvetlili izzive ukrepanja ob naravnih in drugih nesrečah, poglobili se bomo v vprašanja delovanja občin v luči demografskih, globalizacijskih in okoljskih sprememb ter skupaj raziskali možnosti in strategije za učinkovito upravljanje in prilagajanje tem spremembam. Poseben poudarek pa bo tudi na trendih digitalnega razvoja lokalne skupnosti do leta 2030.

Z velikim zadovoljstvom vam sporočamo, da bodo dogodek počastili ministra Uroš Brežan in dr. Aleksander Jevšek ter ministrica dr. Emilija Stojmenova Duh, ki bodo dogodku prispevali svoje dragoceno znanje in izkušnje.

Poleg bogatega strokovnega programa, ki se bo pričel 19. 10. 2023 ob 12.30 uri, vam bo na voljo tudi prijeten večerni program, ki vključuje slavnostno večerjo, v zabavnem delu pa bodo z nami Norton Rock band, ki bodo poskrbeli za sproščeno in veselo vzdušje.

S strokovnim programom bomo nadaljevali naslednje jutro ob 9.00 uri, zato vam predlagamo, da izkoristite možnost prenočitve v hotelu, tako da boste lahko zanimiv in izmenjave izkušenj poln program dogodka v celoti izkoristili.

Za vas smo preliminarno rezervirali 30 sob po ceni 122,50 € za nočitev z zajtrkom v enoposteljni sobi. Nočitev z zajtrkom v dvoposteljni sobi znaša 98,00 € po osebi. V kolikor si boste sobo delili z osebo, ki se bo prav tako udeležila Razvojnih dnevov občin, je cena nočitve z zajtrkom za 2. osebo ista (98,00 €). Če si boste sobo delili s spremljevalko/spremljevalcem (svojci), je cena nočitve z zajtrkom 75,00 € (ali 79,00 € za polpenzion) in vključuje vstop v bazene in druge ugodnosti.

Predlagamo vam, da sobe čim prej rezervirate, da ne poidejo. Rezervacijo sob lahko opravite spletno (tukaj – REZERVIRAJ )  ali preko službe za rezervacijo na telefonski številki 03 423 2100 oz. info@thermana.si.

Kmalu vam bomo posredovali dodatne informacije o programu in predavateljih.

Vabilo za tiskanje

9.11. / Letna konferenca “Soočimo se z diskriminacijo” 5/5

Veseli nas, da vas lahko povabimo na konferenco »Soočimo se z diskriminacijo«, ki bo potekala 9. 11. 2023 v Ljubljani na Akademiji za gledališče, radio, film, in televizijo na Aškerčevi 5. Dogodek se bo začel ob 9.30 uri.

Dogodek, ki ga organiziramo partnerji projekta Soočimo se z diskriminacijo (Zagovornik načela enakosti, Fundacija Prizma, Akademija za gledališče, radio, film, in televizijo ter Skupnost občin Slovenije), je namenjen vsem županjam, županom, direktoricam in direktorjem občinskih uprav ter predstavnikom javne uprave, vključno z zaposlenimi  upravnih enot, centrov za socialno delo in drugih institucij.

Naša skupna vizija je ustvariti družbo, v kateri so enakopravnost, spoštovanje in strpnost temeljne vrednote. S konferenco želimo k temu prispevati, zato se bomo v sklopu programa posvetili problematiki diskriminacije in skupaj raziskali možnosti za njeno preprečevanje in odpravo.

V ta namen bomo z zagovornikom načela enakosti Miho Lobnikom govorili o tem, kaj diskriminacija je in kaj ni, svoje izkušnje z diskriminacijo bodo z nami delili posamezniki, ki so jo občutili na lastni koži, nato pa se bomo na županskem omizju posvetili aktualnim izzivom, s katerimi se soočamo v boju proti diskriminaciji, ter raziskali, kako lahko s skupnimi močmi oblikujemo bolj vključujoče in strpne skupnosti.

Poleg strokovnih vsebin bo na konferenci tudi priložnost za mreženje in povezovanje z drugimi predstavniki javne uprave. Konferenca »Soočimo se z diskriminacijo« bo ponudila odlično priložnost za izmenjavo znanj, izkušenj in dobrih praks tudi med vami, spoštovane županje, župani, direktorice, direktorji in ostalo javno upravo.

V sodelovanju s študentkami in študenti AGRFT bo po strokovnem delu konference premierno prestavljena tudi gledališka predstava na temo diskriminacije, ki bo poglobila naše razumevanje te problematike in nas nagovorila na čustveni ravni.

O natančnem programu dogodka vas bomo obvestili v kratkem.

Vabimo vas, da si mesto na konferenci zagotovite že danes in se prijavite s spletno prijavnico spodaj.

Vabilo za tiskanje

 

DOGODKI DRUGIH

17. 8. / Brezplačno usposabljanje Direktorata za javno naročanje Izvedba nujnih javnih naročil 6/1

Vabljeni, da se udeležite brezplačnega usposabljanja Izvedba nujnih javnih naročil v zvezi z naravnimi nesrečami in odpravo škode.

Usposabljanje bo izvedel Direktorat za javno naročanje, Ministrstvo za javno upravo in bo potekalo  na daljavo, dne 17. 8. 2023 od 12.00–13.30.

Predstavili bodo možne pristope za izvajanje nujnih naročil, postopek s pogajanji brez predhodne objave in prikazali izvedbo postopka v informacijskem sistemu e-JN.

Prijava in več informacij o dogodku je na voljo na povezavi: https://ua.gov.si/aktivnosti/detajli?ID=12f3363a-8236-ee11-9c9c-005056818ee6&Tag=459

17.8. / Enakovredna vloga žensk pri zagotavljanju miru in varnosti 6/2

Vabljeni na posvet Enakovredna vloga žensk pri zagotavljanju miru in varnosti v okviru študentskega projekta Razvoj in odpornost pametnih mest in skupnosti na področju javne varnosti, ki se izvaja na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani pod pedagoškim mentorstvom prof. dr. Vasilke Sancin, ki bo v četrtek, 17. avgusta 2023 od 14. do 16. ure v Senatni sobi Pravne fakultete. Dogodek bo mogoče spremljati tudi prek Zoom povezave.

Program je je na voljo TUKAJ.

Zaradi lažje organizacije dogodka svojo udeležbo potrdite najkasneje do 16. 8. do 12. ure (povezava za prijavo je v priloženem programu).

7. 9. / Priložnosti za trajnostni razvoj občin: Programa ESPON in URBACT od blizu 6/3

Vabljeni, da se pridružite na posvetu Priložnosti za trajnostni razvoj občin: Programa ESPON in URBACT od blizu, ki bo potekal 7. septembra v Ljubljani. Izvedeli boste vse o možnostih sodelovanja v obeh programih in slišali izkušnje vabljenih gostov, ki so v programih že sodelovali. Del dogodka bo namenjen razpravi o potrebah občin, ki jih bodo skušali povezati s ponudbo obeh programov.
Več informacij najdete v TUKAJ (Program bo objavljen avgusta). Do same prijave dostopate tukaj
Dogodek soorganizirata Ministrstvo za naravne vire in prostor in IPoP – Inštitut za politike prostora v okviru aktivnosti nacionalnih točk programov ESPON in URBACT.

14.9. / Sprememba uredbe o mejnih vrednostnih svetlobnega onesnaževanja okolja 6/4

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Direktorat za okolje, organizira dne 14.9. ob 9.uri v veliki sejni sobi na Vojkovi 1a v Ljubljani javni posvet na temo spremembe Uredbe o mejnih vrednostih svetlobnega onesnaževanja okolja. Posvet bo organiziran v dveh delih. V prvem delu bodo predstavljeni dosedanji dosežki glede ureditve področja svetlobnega onesnaževanja in aktivnosti, ki jih ministrstvo izvaja v smeri spremembe obstoječe zakonodaje. Drugi del bo organiziran v obliki okrogle mize, kjer bo možna izmenjava mnenj in predlogov. Govorniki na okrogli mizi bodo znani naknadno.
Zainteresirano javnost prav tako vabijo, da predstavi tudi svoje prispevke. Če želite predstaviti svoj pogled na urejanje te problematike, se lahko prijavite najkasneje do 30. 8. 2023 na gp.mope@gov.si, s pripisom Prijava na posvet o svetlobnem onesnaženju. Prijavi priložite krajši povzetek predstavitve (vaši podatki oziroma podatki organizacije, ki jo zastopate in največ 500 znakov besedila). Prispevki na posvetu so omejeni na maksimalno 15 min. Za prijavo na javni posvet in za dodatne informacije se lahko obrnete na Marjeto Zupančič, 01478 7661

21.9. / Strokovni posvet o trajnostni mobilnosti v okviru Evropskega tedna mobilnosti: SPREMENIMO POTOVALNE NAVADE 6/5

Vljudno vabljeni na strokovni posvet v času Evropskega tedna mobilnosti, ki bo v četrtek, 21. septembra 2023 ob 10. uri na odprtem prostoru na Smetanovi ulici pred Fakulteto za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru.

Posvet organizirajo Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, Regionalna razvojna agencija za Podravje – Maribor in Mestna občina Maribor in bo medijsko podprt.

Na posvetu bodo predstavljene aktualne teme s področja trajnostne mobilnosti na občinski, regionalni in državni ravni, hkrati pa bo nagovarjal tudi velike zaposlovalce kot večje generatorje prometa v regiji. V drugem delu posveta se bo odprla pereča tema na okrogli mizi: »Koliko si trajnostno mobilen? Prispevek posameznika k zmanjšanju motornega prometa.«

V okviru posveta bo izvedena predstavitev alternativnih urbanih – zelenih kolesarskih poti z demo 360° video pregledom, prav tako bodo predstavljeni različni tipi električnih koles (običajna, kargo, tandem, kolesa za prevoz invalidov, tricikli), z možnostjo testiranja.

21.9. / Konferenca Trajnostna energija lokalno 023 6/6

9. BORZENOVA KONFERENCA: TRAJNOSTNA ENERGIJA LOKALNO 023 – Aktivno vključevanje občanov v zeleni prehod bo potekala v četrtek, 21. septembra od 9.00 do 15.00 ure v Kongresni dvorani – BTC, Ljubljana.

Vsebinski poudarki: lokalni izzivi učinkovitega upravljanja z energijo, investicije v obnovljive vire energije, samooskrba ter aktivna vloga občanov v času priložnosti pospeševanja zelenega prehoda.

Program konference je na voljo TUKAJ.

Število mest je omejeno, zato je brezplačna prijava obvezna. Več informacij na 031 717 599 ali  konferenca@trajnostnaenergija.si.

11.10. / Konferenca za tretji razpis 5G za pametne skupnosti 6/7

Na Skupnost občin Slovenije se je obrnilo Ministrstvo za digitalno preobrazbo z namenom seznanitve občin s podporno plaftormo 5GSC in razpisov, ki jih ta platforma pripravlja v sodelovanju s Programom CEF in omogoča občinam povračilo stroškov za 5G infrastrukturo do 75 %.

Sporočamo vam, da je Evropska komisija napovedala tretji razpis, ki bo objavljen oktobra letos. Informacije bodo predstavili 11. oktobra na konferenci v Bruslju. Na dogodku v Bruslju bodo potekale tudi praktične delavnice za pripravo prijave na razpis. Kratko novico o konferenci so objavili na spletni strani ministrstva, za več informacij in prijavo vas usmerjamo na spletno stran dogodka (v angleščini).

AKTUALNI RAZPISI

MOPE objavili poziv za podajanje predlogov za projekte, ki bi jih podprli s pomočjo Modernizacijskega sklada 7/1

MOPE je objavil Javni poziv za izbor projektnih predlogov za uvrstitev na indikativni seznam naložb za sofinanciranje s sredstvi Sklada za modernizacijo v obdobju 2024-2030 (JP MS 2023).

Predmet javnega poziva je ovrednotenje in izbor projektnih predlogov za naložbe v modernizacijo energijskih sistemov in izboljšanje energetske učinkovitosti v Republiki Sloveniji, ki se bodo uvrstili na indikativni seznam naložb za sofinanciranje s sredstvi Sklada za modernizacijo v obdobju 2024-2030.

Več informacij si lahko preberete TUKAJ.

Rok za predložitev vlog je 15. 9. 2023.

Javni razpis za sofinanciranje projektov gospodarskih javnih služb ter razvoja družbene infrastrukture 7/4

SRRS, Slovenski regionalno razvojni sklad, obvešča, da se še vedno izvaja javni razpis za finančni produkt LOKALNO Komunalna podjetja in javne ustanove, namen katerega je sofinanciranje projektov in investicij v na področju izvajanja dejavnosti javnih gospodarskih služb ter projektov s področja razvoja družbene infrastrukture

Več informacij na voljo tu.

Javni poziv za sofinanciranje projektov LIFE 7/5

Predmet javnega poziva je sofinanciranje standardnih projektov ukrepov (Standard Action Projects, SAP), ki bodo odobreni v okviru podprograma Narava in biotska raznovrstnost (LIFE-2023-SAP-NAT-NATURE — Nature and Biodiversity) na razpisu Evropske komisije za leto 2023.

Več informacij si lahko preberete TUKAJ.

VLADA RS

63. redna seja 8/1

Vlada potrdila predlog rebalansa letošnjega državnega proračuna

Vlada je določila Predlog rebalansa državnega proračuna. Z njim se bo zagotovilo 520 milijonov evrov za hitro in učinkovito odpravljanje posledic uničujočih poplav, ki so prizadele Slovenijo, in nudilo pomoč prizadetim.

Vlada je kot najboljšo možnost ocenila, da se zamaknejo aktivnosti upravljanja s finančnim premoženjem in tako v Računu finančnih terjatev in naložb zagotovi sredstva v višini 300 milijonov evrov za namen odprave posledic naravnih nesreč.

V Bilanci prihodkov in odhodkov pa se povečujejo odhodki državnega proračuna za 220 mio EUR in s tem zvišuje primanjkljaj iz 4,5 % BDP, kot izhaja iz sprejetega proračuna, na 4,9 % BDP.

V Računu financiranja se spremembe ne načrtujejo, saj zaradi predvidenih sprememb dodatno zadolževanje državnega proračuna ni potrebno. Dodatna sredstva se bodo zagotovila na račun zmanjšanja sredstev na računu državnega proračuna.

Vlada je sprejela sklep o oprostitvah plačila nekaterih upravnih taks zaradi posledic poplav

S sklepom se dopolnjuje obseg oprostitev plačila upravnih taks, ki jih že določa Zakon o upravnih taksah, to so oprostitve za dokumente v postopkih za povrnitev škode v skladu s predpisi, ki urejajo odpravo posledic naravnih nesreč in v zvezi z zamenjavo ali nadomestitvijo osebne izkaznice, potnega lista, vozniškega in prometnega dovoljenja, tujskih listin (potnega lista za tujca, potnega lista za begunca, potrdila o prijavi prebivanja za državljana EU, dovoljenja za stalno prebivanje za državljana EU, dovoljenja za začasno prebivanje za družinskega člana slovenskega državljana, dovoljenja za stalno prebivanje za družinskega člana slovenskega državljana, dovoljenja za začasno prebivanje za družinskega člana državljana EU, dovoljenja za stalno prebivanje za družinskega člana državljana EU).

V sklepu je navedena oprostitev plačila upravnih taks za zamenjavo ali nadomestitev še naslednjih javnih listin, ki so bile uničene ali poškodovane v poplavah: enotnega dovoljenja, dovoljenja za začasno prebivanje in dovoljenja za stalno prebivanje, potrdila o usposobljenosti za voditelja čolna, o opravljenem preizkusu znanja za upravljanje čolna in o usposobljenosti za upravljanje z radijsko postajo ter vpisni list za čoln na celinskih vodah.

Prav tako je določena oprostitev plačila upravne takse za odjavo orožja iz orožne listine, če je bilo orožje uničeno ali poškodovano v poplavah.

Sklep določa oprostitev za dokumente o spremembi, dopolnitvi ali nadomestitvi dovoljenja za trošarinsko skladišče, dovoljenja za davčno skladišče, dovoljenja za oproščenega uporabnika, dovoljenja za davčnega zastopnika in dovoljenja za pooblaščenega uvoznika, če je sprememba, dopolnitev ali nadomestitev potrebna zaradi poplave.

V zvezi z varstvom javnih cest se določa oprostitev za:

  • za ureditev cestnega priključka, ki je bil poškodovan ali uničen v poplavi, in za ureditev novega cestnega priključka, če je ta potreben zaradi poplave;
  • za izvedbo prekopavanj, podkopavanj, prebitij ali drugih del na javni cesti, ki so potrebna zaradi poplave;
  • za napeljevanje podzemnih in nadzemnih vodov in naprav na območju javne ceste in njenega varovalnega pasu, ki so potrebni zaradi poplave;
  • za gradnjo oziroma rekonstrukcijo gradbenih in drugih objektov ali naprav v varovalnem pasu javne ceste, ki so bili uničeni ali poškodovani v poplavi;
  • za izredne prevoze po javnih cestah, ki se izvajajo zaradi poplav.

S sklepom je predvideno, da se upravna taksa, ki je bila za omenjene dokumente do uveljavitve sklepa že plačana (v obdobju med 4. 8. 2023 in začetkom veljave tega sklepa), po uradni dolžnosti vrne zavezancu oziroma plačniku.

Sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.

Vir: Vlada RS

© Moralne avtorske pravice ima Skupnost občin Slovenije. Noben del tega gradiva se ne sme reproducirati ali kopirati v karšnikoli obliki: grafično elektronsko ali mehanično, kar vklučuje (ne da bi bilo omejeno) fotokopiranje, snemanje, skeniranje ali katerekoli druge oblike reproduciranja brez pisnega dovoljenja Skupnosti občin Slovenije. Reprodukcija ali kopiranje je dovoljeno izključno za potrebe Sekretariata Skupnsti občin Slovenije ali občin članic SOS.