V PRIHODNJEM TEDNU PRAZNUJEJO OBČINSKI PRAZNIK OBČINE ČLANICIE BOHINJ, SEŽANA IN ŠKOFLJICA.

Iskrene čestitke!

Sekretariat SOS

NOVICE SOS

AKTUALNO – POPLAVE 2023

DOGODKI SOS

ZAKONODAJA 

POVPRAŠEVANJA

DOGODKI DRUGIH

AKTUALNI RAZPISI

VLADA RS

NOVICE DRUGIH

NOVICE SOS

Sestanek Skupnosti občin Slovenije z Boštjanom Šeficem, državnim sekretarjem v Kabinetu predsednika vlade 1/1

Na pobudo Skupnosti občin Slovenije so se dr. Vladimir Prebilič, predsednik Skupnosti občin Slovenije in župan Občine Kočevje, Nejc Smole, podpredsednik Skupnosti občin Slovenije in župan Občine Medvode in Jasmina Vidmar, generalna sekretarka Skupnosti občin Slovenije udeležili sestanka z državnim sekretarjem v kabinetu predsednika vlade Boštjanom Šeficem, ki je potekal 25. 8. 2023.

Sestanka sta se udeležila tudi Matej Skočir, državni sekretar na Ministrstvu za naravne vir in prostor in Neža Kodre, Direkcija RS za vode.

Tema sestanka je bila predhodna uskladitev aktivnosti z županjami in župani prizadetih občin v poplavah. Na sestanku je bilo govora o konkretnih rešitvah in načinih sanacij posledic poplav ter o nadaljnjih korakih za preprečitev podobnih situacij ob prihajajočih jesenskih padavinah.

Boštjan Šeficem je povedal, da se bo njegova ekipa oblikovala v prihodnjem tednu za področje celovite obnove prizadetih območij. Izpostavil je, da želi sinhronizirati delo vseh deležnikov, ki so vključeni v obnovo. Prav tako načrtuje usklajevanja z združenji in občinami na tedenski ravni z namenom uspešnega sodelovanja.

Predstavniki SOSa so opozorili na dosedanje probleme:
– pri komunikaciji med občinami in državo
– nerazumno umikanje mednarodnih ekip
– na nenehno spreminjanje navodil
– zaskrbljenost občin, da ne bodo dobile povrnjene celotne intervencijske stroške
– strah pred jesenskim deževjem in (ne)pravočasnim čiščenjem vodotokov
– potrebo po enotni določitvi nagrade za člane Komisij za ocenjevanje škode

Gospod Šefic je zagotovil, da bo za naprej vzpostavljen učinkovit sistem komuniciranja, saj je cilj občin in države čim bolj celovit in dober popis škode, ki bo podlaga za sanacijo. Občine ne morejo pri teh problemih ostati same, ker je razsežnost škode zelo velika in potrebujejo pomoč.

Prav tako je izpostavil, da je sedanja aplikacija AJDA zastarela in da se dela na novi metodologiji, novem računalniškemu programu, ki bo olajšal delo v bodočnosti. V nadaljevanju je poudaril, da se bo vložil amandma k interventnemu zakonu, v katerem bodo uredili enotno nagrado za popisovalce.

Neža Kodre, Direkcija RS za vode je izpostavila, da so vodotoki prioriteta in da ne drži, da se mednarodna pomoč umika, se samo prestavlja na druge nujne zadeve. V nadaljevanju so predstavniki SOS predlagali, da se pripravi celovit načrt za čiščenje vodotokov, določi prioritete in se le-te pravočasno skomunicira z občinami.

Udeleženi predstavniki SOS ocenjujejo sestanek kot delovno zelo uspešen.

Sestanek županj in županov prizadetih občin v poplavah 1/2

Dne 22. 8. 2023 je v organizaciji Skupnosti občin Slovenije potekal sestanek županj  in županov prizadetih občin v poplavah. Župani so se sestali v živo v Občini Nazarje, nekaj županj in županov pa se je pridružilo tudi na daljavo.

Uvodoma so udeležene pozdravili predsednik sekcije ostalih občin Nejc Smole, župan gostujoče občine Matej Pečovnik, ter predsednik SOS dr. Vladimir Prebilič.

Predstavljene so bile dosedanje izvedene aktivnosti Skupnosti občin Slovenije:

  • ustanovljena Viber skupina vseh županj in županov,
  • pripravljen spletni obrazec za nudenje/prejemanje pomoči pri popisu škode,
  • objavljen poziv zbiranja denarnih donacij občinam, prizadetim v poplavah v avgustu 2023,
  • poslan poziv k zagotavljanju dodatnega strokovnega kadra za popis škode na pristojne institucije,
  • pripravljeni predlogi za interventno zakonodajo.

Zbrani so se strinjali, da je šifrant za popis škode, zastarel in neprimeren za učinkovito zbiranje podatkov. Prav tako so predvideni roki za javljanje škode popolnoma neizvedljivi, saj prizadete občine ne razpolagajo s potrebnim kadrom.

V teku sestanka so bili podani še nadaljnji predlogi za interventno zakonodajo.

Županje in župani ugotavljajo, da mora biti državni načrt na najbolj prizadetih območjih odprt še nekaj časa, saj v določenih občinah intervencijska dela še vedno potekajo. Če se bo državni načrt zaprl kmalu, naj ostane odprt vsaj v delu, ki se nanaša na ceste in vodotoke.

Izraženi so bili pomisleki zakaj se težka gradbena mehanizacija iz tujine že odpoklicuje, kljub dejstvu, da velika večina vodotokov še ni urejena in očiščena.

Pozvali so, da se lokalnim izvajalcem dovoli urejanje vodotokov, saj delo koncesionarjev ne zadostuje glede na trenutne potrebe na terenu.

DELAVNICA za delo Komisij za ocenjevanje škode in vnašanje v AJDO 1/3

Na pobudo Skupnosti občin Slovenije je dne 22.8.2023 Uprava RS za zaščito in reševanje preko spleta organizirala delavnico za delo v Komisijah za popisovanje škod na objektih in infrastrukturi, ter popisovanje škod v kmetijstvu in za vnos v aplikacijo AJDA.  

Uvodoma sta predstavnik SOS Miha Mohor in Ana Jakšič iz Ministrstva za obrambo RS (Uprave RS za zaščito in reševanje) pozdravila zbrane udeleženke in udeležence srečanja ter izpostavila namen urgentnega srečanja. V nadaljevanju je sledila predstavitev aplikacije AJDA s strani Anite Gregorc iz Ljubljanskega urbanističnega zavoda (LUZ). Ga. Gregorc je slušateljice in slušatelje informirala o sami prijavi (navodila za registracijo novega uporabnika dostopna na povezavi zgoraj) uporabnikov, ki bodo v  aplikacijo vnašali zahtevane podatke glede popisa škode.

Sledilo je nemalo vprašanj tehnične in organizacijske narave, na katere so predstavniki pristojnega ministrstva in zavoda poskušali odgovoriti. Med razpravo ni manjkalo pomislekov različnih občin o izrazito kratkem roku za vnos zahtevanih podatkov v še nedelujočo aplikacijo, na podlagi česa so organizatorje prosili za smiselno in izvedljivo sistemsko rešitev ter potrebo po konkretnih navodilih vezanih na šifrant in podobno.

Delavnica se je zaključila z informacijo, da bodo občine z dodatnimi navodili obveščene jutri (23.8.2023). Na ta dan pa naj bi bila tudi delujoča sama aplikacija Ajda.

NUJNA POMOČ KOMISIJ ZA POPISOVANJE ŠKOD NA INFRASTRUKTURI 1/4

Oškodovane občine so prejele sklep Uprave RS za zaščito in reševanje, s katerim jim je bil naložen popis škode na infrastrukturi v nedavnih poplavah. Občine morajo do 1. septembra prvo oceno nastale škode na javni infrastrukturi popisati in sporočiti URSZR (v obliki Excel tabele) do 1. septembra, saj bodo glede na vneseno škodo v skladu z Zakonom o odpravi posledic naravnih nesreč prejele predplačilo v vrednosti do 40% vnešene škode. 

Rok za popis celotne škode na infrastrukturi in vnos v aplikacijo AJDA je 22.9.2023, do takrat mora biti vnesena vsa nastala škoda na infrastrukturi (tudi na objektih fizičnih oseb).

Ker občine do zastavljenih rokov brez dodatne pomoči niso sposobne izpolniti zahtev, vas pozivamo k medsebojni pomoči. Vse občine, ki lahko prizadetim občinam pomagate s strokovnjaki vaših Komisij za popis škode na infrastrukturi, prosimo, da to storite.

Na Skupnosti občin Slovenije smo na naši spletni strani pripravili seznam občin, ki so izrazile potrebo po pomoči. Prav tako smo pripravili obrazec, v kolikor pomoč lahko ponudite – TUKAJ.

V kolikor prizadetim občinam lahko pomagate, nam pišite na naslov miha.mohor@skupnostobcin.si in povezali vas bomo z občinami, ki pomoč nujno potrebujejo.

AKTUALNO - POPLAVE 2023

Predlog Zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta 2023 2/1

Vlada Republike Slovenije je na 66. redni seji dne 24. 8. 2023 določila besedilo predloga Zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta 2023 ter ga v obravnavo po nujnem postopku poslala v Državni zbor (besedilo predloga je dostopno TUKAJ).

Interventna zakonodaja predvideva sanacijski občinski podrobni prostorski načrt. Tako bodo občine in prebivalci prišli do hitrih in kakovostnih rešitev, saj bo rekonstrukcija lahko izvedena zgolj ob ustreznem nadzoru arhitekturno-inženirske stroke in zanjo ne bo potrebno gradbeno dovoljenje.

Z odstopom od Zakona o financiranju občin se občine, prizadete v poplavah, ki ne morejo uravnotežiti izvrševanja proračuna zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov, lahko v proračunskem letu 2023 in 2024 likvidnostno zadolžijo največ do višine 10 % (namesto zdajšnjih 5 %) vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.

Poleg tega se bodo lahko občine, prizadete v naravnih ujmah, za investicije v letih 2023 in 2024 zadolžile v višini 15 % realiziranih prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov občinskega proračuna v letu pred letom zadolževanja, zmanjšanih za prejete donacije, transferne prihodke iz državnega proračuna za investicije in prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije ter prihodke režijskih obratov (namesto zdajšnjih 10 %).

V proračunskem letu 2023 bo prizadetim občinam po sprejetju programa odprave posledic naravnih nesreč mogoče zagotoviti dodatna proračunska sredstva za odpravljanje posledic naravnih nesreč. Višino, pogoje, namen porabe in postopek dodelitve dodatnih sredstev bo določila vlada.

Omogoči se nemotena porabo sredstev, ki jih prejemajo z donacijami in jih zbirajo na posebni postavki za donacije. Za to jim ne bo treba pripraviti rebalansov letošnjih občinskih proračunov.

Poleg tega bodo lahko občine sredstva proračunske rezerve letos porabile tudi za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč v drugih občinah, kar trenutno ni možno. Tako bodo lahko občine, ki jih poplave niso prizadele, pomagale prizadetim občinam. Višina pomoči ne bo omejena.

Delež sredstev, ki jih občine lahko izločijo v sredstva proračunske rezerve v letih  2023 in 2024, ni omejen.  S tem se občinam omogoči, da izločijo v proračunsko rezervo več kot 1,5 % prejemkov proračuna, saj bodo stroški odprave posledic naravnih nesreč visoki.

Ustanavljajo se tehnične pisarne, ki bodo pospešile izvajanje same obnove ter zagotovile usklajeno izvajanje med posameznimi nosilci ukrepov. Zagotovljeno bo tudi potrebno svetovanje in pomoč pri postopkih obnove in pridobivanja sredstev državnega proračuna za obnovo ter pri pripravi potrebne dokumentacije.

Zakon določa, da se za projekte, potrebne za odpravo posledic nesreč, presoja vplivov na okolje ne uporablja.

Stroške ravnanja z odpadki, ki so posledica poplav in plazov, krije Republika Slovenija.

Rešitve s področja energetike odjemalce, katerih objekti so popolnoma uničeni in odjem električne energije oziroma plina zaradi poškodb električnih instalacij oziroma plinovodnega omrežja sploh ni mogoč, od 1. avgusta 2023 do vzpostavitve vnovične oskrbe oprošča plačila računov za električno energijo oziroma za zemeljski plin.

Vlada se zaveda, da so okoliščine povzročile začasne omejitve likvidnosti pri kreditojemalcih, zato v okviru interventnega zakona predlaga tudi začasni ukrep na področju bančnih posojil. Ukrep zavezuje banke in hranilnice vključno s podružnicami, ki imajo sedež v Republiki Sloveniji, da kreditojemalcu, ki je utrpel škodo zaradi posledic poplav ali plazov, odobrijo odlog plačila posojil do 12 mesecev. Do odloga so upravičene tako pravne kot fizične osebe, vendar po določenih kriterijih glede višine škode, ki so jo utrpeli. Vlogo morajo upravičenci nasloviti na banko najkasneje do 31. decembra 2023.

Zakon določa odstop od Zakona o potrošniških kreditih – tako bo jemalec kredita lahko uveljavljal odlog plačila kredita zaradi nastanka premoženjske škode v avgustovskih poplavah za obdobje do 24 mesecev. Potrošniki lahko oddajo vlogo kreditodajalcu do 31. decembra 2023.

Pri ukrepu pomoči samozaposlenim (samozaposleni, družbeniki in kmetje) je bil znižan pogoj, vezan na padec čistih prihodkov od prodaje za pridobitev pomoči, in sicer sedaj pomoč prejmejo vsi, ki so se jim znižali čisti prihodki od prodaje na letni ravni za 25 % v 2023 glede na leto 2022.

V odstopu od Zakona o gasilstvu se določa, da prostovoljna gasilska društva, ki delujejo v občinah, ki so bile prizadete zaradi poplav in plazov, v času od 4. avgusta 2023 do 30. septembra 2023, lahko zbirajo in razdeljujejo finančna in druga sredstva fizičnim osebam, ki so bile prizadete zaradi poplav in plazov. Prejemniki od navedenih sredstev ne bodo plačali dohodnine.

Glede Zakona o davku na dodano vrednost pa se do ustrezne ureditve v tem zakonu določa nižja, to je 5 % stopnja DDV za dobavo tipiziranih gasilskih vozil, posebne zaščitne in reševalne opreme ter orodij za opravljanje nalog gasilstva, običajno namenjenih za uporabo na intervencijah, ki se dobavljajo javnim gasilskim službam ali prostovoljnim gasilskim enotam v gasilskih društvih, v skladu z Direktivo Sveta (EU) 2022/542 z dne 5. aprila 2022 o spremembi direktiv 2006/112/ES in (EU) 2020/285 glede stopenj davka na dodano vrednost (UL L št. 107 z dne 6. 4. 2022, str. 1). Seznam navedenega bo določil minister, pristojen za finance, v soglasju z ministrom, pristojnim za gasilstvo.

Za nepremičnine, ki so bile huje poškodovane, se bodo občine lahko odpovedale prihodku iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča v korist davčnim zavezancem.

 

Solidarnostna pomoč: povišanje mesečnega/letnega zneska izredne denarne socialne pomoči na 7x cenzusa

Za namen kritja izrednih stroškov, nastalih zaradi poplav, se za leti 2023 in 2024 dviguje znesek solidarnostne pomoči na 7x cenzusa. Solidarnostna pomoč ni vračljiva oziroma podvržena dedovanju in zanjo lahko zaprosijo tudi tisti, ki sicer niso socialno ogroženi. Pomoč bo lahko izplačana v enkratnem znesku, 30 dnevni rok porabe in 45 dnevni rok za predložitev dokazil pa začnejo teči s 1. januarjem 2024.

Dodelitev solidarnostne pomoči za kritje stroškov, povezanih z najetim stanovanjem

Posameznik ali družina, ki so zaradi poplav izgubile streho nad glavo in so za reševanje stanovanjske težave najele stanovanje, bodo poleg pomoči v višini do največ sedmih minimalnih dohodkov za namen kritja izrednih stroškov, nastalih zaradi poplav, lahko prejele še pomoč v višini dveh minimalnih dohodkov za kritje stroškov, povezanih z najetim stanovanjem.

 

Subvencija tržne najemnine in neupoštevanje premoženja ter neupoštevanje pogoja prijave stalnega/začasnega prebivališča

Prizadetim v poplavah se zagotavlja pridobitev pravice do subvencije tržne najemnine. Stranka, ki bo vlogo za pravico za subvencijo tržne najemnine vložila v obdobju od 4. avgusta 2023 do vključno 31. januarja 2024, se ji pri ugotavljanju materialnega položaja premoženje (razen prihrankov in vrednostnih papirjev), ne bo upoštevalo. Pogoj, da mora imeti najemnik tržnega stanovanja za upravičenost do subvencije tržne najemnine na naslovu tržnega stanovanja prijavljeno stalno ali začasno prebivališče, se ne upošteva.

 

Hitrejše zaposlovanja tujih delavcev

Pospešuje se reševanje upravnih zadev za hitrejše zaposlovanje in delo tujih delavcev, ki bodo lahko pričeli z delom na podlagi izdanega delovnega dovoljenja. Postopek se bo uporabljal le za poklice, ki so potrebni za odpravo posledic poplav in za tujce, ki prihajajo iz držav, za katere ni potreben vizum za vstop in bivanje v RS. Zavod RS za zaposlovanje bo postopke izdaje delovnih dovoljenj in soglasij k enotnim dovoljenjem za zaposlitev in delo tujih delavcev reševal prednostno najkasneje v roku 10 dni.

 

Program javnih del Pomoč pri odpravi posledic poplav in plazov

S pomočjo posebnega programa javnih del – Pomoč pri odpravi posledic poplav, se bo angažiralo brezposelne osebe, prijavljene v evidenci brezposelnih oseb, za pomoč pri odpravljanju posledic poplav in sanacije. Gre za osebe v evidenci brezposelnih oseb, ki nimajo zdravstvenih omejitev in ne glede na stopnjo in vrsto izobrazbe, ki jo imajo. Zvišuje se višina plačila za udeležence od vključno I. do vključno IV. ravni izobrazbe oz. usposobljenosti na višino minimalne plače, saj so prejemki teh oseb pod višino minimalne plače.

 

Krizne namestitve: zagotavljajo se pogoji za bivanje in potrebno oskrbo oseb, starejših od 65 let in odraslih oseb s posebnimi potrebami, ki se zaradi starosti, invalidnosti ali kronične bolezni ne morejo oskrbovati same in jim zaradi posledic poplav ni mogoče zagotoviti oskrbe izven institucionalnega varstva.

Zagotovitev čim hitrejše dostopnosti stanovanj za prizadete v poplavah, ki so jim bile njihove stanovanjske enote uničene ali pa so neprimerne za bivanje in so potrebne obsežne obnove pred ponovno vselitvijo.

Rešitve na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane prinašajo odstop od Zakona o kmetijstvu glede uveljavljanja višje sile in izjemnih okoliščin pri ukrepih kmetijske politike. V primerih, ko Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja lahko sama zazna nastanek primera višje sile (zlasti na površinah), bo agencija po uradni dolžnosti začela postopek obravnave višje sile. Drugi upravičenci bodo lahko svoj primer prijavili do najpozneje 2. novembra 2023.

Zakon prinaša več sprememb na področju javnega naročanja. Tako v določenih primerih in pod določenimi pogoji omogoča odstop od uporabe pravil Zakona o javnem naročanju (ZJN-3) in, tam, kjer pravila EU to omogočajo, prinaša tudi pospešitev postopkov javnega naročanja.

Ker sodelovanje pri odpravi posledic naravne nesreče lahko povzroči preobremenjenost javnih uslužbencev in s tem kadrovske težave, kar lahko vpliva tudi na nemoteno zagotavljanje javnih storitev, zakon omogoča začasno premestitev javnega uslužbenca pri istem ali drugem delodajalcu v javnem sektorju.

Vzpostavila se bo tudi številka skrajšanega izbiranja 114, ki bo vsem omogočala takojšen stik s klicnim centrom za pomoč pri odpravi posledic poplav in zemeljskih plazov.

Solidarnostna sobota

Predlagan je obvezni prispevek, ki se bo stekal v sklad za obnovo Slovenije, vanj bodo prispevale vse družbene skupine, podjetja, fizične osebe, kmetje, samozaposleni. Alternativa temu obveznemu prispevku bo solidarnostna sobota, kjer bo v soglasju zaposlenih in delodajalcev mogoče obvezni prispevek nadomestiti z delom in dobiček tega dne nameniti v sklad za obnovo.

 

Vir: Vlada RS

EXCEL obrazec za predhodno oceno škode 2/3

Skupnost občin Slovenije je s strani MNVP prejela EXCEL obrazec za posredovanje prve ocene škode na javni infrastrukturi.

Namen priloženega obrazca oz. tabelarnega pregleda je zbirati ključne podatke za pripravo predlogov predhodnih programov odprave posledic škode na stvareh in posledično dodelitve sredstev proračunske rezerve kot predplačila lokalnim skupnostim.

Do 1.9.2023 je v vsakem primeru potrebno posredovati EXCEL tabelo na naslov gp.mnvp@gov.si s pripisom POŠ23_IMEOBČINE.xlsx . V primeru, da ste podatke do 1.9.2023 uspeli vnesti v AJDO, se podatki izvozijo v excel tabelo iz AJDE in se v excel tabelo dopiše, da so podatki vnešeni v AJDO. V kolikor podatkov ne boste uspeli vnesti v AJDO, predhodno oceno stroškov naredite v EXCEL tabeli.

 

Prvi razdelek v tabeli je namenjen stanovanjskim objektom in stavbam, kjer je potrebno sporočiti koliko objektov je bilo uničenih in koliko objektov ni primernih za bivanje. Ta podatke MNVP potrebuje, da bodo dobili oceno potreb po nadomestnih gradnjah (nadomestnih stanovanj) po občinah.

NAVODILO ZA IZDELAVO IZPOLNJEVANJE OBRAZCA:
PREDHODNA OCENA ŠKODE

1.    navodilo se uporablja samo za izdelavo predhodne ocene škode zaradi naravnih nesreč v juliju in avgustu 2023.
2.    Občine izdelajo predhodno  oceno škode na priloženem obrazcu (Excel) in posredujejo obrazec (Excel) na MNVP (gp.mnvp@gov.si, v zvezi z zadevo št. 35406-38/2023-2560-46)
3.    Obrazec se enotno poimenuje in sicer POŠ23_IME OBČINE.xls (xlsx).
4.    Za postavke, ki so že vnesene v aplikacijo AJDA, se uporabijo zbirni podatki iz aplikacije AJDA
5.    Za podatke, ki jih ni v aplikaciji AJDA, se uporabijo podatki predhodne ocene občine
6.    V kolikor podatki še niso vneseni v aplikacijo, se vpiše podatke o ocenjeni vrednosti, s katero razpolagate
7.    Namen zbiranja podatkov je poročanje o stanju na terenu, ter izračuna dodelitve sredstev predplačila (do višine 40% predhodne ocene škode) v  skladu z določili ZOPNN
8.    Vir podatkov je za 7. točko: 
9.    AJDA v primerih, ko je vnos podatkov o oceni škode izveden 
       oziroma
10.   Predhodna ocena občine iz obrazca, če vnos podatkov o oceni škode še ni izveden
11.   Rok za oddajo obrazca je 1. 9. 2023 
12.   Tudi če je je vnos v AJDO že izveden, je potreben odgovor na obrazcu (z velikim pripisom, da so podatki v AJDO že vneseni)

 

EXCEL TABELA POŠ23-občinam

Solidarnostna pomoč – pojasnilo MJU 2/4

Ministrstvo za javno upravo je po naravni nesreči poplave 4. 8. 2023, posredovalo organom dopis “Usmeritve glede organizacije dela in urejanja pravic in obveznosti javnih uslužbencev v državnih organih in v občinah v primeru naravne nesreče (poplave)”:

Usmeritve glede organizacije dela in urejanja pravic in obveznosti javnih uslužbencev v državnih organih in v občinah v primeru naravne nesreče (poplave)

V dopisu je bil podan pregled ureditve odsotnosti z dela zaradi aktualnih vremenskih razmer, ki predstavljajo naravno nesrečo, organizacije dela vključno z odreditvijo dela na domu in pod točko 3 dodelitve solidarnostne pomoči. V preteklih dneh je Ministrstvo za javno upravo prejelo večje število vprašanj v zvezi s pravico do solidarnostne pomoči, vezano na konkretne primere. Zaradi velikega števila primerov se je pokazala tudi raznolikost življenjskih situacij ter s tem v povezavi vprašanja, kako subsumirati življenjski/dejanski stan pod pravni stan. Zaradi navedenega so pripravili celosten pregled ureditve solidarnostne pomoči. Dokument najdete TUKAJ

Prenehala je veljati Odredba o določitvi nevarnih območij zaradi poplav in intervencij 2/5

Poveljnik Civilne zaščite Republike Slovenije Srečko Šestan je z dnem  23. 8. 2023 preklical veljavnost Odredbe z dne 11. avgusta 2023. Slednja je določala nevarna območja (Koroška regija na območju Črne na Koroškem in Mežice ter Zahodno štajerska regija na območju Solčave, Luč in Mozirja ter naselji proti Ljubnem ob Savinji), ki so bila prepovedana za dostop nepooblaščenim osebam oziroma naključnim obiskovalcem, prostovoljci pa so imeli vstop le na podlagi dokumenta o predhodnem dogovoru z lokalno skupnostjo oziroma pristojnimi humanitarnimi organizacijami.

Vir: Uprava RS za zaščito in reševanje

Pojasnilo o obračunu nadomestila plače ali plače na dela prost dan (14. avgust 2023) in obvestilo o uporabi ustreznih šifer in poročanja plač v Informacijski sistem za posredovanje in analizo podatkov o plačah, drugih izplačilih in številu zaposlenih v javnem sektorju (ISPAP) 2/6

Objavljamo pojasnilo Ministsrtva za javno upravo glede obračuna nadomestila plače ali plače na dela prost dan (14. avgust 2023) kot ga določa Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o odpravi posledic naravnih nesreč (ZOPNN-F) in o uporabi ustreznih šifer in poročanja plač v Informacijski sistem za posredovanje in analizo podatkov o plačah, drugih izplačilih in številu zaposlenih v javnem sektorju (ISPAP).

Pojasnilo MJU

Na gov.si vzpostavljeno spletno mesto ‘Slovenijo prizadele najhujše poplave’ 2/7

Na portalu gov.si je vzpostavljeno spletno mesto ‘Slovenijo prizadele najhujše poplave’, kjer so na enem mestu zbrane pomembne informacije pristojnih služb in ukrepi za odpravo posledic poplav za gospodinjstva, občine, gospodarstvo, kmetovalce, ogroženo kulturno dediščino, glede zbiranja pomoči in mednarodne pomoči.

Več informacij TUKAJ.

Spletni obrazec za nudenje/prejemanje pomoči pri POPISU ŠKODE 2/8

V trenutkih polnih izzivov, ko se soočamo z nepričakovanimi izrednimi dogodki, želimo okrepiti duh solidarnosti med občinami. Prizadetim skupnostim ponujamo roko pomoči, ob tem pa tudi pozivamo tiste občine/organizacije, ki imajo zmožnosti ponuditi svoje storitve, da se pridružijo našim prizadevanjem za hitro okrevanje. Ker bo nastalo škodo bilo potrebno popisati do sredine septembra, bodo prizadete občine NUJNO potrebovale pomoč, saj nastalo škodo drugače ne bo možno oceniti.

Prizadete občine bodo s strani ostalih občin potrebovale pomoč tudi v kadru, zato vas pozivamo, da izpolnite spodnji obrazec in prizadetim občinam ponudite pomoč v navedenem kadru v kolikor z njim razpolagate:

  • Komisija za popisovanje škod na objektih in infrastrukturi
  • Komisija za popisovanje škod v kmetijstvi
  • Usposobljen kader za vnos v AJDO
  • Drugi strokovnjaki
  • Nadomeščanje poveljnika/namestnika CZ

Prosimo, da občine, ki ponujajo pomoč, sporočijo za kakšno obdobje lahko nudijo svoje storitve.

Občine, ki so se znašle v stiski, pa pozivamo, da nam sporočijo svoje trenutne potrebe po navedenem kadru. Vaše informacije bodo ključne za popis škode ter pripravo načrtov za sanacijo prizadetih skupnosti.

Ob upoštevanju razmer na terenu vas prosimo, da nam ažurno sporočate vaše potrebe oziroma razpoložljivosti, da lahko ohranjamo seznam aktualen. 

Hvala vam za vašo pripravljenost, sočutje in podporo. Združeni lahko hitreje okrevamo in gradimo bolj odporno skupnost.

Obrazec za pripravo pomoči

Dodatna pojasnila pri obravnavi določenih tokov odpadkov 2/9

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je pripravilo dodatna pojasnila pri obravnavi določenih tokov odpadkov.

S terena so prejeli informacije, ki kažejo, da so bili odpadki z začasnih lokacij za zbiranje in skladiščenje odpadkov, nastalih kot posledica poplav, v večjem delu že prevzeti in oddani izvajalcem obdelave. Na podlagi teh informacij naprošajo občine, da obvestite vaše občane, da se zbiranje odpadkov na začasnih prevzemnih mestih, ki ste jih vzpostavili za obvladovanje izrednih razmer, ne bo veči zvajalo. Namesto tega bo zbiranje odpadkov potekalo na običajen način, kot je veljal pred izrednim dogodkom.
Župane prosijo, da v najkrajšem možnem času (če je izvedljivo do nedelje, 27. 8. 2023) za odpadke, zbrane na začasnih prevzemnih mestih, zagotovite odvoz v zbirne centre in začasna prevzemna mesta ustrezno očistite ter zavarujete, da ne bo prihajalo do nadaljnjega odlaganja na teh lokacijah.

  • Celoten dopis MOPE prilagamo TUKAJ.

DENARNE DONACIJE OBČINAM, PRIZADETIM V POPLAVAH V AVGUSTU 2023 2/10

V nadaljevanju objavljamo seznam občin, ki potrebujejo finančno pomoč zaradi nedavnih poplav.*

Prav tako na vas naslavljamo pobudo predsednika SOS, dr. Vladimirja Prebiliča, ki poziva kolegice in kolege iz občin, ki v nedavnih vremenskih ujmah niso bile prizadete, da v okviru svojih zmožnosti pomagajo ostalim občinam, ki so bile. Občina Kočevje bo tako za odpravljanje škode nedavnih nesreč namenila evro na prebivalca občine Kočevje.

 

KOROŠKA

  • Črna na Koroškem. Denarno pomoč specifično za prizadete v poplavah v Črni na Koroškem lahko nakažete na TRR Občine Črna na Koroškem: Center 101, 2393 Črna na Koroškem, TRR: SI56 0110 0010 0007 227, sklic: 00 2393, koda namena: CHAR.
  • Dravograd. Zbiranje sredstev za pomoč prizadetim v poplavah v Občini Dravograd poteka prek posebnega bančnega računa Rdečega križa: SI56 6100 0001 9303 056, sklic 00-01-2023, namen: Pomoč družinam v poplavah Dravograd 2023. Zbrana sredstva bodo namenjena izključno prizadetim družinam. Dodatne informacije v zvezi z akcijo in pomočjo so na voljo prek telefonskih številk 040 327 496 ali 87 70 020 (sekretarka Območnega združenja Rdečega križa Dravograd Irena Gostenčnik). Zbiranje bo potekalo do 31. 12. 2023.
  • Mežica. Denarno pomoč za prizadete v Občini Mežica lahko nakažete na TRR občine: SI56 0127 4010 0010 050, namen: Poplave, koda namena: CHAR, sklic: SI 00 2023-08.
  • Prevalje. Občina Prevalje je odprla namenski račun za nakazilo donacij za prizadete v poplavah. Pomoč lahko nakažete na TRR: SI56 0137 5600 0000 128, namen: Poplave Prevalje, koda namena: CHAR.
  • Ravne na Koroškem. Denarno pomoč za prizadete v poplavah v občini Ravne na Koroškem lahko nakažete na TRR občine: SI56 0130 3010 0009 987 (odprt pri Banki Slovenije), sklic: 00 2023-08, namena nakazila: Poplave 2023, BIC banke: BSLJSI2X, koda namena: CHAR.
  • Slovenj Gradec. Finančno pomoč lahko donirate na TRR: SI56 0131 2010 0010 322, koda namena CHAR, referenca SI00 0408-2023. Pri nakazilu navedite namen: POPLAVE 2023.
  • Šmartno ob Paki. • Rdeči križ – KO Šmartno ob Paki (mobilni telefon: 041 941 677, Marija Lesnjak); finančna sredstva za pomoč poplavljenim na območju RK KO Šmartno ob Paki lahko nakažete na TRR: SI56 0242 6001 1969 849, sklic: 245090, prejemnik RKS OZ Velenje. Zbrana sredstva bodo namenjena za pomoč poplavljenim iz občine Šmartno ob Paki. • Rdeči križ – KO Gorenje (telefon: 031 347 718, Ivan Glasenčnik); finančna sredstva za pomoč poplavljenim na območju RK KO Gorenje lahko nakažete na TRR: SI56 0242 6001 1969 849, sklic: 245032, prejemnik RKS OZ Velenje. Zbrana sredstva bodo namenjena za pomoč poplavljenim iz občine Šmartno ob Paki. • Župnijska Karitas Šmartno ob Paki (telefon: 041 775 506, Damijan Ločičnik); pomoč za oškodovane v poplavah lahko nakažete na TRR: SI56 0400 1004 6530 307, sklic 00 292243, namen: poplave, prejemnik: Škofijska Karitas Celje, Muzejski trg 8, 3000 Celje. Zbrana sredstva bodo namenjena za pomoč poplavljenim iz občine Šmartno ob Paki.
  • Šoštanj. Finančno pomoč lahko donirate na TRR: SI56 0110 0600 8363 945, koda namena CHAR, referenca SI00 20044004. Pri nakazilu navedite namen: POMOČ POPLAVE – AVGUST 2023. Denarno pomoč lahko nakažete tudi tako, da poskenirate QR-kodo na tej povezavi.
  • Vuzenica. Za odpravo posledic neurja v občini Vuzenica za občane in za pomoč drugim občinam zbirajo sredstva na TRR Župnijska Karitas Vuzenica, Zg. trg 28, Vuzenica, SI56 6100 0002 4574 230, Namen: NEURJE AVGUST 2023, koda namena CHAR. Vsa zbrana sredstva bodo namensko porabljena za pomoč občanom občine Vuzenica, ki so utrpeli škodo. Višek zbranih sredstev bo posredovan Koroški regiji za odpravo posledic.

SAVINJSKA DOLINA

  • Braslovče. Za pomoč tistim, ki so bili v poplavah prizadeti in so izgubili domove ter premoženje, je Občina Braslovče v okviru svojega transakcijskega računa odprla poseben sklic, kamor lahko nakažete sredstva, če želite pomagati. TRR:  SI56 0110 0010 0015 181, sklic: 00 730100-2023, namen: Pomoč ujma 2023, koda namena: CHAR, BIC SWIFT: BSLJSI2X. Denarno pomoč lahko nakažete tudi tako, da poskenirate QR-kodo na tej povezavi.
  • Celje. Mestna občina Celje vse občanke in občane, ki želijo donirati finančna sredstva za pomoč v Savinjski regiji, obvešča, da lahko to storijo preko Društva Enostavno pomagam. Podatki za nakazilo donacij: Humanitarno društvo Enostavno pomagam, Cankarjeva ulica 1, Celje, SI56 6100 0000 7496 313 (odprt pri Delavski hranilnici), SKLIC: SI00 508-2023, namen: Za Celje, koda namena: CHAR (obvezen je vnos sklica in namena).
  • Gornji Grad. Občini Gornji Grad lahko pomagate pri sanaciji po uničujočih poplavah z nakazilom na transakcijski račun občine: SI56 0123 0010 0018 802, Sklic: 00 04082023, Koda namena: CHAR
  • Laško. Za pomoč tistim, ki so bili v poplavah prizadeti in so utrpeli večjo materialno škodo premoženje ali celo izgubili domove, je Občina Laško v okviru svojega transakcijskega računa odprla poseben sklic, kamor lahko nakažete sredstva, v kolikor želite pomagati: TRR: 01257 0100003220, Sklic: 00 730100-2023, Namen: POMOČ POPLAVE 2023, Koda namena: CHAR. Sredstva bodo namensko porabljena za družine, poasmeznike in podjetnike, ki so utrpeli največjo škodo.
  • Luče. Če želite finančno pomagati pri sanaciji škode zaradi poplav v Občini Luče, lahko denarno pomoč za prizadete v Lučah nakažete na TRR Občine Luče, Luče 106, 3334 Luče, TRR: SI56 0110 0600 8377 331, namen: Občina Luče – poplave, sklic: SI99, koda namena: CHAR. Podpora bo neposredno namenjena tistim, ki so najbolj prizadeti in potrebujejo nujno pomoč.
  • Ljubno. Pri sanaciji škode v občini Ljubno ob Savinji lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Ljubno: SI56 0110 0010 0006 257 s sklicno številko SI00 71419900, namen: POPLAVE2023.
  • Mozirje. Pri sanaciji škode v občini Mozirje lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Mozirje: TRR 0127 9010 0018 729 – UJP Žalec, Sklic 00 04082023, namen: neurje.
  • Nazarje. Denarno pomoč ob poplavah lahko nakažete na račun Občine Nazarje, TRR SI56 0110 0010 0008 391, sklic 00 71419983, namen: Poplava avgust 2023.
  • Polzela.  Pri sanaciji škode v občini Polzela lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Polzela: SI56 0137 3010 0004 520,Sklic: SI00 730100-2023, Koda namena: CHAR, Namen: Pomoč ujma.
  • Rečica ob Savinji. Občina Rečica ob Savinji, Krajevna organizacija RK in Župnijska karitas Rečica ob Savinji odpira skupni račun za pomoč občanom Občine Rečica ob Savinji. Številka TRR: SI56 0140 9010 0020 992, sklic SI00 0408-2023, s pripisom “poplave avgust 2023”.
  • Solčava. Finančno pomoč lahko donirate na TRR: SI56 0110 0600 8362 393, koda namena OTHR, referenca SI99. Pri nakazilu navedite namen: POMOČ UJMA.

 GORENJSKA

  • Cerklje na Gorenjskem. Za sanacijo škode v občini Cerklje na Gorenjskem lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Cerklje na Gorenjskem: TRR: 01100 0100001213, Koda namena: CHAR (ali OTHR), Sklic: 18 75116-7300000-00000023.
  • Dobrova – Polhov Gradec. Za pomoč pri sanaciji posledic naravne nesreče je odprt poseben račun Občine Dobrova – Polhov Gradec: Občina Dobrova – Polhov Gradec, Stara cesta 13, 1356 Dobrova, številka računa: SI56 0122 1600 0000 496, namen: odprava posledic poplav 2023, koda namena: CHAR, sklic: za domače prave osebe: SI18 75205-730000-1002023, za domače fizične osebe: SI18 75205-730000-2002023
  • Kamnik. Občinski štab Civilne zaščite Kamnik je v sodelovanju z Župnijsko Karitas Stranje vzpostavil transakcijski račun za zbiranje sredstev prizadetim v ujmi. Finančno pomoč lahko donirate na Župnijsko Karitas Stranje: TRR: SI56 0231 2009 2388 532
    SKLIC: 2023, Namen: POPLAVE KAMNIK
  • Komenda. Pri sanaciji škode v občini Komenda lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Komenda: TRR: 01100-0100002377, Koda namena nakazila: CHAR (ali OTHR), Sklic: poplava23
  • Medvode. Pri sanaciji škode v občini Medvode lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Medvode: podračun št. SI56 01271-0100000594, Sklic: 00 14118-110905
  • Škofja Loka. Pri sanaciji škode v občini Škofja Loka lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Škofja Loka: TRR: SI56 0132 2600 0000 785, Koda namena nakazila: CHAR, Referenca: SI00 732023, Sklic: poplave 2023. Območno združenje Rdečega križa Škofja Loka je odprlo račun, na katerega lahko posamezniki, posameznice ali podjetja nakažejo pomoč za prizadete. Podatki za nakazilo: RKS-OZ Škofja Loka, Kidričeva cesta 1; SI56 0700 0000 0187 397, sklic: 00 784010-249 namen: POPLAVE 2023, koda namena: CHAR. Finančno pomoč lahko donirate preko Župnijsko Karitas Škofja Loka: TRR: SI56 SI56 1919 0500 7360 005, Referenca: SI00 482023, Namen: POPLAVE ŠKOFJA LOKA
  • Žiri. Pri sanaciji škode po poplavah v Občini Žiri lahko finančno pomagate z nakazilom na TRR Občine Žiri SI56 0110 0010 0014 793, Referenca SI00 732000, Koda namena CHAR, Namen: poplave 2023.

Za naslednje občine še nismo prejeli informacij kam se lahko nakažejo sredstva:

  • Domžale
  • Gorenja vas – Poljane
  • Litija
  • Mengeš
  • Muta
  • Trzin
  • Šmartno pri Litiji

Več informacij, kako lahko še pomagate, vam je na voljo na povezavi Poplave po Sloveniji: Kako lahko pomagamo • Pod črto (podcrto.si)

*Seznam bomo sproti dopolnjevali, zato občine naprošamo, da nas obveščate o ažurnih podatkih.

Urejanje javnega prostora in pro bono pomoč občinam, prizadetim v poplavah  2/11

Neprofitni urbanistični studio Prostorož nas je obvestil, da poskušajo v okviru svojih zmožnosti pomagati občinam in skupnostim, ki so jih prizadele poplave. V zadnjih dneh so že uspeli pomagati nekaterim občinam. Tako so na primer pomagali občini, katere vrtčevsko igrišče so nedavne poplave odplaknile, prostoroževci pa so jim na njihovo željo svetovali, kako z minimalnimi sredstvi čim hitreje spet vzpostaviti funkcionalno igrišče.

Ker se številni kraji po Sloveniji še vedno spopadajo s težavami, ki presegajo urejanje javnega prostora, kljub temu pa je jasno tudi, da ravno javni prostor krepi neformalne povezave med občankami in občani, ki so se izkazale kot ključne v prvih dneh po poplavah, vas prostoroževci vabijo k sodelovanju z njimi.

Več informacij o njihovi pro bono ponudbi pomoči najdete tukaj, kontaktirate pa jih lahko preko naslednjih kontaktnih podatkov (info@prostoroz.org, +386 (0)590 19 088).

ZAKONODAJA

ZAKON O INTERVENTNIH UKREPIH ZA ODPRAVO POSLEDIC POPLAV IN ZEMELJSKIH PLAZOV IZ AVGUSTA 2023 3/1

V državnozborski proceduri je včeraj na vladi sprejet predlog Zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta 2023.

Besedilo zakona najdete na sledeči povezavi:

ZAKON O INTERVENTNIH UKREPIH ZA ODPRAVO POSLEDIC POPLAV IN ZEMELJSKIH PLAZOV IZ AVGUSTA 2023

Vljudno vas naprošamo za pregled in morebitne pripombe, ki jih posredujete najkasneje do torka, 29. 8. 2023 na naslov info@skupnostobcin.si.

Predlog zakona o dopolnitvah Gradbenega zakona, GZ-1A 3/2

V Državnem zboru bo po skrajšanem postopku obravnavan predlog  Gradbenega zakona (GZ-1A), ki ga je vložil v obravnavo Državni svet. Cilj predloga zakona je uskladitev veljavnega gradbenega zakona na področju izdaje dovoljenj za objekte daljšega obstoja z ustavnimi določbami tako, da bo občina, kot eden izmed ključnih nosilcev urejanja prostora, sodelovala v postopku izdaje tega dovoljenja.

  • Besedilo predloga prilagamo TUKAJ.

Prosimo, da nam svoje stališče do zakona posredujete do srede, 30.8.2023 na naslov alja.lipnik@skupnostobcin.si.

Javna obravnava Pravilnika o študiji izvedljivosti postavitve fotonapetostne naprave 3/3

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je dalo v javno razpravo osnutek Pravilnika o študiji izvedljivosti postavitve fotonapetostne naprave. Pravilnik določa podrobnejšo vsebino in metodologijo priprave študije izvedljivosti, ki se uporablja za dokazovanje obstoja izjeme od obvezne postavitve fotonapetostne naprave. Določa tudi strokovno usposobljenost oseb, ki pripravijo študijo izvedljivosti.

  • Besedilo pravilnika najdete TUKAJ.

Pripombe na predlog nam lahko posredujete do srede, 30.8.2023 na naslov ana.plavcak@skupnostobcin.si.

 

Sprememba Pravilnika o izvajanju sofinanciranja skupnega opravljanja posameznih nalog občinske uprave 3/4

Obveščamo vas, da je Ministrstvo za javno upravo pripravilo Predlog Pravilnika o spremembah in dopolnitvi Pravilnika o izvajanju sofinanciranja skupnega opravljanja posameznih nalog občinske uprave, s katerim želi odpraviti nejasnosti pri njegovi interpretaciji ter prispevati k administrativni poenostavitvi delovanja skupnih občinskih uprav.

Predlog PRAVILNIKA.

Vljudno prosimo, da nam morebitne pripombe sporočite do petka, 1. 9. 2023 na naslov neza.jager@skupnostobcin.si

 

POVPRAŠEVANJE

Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin 4/1

Na Skupnost občin Slovenije smo prejeli prošnjo po izvedbi povpraševanja na temo Sveta za varstvo uporabnikov javnih dobrin.

Prosili smo za sodelovanje in odgovor na sledeča vprašanja:

  • Ali ima vaša občina ustanovljen Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin?
  • Ali ima Svet sprejet poslovnik?
  • Kakšen je sistem delovanja Sveta (ali imajo redne seje, imajo določenega koordinatorja, zaposlenega v občinski upravi, kakšne naloge se izvajajo preko Sveta)?

Odgovore sodelujočih občin si lahko preberete TUKAJ.

Predstavite nam dobre prakse vezane na načrtovanje zelenih površin za spodbujanje telesne aktivnosti prebivalcev v vaši občini 4/2

Skupnost občin Slovenije znova naslavlja občine in sicer v drugem koraku razpisa skupaj z Urbanističnim inštitutom Republike Slovenije (nosilcem programa Ven za zdravje 3), Inštitutom za zdravje in okolje, Nacionalno koordinacijo zdravih mest (NIJZ) in Zavodom za izobraževanje in inkluzijo ODTIZ.

V drugem koraku razpisa namreč zbiramo dobre prakse za Zbirnik Ven za zdravje 3, ki se nanašajo na načrtovanje zelenih površin za spodbujanje telesne aktivnosti prebivalcev. Daljši vprašalnik “Predstavite nam dobre prakse v vaši občini!” je namenjen predstavitvi posamezne dobre prakse. Poslan je bil občinam, ki so se odzvale in ocenile prisotnost tovrstnih dobrih praks v njihovem okolju.

K izpolnjevanju vprašalnika vabimo tudi vse druge občine, ki želijo predstaviti svoje dobre prakse, svetujemo pa, da v prvem koraku izpolnijo prvi, kratki vprašalnik “Ali ima moja občina dobro prakso”, s katerim lahko hitro preverite ali imate prakse spodbujanja telesne dejavnosti prebivalstva in se nato v drugem koraku posvetijo izpolnjevanju vprašalnika “Predstavite nam dobre prakse v vaši občini!”.

Rok za zbiranje dobrih praks je podaljšan do 30. septembra 2023. Veseli bomo, če se boste odzvali razpisu v čim večjem številu. Posamezni primeri dobrih praks bodo sproti objavljeni na tej spletni strani tukaj.

 

 

DOGODKI SOS

12.9. / PISNA JEZIKOVNA ODLIČNOST V JAVNI UPRAVI 5/1

Skupnost občin Slovenije vas vabi na izobraževanje z naslovom PISNA JEZIKOVNA ODLIČNOST V JAVNI UPRAVI, ki bo potekalo 12. 9. 2023 od 9.30 ure dalje preko spletnega kanala Zoom.

Izobraževanje z elementi delavnice, ki ga bo izvedla Irena Potočar Papež, je namenjeno vsem, ki se pri svojem delu srečujete s pisno komunikacijo znotraj ali zunaj upravne službe, oziroma ustvarjate krajša in daljša pisna sporočila za različne naslovnike v javni upravi.

Obnovili bomo znanje o splošnih značilnostih pisnega sporočanja, poznavanje pravopisnih in slovničnih značilnosti (velika in mala začetnica, ločila, pisanje skupaj/narazen/z vezajem, datumi, kratična poimenovanja …), se pogovorili o jezikovnem bontonu (nagovarjanje, vikanje/tikanje, podpisi, žigosanje …), o najpogostejših jezikovnih zadregah in netiketi (bonton in pravila v elektronskem komuniciranju).

Izobraževalno druženje je zasnovano kot kombinacija teorije in prakse. Teoretičnim razlagam sledijo razlage s primeri in vaje.

Cilji izobraževanja:

  • osvežiti in utrditi poznavanje jezikovnih pravil (pravopisna in slovnična), s katerimi lahko pravilno in prepričljivo napišemo različne besedilne vrste v javni upravi;
  • seznaniti se z jezikovnimi novostmi;
  • spoznati pravila jezikovnega bontona in
  • spoznati pravila netikete (pisanje elektronskih sporočil).

Izobraževanje obsega štiri pedagoške ure s krajšim odmorom in bo izvedeno na daljavo. Prejeli boste tudi gradivo v obliki izročkov in vaje.

Vabilo za tiskanje.

24.10. / Predstavitev priročnika “Odlok o urejenosti naselij in krajine” 5/2

DOGODEK SMO PRESTAVILI IZ 20.9. na 24.10.2023!

Ministrstvo za naravne vire in prostor je v sodelovanju z Urbanističnim inštitutom RS, Skupnostjo občin Slovenije ter občinami Solčava, Moravske toplice in Kočevje pripravilo »Priporočila za pripravo občinskega Odloka o urejenosti naselij in krajine«. Priporočila podajajo korake, kako pristopiti k sami pripravi in izvedbi Odloka, zakonska določila ter vzorčni primer strokovnih podlag in testnega Odloka za izbrani občini.

P R E D L A G A N  D N E V N I  R E D

Priročnik bodo predstavili predstavniki MNVP, SOS in UIRS s sodelavci in partnerji.

  • Uvodni pozdrav – prof. Janez Koželj (MOL)
  • Pripravljalni del (strokovni, pravni,…) – Matej Nikšič (UIRS), Luka Ivanič, Vilijem Fabčič.
  • Vzorčni primeri – sodelujoči iz občin
  • Vprašanja in odgovori – vsi prisotni
  • Zaključek

P R I J A V A

Predavanje je brezplačno. Dogodek se bo izvajal v živo.

Prijave zbira Zbornica za arhitekturo in prostor (ZAPS). Prijava je možna preko spleta na tej strani. Rok za prijave je ponedeljek, 23.10.2023, do 12h.

Skrajni rok za morebitno odpoved (po e-pošti: izobrazevanje@zaps.si) je torek, 19.09.2022, do 14h. Če se boste odjavili kasneje, ali če se dogodka, kljub prijavi, ne boste udeležili, vam bodo na ZAPS zaračunali stroške kotizacije v višini: za člane ZAPS 39€ (z DDV), za občinske urbaniste, ki niso vpisani v imenik pooblaščenih arhitektov ter člane IZS 78€ (z DDV) ter za nečlane 130€ (z DDV).

V primeru premajhnega števila prijav si vsi organizatorji pridržujemo pravico, da izobraževanje odpovemo.

K R E D I T N E   T O Č K E

Predstavitev priročnika “Odlok o urejenosti naselij in krajine” / 2 KT / Sklop B – teorija in referenčna praksa.

25.9. / UVOD V KORPORACIJSKO UPRAVLJANJE OBČINSKIH PODJETIJ 5/3

Skupnost občin Slovenije vas v sodelovanju z Združenjem nadzornikov Slovenije vabi na izobraževanje z naslovom UVOD V KORPORACIJSKO UPRAVLJANJE OBČINSKIH PODJETIJ, ki bo potekalo preko spletnega kanala Zoom, 25. 9.  2023 med 9.00 in 12.15

Na izobraževanju boste pridobili vpogled v temo korporacijskega upravljanja, govorili bomo o tem zakaj je pomembno, seznanili se boste z namenom in uporabo kodeksov korporacijskega upravljanja ter s priporočeno prakso korporacijskega upravljanja za občinska podjetja kot je zbrana v Kodeksu upravljanja za družbe s kapitalsko udeležbo lokalnih skupnosti, ki smo ga pripravili skupaj z Združenjem nadzornikov Slovenije in Komisijo za preprečevanje korupcije.

Izobraževanje predstavlja uvod v program izobraževanja »Korporacijsko upravljanje občinskih podjetij« in je komplementarno »Izobraževanju za nadzornike« za pridobitev potrdila o usposobljenosti za delo članov nadzornega sveta in drugim izobraževanjem Združenja nadzornikov Slovenije s področja upravljanja družb.

Posvet je namenjen članom nadzornih svetov in upravnih odborov družb s kapitalsko naložbo lokalnih skupnosti ter vsem, ki se pri svojem delu srečujejo z vprašanji, vezanimi na to temo.

Predviden program izobraževanja:

9.00 – 12.15 (odmor 15 min)

NA SPLOŠNO O KORPORACIJSKEM UPRAVLJANJU

– Kaj je korporacijsko upravljanje in zakaj je pomembno?

– Pomen in uporaba kodeksov – princip ‘spoštuj ali pojasni’, izjava o upravljanju in razkritja odstopanj od kodeksa, transparentnost poslovanja

OKVIR UPRAVLJANJA IN RAZMERJA MED DRUŽBO IN DRUŽBENIKI

– Akt o ustanovitvi, Odnosi z deležniki, Strateški cilji družbe, Skupščina.

ORGANI VODENJA IN NADZORA TER LOJALNOST DRUŽBI

– Lojalnost družbi in prepoved konkurence, posli s povezanimi osebami

– Neodvisnost in upravljanje nasprotij interesov

– Organ nadzora in organ vodenja

O predavatelju:

Gorazd Podbevšek je korporacijski pravnik in uveljavljen strokovnjak s področja korporacijskega upravljanja in delovanja nadzornih svetov, ki deluje v zasebnem podjetju RMG, d.o.o. in predsednik ZNS. Z ZNS je začel tesneje sodelovati že leta 2003 kot avtor prvega Kodeksa upravljanja javnih delniških družb ob vstopu Slovenije v EU, kasneje pa predvsem kot redni predavatelj na izobraževanjih za nadzornike. Je imetnik Certifikata ZNS in kot strokovnjak se je v delo združenja vključeval tudi kot član različnih delovnih skupin in soavtor mnogih avtonomnih pravnih virov s področja upravljanja družb. Leta 2013 je postal predsednik Strokovnega sveta, leta 2019 je postal član UO ZNS. Leta 2019 ga je Vlada RS imenovala v Svet za korporativno upravljanje. V začetku junija 2020 je postal član UO ecoDa v Bruslju, ki predstavlja krovno konfederacijo evropskih združenj, katere član je ZNS. Od junija 2020 je predsednik Združenja nadzornikov Slovenije. V tem času je pridobival tudi praktične izkušnje iz delovanja v nadzornih svetih in upravnih odborih. Vidni pretekli nadzorniški funkciji sta predsedovanje NS družb NLB d.d. in HIT d.d. Trenutno je predsednik nadzornega sveta SŽ ŽGP d.o.o.

Vabilo s programom

19.10. - 20.10. / RAZVOJNI DNEVI OBČIN 5/4

Veseli nas, da vas lahko v imenu Skupnosti občin Slovenije tudi uradno povabimo k udeležbi na Razvojnih dnevih občin.

Izjemni dogodek, ki bo letos prvič potekal v četrtek in petek, 19. in 20. oktobra 2023 v prelepem okolju Term Thermana Laško, je namenjen krepitvi sodelovanja in izobraževanju za sodobne občine.

Razvojni dnevi občin bodo posebna priložnost za županje, župane, podžupanje, podžupane ter direktorice in direktorje občinskih uprav, da se povežete, izobražujete in se odzovete na izzive, s katerimi se soočajo razvojno naravnane občine. Dogodek bo trajal dva dni in bo vključeval zanimive teme, ki se nanašajo na vodenje in delovanje občin.

Med glavnimi temami bomo s pomočjo strokovnjakov in praktičnih izkušenj, ki jih bodo delili z nami županje in župani, osvetlili izzive ukrepanja ob naravnih in drugih nesrečah, poglobili se bomo v vprašanja delovanja občin v luči demografskih, globalizacijskih in okoljskih sprememb ter skupaj raziskali možnosti in strategije za učinkovito upravljanje in prilagajanje tem spremembam. Poseben poudarek pa bo tudi na trendih digitalnega razvoja lokalne skupnosti do leta 2030.

Z velikim zadovoljstvom vam sporočamo, da bodo dogodek počastili ministra Uroš Brežan in dr. Aleksander Jevšek ter ministrica dr. Emilija Stojmenova Duh, ki bodo dogodku prispevali svoje dragoceno znanje in izkušnje.

Poleg bogatega strokovnega programa, ki se bo pričel 19. 10. 2023 ob 12.30 uri, vam bo na voljo tudi prijeten večerni program, ki vključuje slavnostno večerjo, v zabavnem delu pa bodo z nami Norton Rock band, ki bodo poskrbeli za sproščeno in veselo vzdušje.

S strokovnim programom bomo nadaljevali naslednje jutro ob 9.00 uri, zato vam predlagamo, da izkoristite možnost prenočitve v hotelu, tako da boste lahko zanimiv in izmenjave izkušenj poln program dogodka v celoti izkoristili.

Za vas smo preliminarno rezervirali 30 sob po ceni 122,50 € za nočitev z zajtrkom v enoposteljni sobi. Nočitev z zajtrkom v dvoposteljni sobi znaša 98,00 € po osebi. V kolikor si boste sobo delili z osebo, ki se bo prav tako udeležila Razvojnih dnevov občin, je cena nočitve z zajtrkom za 2. osebo ista (98,00 €). Če si boste sobo delili s spremljevalko/spremljevalcem (svojci), je cena nočitve z zajtrkom 75,00 € (ali 79,00 € za polpenzion) in vključuje vstop v bazene in druge ugodnosti.

Predlagamo vam, da sobe čim prej rezervirate, da ne poidejo. Rezervacijo sob lahko opravite spletno (tukaj – REZERVIRAJ )  ali preko službe za rezervacijo na telefonski številki 03 423 2100 oz. info@thermana.si.

Kmalu vam bomo posredovali dodatne informacije o programu in predavateljih.

Vabilo za tiskanje

9.11. / Letna konferenca “Soočimo se z diskriminacijo” 5/5

Veseli nas, da vas lahko povabimo na konferenco »Soočimo se z diskriminacijo«, ki bo potekala 9. 11. 2023 v Ljubljani na Akademiji za gledališče, radio, film, in televizijo na Aškerčevi 5. Dogodek se bo začel ob 9.30 uri.

Dogodek, ki ga organiziramo partnerji projekta Soočimo se z diskriminacijo (Zagovornik načela enakosti, Fundacija Prizma, Akademija za gledališče, radio, film, in televizijo ter Skupnost občin Slovenije), je namenjen vsem županjam, županom, direktoricam in direktorjem občinskih uprav ter predstavnikom javne uprave, vključno z zaposlenimi  upravnih enot, centrov za socialno delo in drugih institucij.

Naša skupna vizija je ustvariti družbo, v kateri so enakopravnost, spoštovanje in strpnost temeljne vrednote. S konferenco želimo k temu prispevati, zato se bomo v sklopu programa posvetili problematiki diskriminacije in skupaj raziskali možnosti za njeno preprečevanje in odpravo.

V ta namen bomo z zagovornikom načela enakosti Miho Lobnikom govorili o tem, kaj diskriminacija je in kaj ni, svoje izkušnje z diskriminacijo bodo z nami delili posamezniki, ki so jo občutili na lastni koži, nato pa se bomo na županskem omizju posvetili aktualnim izzivom, s katerimi se soočamo v boju proti diskriminaciji, ter raziskali, kako lahko s skupnimi močmi oblikujemo bolj vključujoče in strpne skupnosti.

Poleg strokovnih vsebin bo na konferenci tudi priložnost za mreženje in povezovanje z drugimi predstavniki javne uprave. Konferenca »Soočimo se z diskriminacijo« bo ponudila odlično priložnost za izmenjavo znanj, izkušenj in dobrih praks tudi med vami, spoštovane županje, župani, direktorice, direktorji in ostalo javno upravo.

V sodelovanju s študentkami in študenti AGRFT bo po strokovnem delu konference premierno prestavljena tudi gledališka predstava na temo diskriminacije, ki bo poglobila naše razumevanje te problematike in nas nagovorila na čustveni ravni.

O natančnem programu dogodka vas bomo obvestili v kratkem.

Vabimo vas, da si mesto na konferenci zagotovite že danes in se prijavite s spletno prijavnico spodaj.

Vabilo za tiskanje

 

DOGODKI DRUGIH

28.8. / Strokovno srečanje: Krepitev možnosti lokalnih oblasti za vključevanje človekovih pravic v vse njihovo delo 6/1

Urad visokega komisarja Združenih narodov za človekove pravice (OHCHR) vas vabi, da se udeležite strokovnega srečanja o krepitvi možnosti lokalnih oblasti za vključevanje človekovih pravic v vse svoje delo, ki bo potekalo 28. avgusta 2023 v Ženevi v Švici in na spletu. Dodatne informacije so vam na voljo TUKAJ.

Prijava na dogodek je možna do 27. avgusta 2023. Po registraciji boste prejeli ZOOM povezavo. Veselijo se vaše udeležbe!

27.9. / Brezplačna spletna predavanja: Pozitivni september 6/2

Ekipa Inovativen.si, Ministrstvo za javno upravo v sodelovanju s partnerji vas vabijo na brezplačna spletna predavanja z naslovom Pozitivni september, na katerih se bo vsako sredo od 30. 8. do 27. 9. posvetilo aktualnim tematikam s področja odnosov in obvladovanja psihosocialnih tveganj na delovnem mestu, psihološke varnosti, kreativnosti, učinkovitosti in inovativnosti.

Več informacij in povezava na prijavo je TUKAJ.

7. 9. / Priložnosti za trajnostni razvoj občin: Programa ESPON in URBACT od blizu 6/4

Vabljeni, da se pridružite na posvetu Priložnosti za trajnostni razvoj občin: Programa ESPON in URBACT od blizu, ki bo potekal 7. septembra v Ljubljani. Izvedeli boste vse o možnostih sodelovanja v obeh programih in slišali izkušnje vabljenih gostov, ki so v programih že sodelovali. Del dogodka bo namenjen razpravi o potrebah občin, ki jih bodo skušali povezati s ponudbo obeh programov.
Več informacij o programu najdete v TUKAJ. Do same prijave dostopate tukaj
Dogodek soorganizirata Ministrstvo za naravne vire in prostor in IPoP – Inštitut za politike prostora v okviru aktivnosti nacionalnih točk programov ESPON in URBACT.

14.9. / Sprememba uredbe o mejnih vrednostnih svetlobnega onesnaževanja okolja 6/5

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Direktorat za okolje, organizira dne 14.9. ob 9.uri v veliki sejni sobi na Vojkovi 1a v Ljubljani javni posvet na temo spremembe Uredbe o mejnih vrednostih svetlobnega onesnaževanja okolja. Posvet bo organiziran v dveh delih. V prvem delu bodo predstavljeni dosedanji dosežki glede ureditve področja svetlobnega onesnaževanja in aktivnosti, ki jih ministrstvo izvaja v smeri spremembe obstoječe zakonodaje. Drugi del bo organiziran v obliki okrogle mize, kjer bo možna izmenjava mnenj in predlogov. Govorniki na okrogli mizi bodo znani naknadno.
Zainteresirano javnost prav tako vabijo, da predstavi tudi svoje prispevke. Če želite predstaviti svoj pogled na urejanje te problematike, se lahko prijavite najkasneje do 30. 8. 2023 na gp.mope@gov.si, s pripisom Prijava na posvet o svetlobnem onesnaženju. Prijavi priložite krajši povzetek predstavitve (vaši podatki oziroma podatki organizacije, ki jo zastopate in največ 500 znakov besedila). Prispevki na posvetu so omejeni na maksimalno 15 min. Za prijavo na javni posvet in za dodatne informacije se lahko obrnete na Marjeto Zupančič, 01478 7661

15.9. / Predstavitev Poročila Varuha človekovih pravic v povezavi z romsko skupnostjo 6/6

Razvojni center Murska Sobota in Zveza za razvoj romske manjšine PREPOROD vas vabita na predstavitev Poročila Varuha človekovih pravic, ki bo namenjena analizi in obravnavi stanja ter vprašanj v povezavi z romsko skupnostjo.

Predstavitev bo potekala 15. 9. 2023 ob 11.00 uri v Expanu v Murski Soboti. Podrobnejše informacije so na voljo TUKAJ.

Svojo udeležbo lahko potrdite preko spletne povezave. Vabljeni!

19.9. / Uporaba LCC kalkulatorja pri javnem naročanju računalnikov in monitorjev 6/7

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo vas vabi na brezplačno delavnico uporabe LCC kalkulatorja pri naročanju računalnikov in monitorjev, ki bo potekala 19. septembra 2023 med 9.00 in 12.30 v Ljubljani (City Hotel, Dalmatinova 15).

Namen orodja je spodbuditi in omogočiti uporabo izračuna stroškov v življenjski dobi, da bi lahko organizacije pri postopkih javnega naročanja sprejemale stroškovno učinkovitejše odločitve.

Podrobnosti s programom in prijavnico so na voljo TUKAJ.

20.9. / Tečaj Uvod v upravljanje sredstev za vodni sektor 6/8

Organizacija NALAS bo 20. septembra 2023 z uvodnim spletnim seminarjem začela izvajati nov tečaj Uvod v upravljanje sredstev za vodni sektor v srbskem jeziku. Tečaj ima 6 modulov in bo trajal od 20. septembra do 7. novembra.
Tečaj se bo izvajal s podporo RCDN. Udeležba na tečaju je brezplačna, udeleženci, ki bodo tečaj zaključili, pa bodo prejeli potrdila.
Tečaj bo vodila Maja Medenica iz beograjskega vozlišča za upravljanje vodovodnega premoženja, koordiniral pa ga bo Miodrag Količ iz NALAS.
Vse podrobnosti o tečaju so na voljo TUKAJ.
Prijave zbirajo do 11. septembra. Vljudno vabljeni.

21.9. / Strokovni posvet o trajnostni mobilnosti v okviru Evropskega tedna mobilnosti: SPREMENIMO POTOVALNE NAVADE 6/9

Vljudno vabljeni na strokovni posvet v času Evropskega tedna mobilnosti, ki bo v četrtek, 21. septembra 2023 ob 10. uri na odprtem prostoru na Smetanovi ulici pred Fakulteto za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru.

Posvet organizirajo Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, Regionalna razvojna agencija za Podravje – Maribor in Mestna občina Maribor in bo medijsko podprt.

Na posvetu bodo predstavljene aktualne teme s področja trajnostne mobilnosti na občinski, regionalni in državni ravni, hkrati pa bo nagovarjal tudi velike zaposlovalce kot večje generatorje prometa v regiji. V drugem delu posveta se bo odprla pereča tema na okrogli mizi: »Koliko si trajnostno mobilen? Prispevek posameznika k zmanjšanju motornega prometa.«

V okviru posveta bo izvedena predstavitev alternativnih urbanih – zelenih kolesarskih poti z demo 360° video pregledom, prav tako bodo predstavljeni različni tipi električnih koles (običajna, kargo, tandem, kolesa za prevoz invalidov, tricikli), z možnostjo testiranja.

21.9. / Konferenca Trajnostna energija lokalno 023 6/10

9. BORZENOVA KONFERENCA: TRAJNOSTNA ENERGIJA LOKALNO 023 – Aktivno vključevanje občanov v zeleni prehod bo potekala v četrtek, 21. septembra od 9.00 do 15.00 ure v Kongresni dvorani – BTC, Ljubljana.

Vsebinski poudarki: lokalni izzivi učinkovitega upravljanja z energijo, investicije v obnovljive vire energije, samooskrba ter aktivna vloga občanov v času priložnosti pospeševanja zelenega prehoda.

Program konference je na voljo TUKAJ.

Število mest je omejeno, zato je brezplačna prijava obvezna. Več informacij na 031 717 599 ali  konferenca@trajnostnaenergija.si.

28.9. / Konferenca ob evropskem tednu športa 6/11

Ministrstvo za zdravje, Fakulteta za šport Univerze v Ljubljani in Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez  vas 28. septembra ob Evropskem tednu športa vljudno vabijo na konferenco VEČ SE GIBAM, MANJ SEDIM, DOBRO SPIM. TRAJNOSTNI VIDIKI, ki bo letos posvečena preprečevanju sedentarnega načina življenja in promociji telesne dejavnosti v različnih življenjskih okoljih in obdobjih.

Na brezplačni posvet so še posebej vabljeni predstavniki pristojnih ministrstev, predstavniki delodajalcev, zaposleni v občinah (odgovorni za družbene dejavnosti, prostorski načrtovalci), ravnatelji in pomočniki ravnateljev, predstavniki starejših in mladih, društva bolnikov, kulturna in športna društva ter nevladne organizacije, ki delujejo na področju varovanja okolja in zdravja.

Več informacij na www.dobertekslovenija.si. Prilagamo program in povezavo do prijavnice.

11.10. / Konferenca za tretji razpis 5G za pametne skupnosti 6/13

Na Skupnost občin Slovenije se je obrnilo Ministrstvo za digitalno preobrazbo z namenom seznanitve občin s podporno plaftormo 5GSC in razpisov, ki jih ta platforma pripravlja v sodelovanju s Programom CEF in omogoča občinam povračilo stroškov za 5G infrastrukturo do 75 %.

Sporočamo vam, da je Evropska komisija napovedala tretji razpis, ki bo objavljen oktobra letos. Informacije bodo predstavili 11. oktobra na konferenci v Bruslju. Na dogodku v Bruslju bodo potekale tudi praktične delavnice za pripravo prijave na razpis. Kratko novico o konferenci so objavili na spletni strani ministrstva, za več informacij in prijavo vas usmerjamo na spletno stran dogodka (v angleščini).

AKTUALNI RAZPISI

Razpis za občine – prijava za pilotne projekte 7/1

Urbanistični inštitut Republike Slovenije je v mesecu juliju odprl Razpis za občine za prijave v izbor za pilotni projekt, v katerem bo strokovna skupina, za izbrano naselje v občini, izvedla oceno stanja preskrbljenosti z zelenimi površinami, ki spodbujajo telesno dejavnost. Za prijavo izpolnite nekaj vprašanj na povezavi tukaj.

Glede na odgovore bo strokovna skupina izbrala dva pilotna projekta in sicer enega z urbanim naseljem in enega s podeželskim naseljem. V primeru majhne občine bo ocena preskrbljenosti izvedena za njeno celotno območje.

Prijave so odprte do 31.8.2023, o izboru pa boste obveščeni do najkasneje 8.9.2023.

Celoten dopis o razpisu najdete TUKAJ.

Drugi razpis za prijave projektov na Zvezo Alpe-Jadran 2023 7/2

S 16. avgustom se odpira letošnji drugi razpis za oddajo projektnih idej, ki prispevajo k živahni izmenjavi in poglobljenemu sodelovanju znotraj celotne mreže Zveze Alpe-Jadran.

Zveza Alpe-Jadran sofinancira:

– stroške priprave za oddajo projekta v okviru ustreznih EU-programov (npr. CERV, ERASMUS+, Ustvarjalna Evropa idr.) in

– skupne projekte, ki so v splošnem skupnem interesu mreže.

Ustrezna tematska koordinacijska točka (TCP) vas bo z veseljem podprla pri oddaji vaše prijave. Ustrezen kontakt tematskih koordinacijskih točk najdete tukaj: https://alps-adriatic-alliance.org/contact/

Projektni predlog mora izpolnjevati naslednja merila:

– Projekti, ki jih financira Zveza Alpe Jadran, morajo vključevati najmanj tri redne člane mreže iz treh različnih držav.

– Več kot je vključenih projektnih partnerjev, večja je možnost za odobritev.

– Vsi člani mreže Alpe Jadran morajo imeti možnost sodelovati pri projektu.

– Vloga vsakega partnerja mora biti opisana v prijavi.

– Pričakovana dodana vrednost projekta za celotno Zvezo Alpe Jadran mora biti jasno opisana v prijavnici in predmet ovrednotenja po zaključku projekta.

– Bistven je splošen doseg projekta (udeleženci, morebitni obiskovalci, pričakovan medijski sprejem, tiskana in/ali spletna objava rezultatov itd.).

– Vsi projekti manjšega obsega morajo podpirati prednostno nalogo »Krepitev kohezije skupnosti«, kot je opredeljena v Strategiji Zveze Alpe Jadran (glej str. 59/60 »SAA – 2027«).

Svojo prijavnico pošljite pristojni tematski koordinacijski točki (TCP) do 2. 10. 2023, do 23:59!

Vse pomembne informacije so vam na voljo na https://alps-adriatic-alliance.org/downloads/.

MOPE objavili poziv za podajanje predlogov za projekte, ki bi jih podprli s pomočjo Modernizacijskega sklada 7/3

MOPE je objavil Javni poziv za izbor projektnih predlogov za uvrstitev na indikativni seznam naložb za sofinanciranje s sredstvi Sklada za modernizacijo v obdobju 2024-2030 (JP MS 2023).

Predmet javnega poziva je ovrednotenje in izbor projektnih predlogov za naložbe v modernizacijo energijskih sistemov in izboljšanje energetske učinkovitosti v Republiki Sloveniji, ki se bodo uvrstili na indikativni seznam naložb za sofinanciranje s sredstvi Sklada za modernizacijo v obdobju 2024-2030.

Več informacij si lahko preberete TUKAJ.

Rok za predložitev vlog je 15. 9. 2023.

Tematska partnerstva Urbane agenda za EU: Mesta enakosti in Hrana 7/4

Evropska komisija je objavila razpisa za vzpostavitev dveh novih tematskih partnerstev Urbane Agende za EU. Urbana agenda za EU naslavlja izzive mest z vzpostavitvijo partnerstev med mesti, Evropsko komisijo, drugimi institucijami in organi EU, nacionalnimi vladami in drugimi deležniki, kot so nevladne organizacije.

– Partnerstvo »Mesta enakosti« se bo osredotočilo na vprašanje enakopravnosti za vse skupine prebivalstva, na pojav diskriminacije v mestih. Cilj partnerstva je pripomoči k ustvarjanju okolij za enakost v naših mestih.

– Partnerstvo »Hrana« bo obravnavalo teme, kot so agroekologija, prehranska pravičnost, dostop do zemljišč in upravljanje javnih zemljišč; s ciljem prispevati k razvoju bolj trajnostnih in pravičnih prehranskih sistemov.

Kot partnerji se na razpis lahko prijavijo mesta, združenja mest in reprezentativne organizacije, organi držav članic, EU institucije, ter nevladne organizacije in deležniki EU, ki delujejo na obeh tematskih področjih.

Del razpisne dokumentacije je referenčni dokument »background paper«, v katerem so navedene informacije o upravičenih prijaviteljih, o postopku izbora ter merila za izbor. Dokument vsebuje še opise tem, na katere se bodo partnerstva osredotočala.

 

Rok za prijavo na razpis je 29. september 2023.

Dodatne informacije o Urbani Agendi za EU, obstoječih in že zaključenih tematskih partnerstvih in o aktualnem razpisu za tematska partnerstva so na voljo na spletnih straneh: Partnerships | UAEU (urban-initiative.eu)

Javni razpis za sofinanciranje projektov gospodarskih javnih služb ter razvoja družbene infrastrukture 7/7

SRRS, Slovenski regionalno razvojni sklad, obvešča, da se še vedno izvaja javni razpis za finančni produkt LOKALNO Komunalna podjetja in javne ustanove, namen katerega je sofinanciranje projektov in investicij v na področju izvajanja dejavnosti javnih gospodarskih služb ter projektov s področja razvoja družbene infrastrukture

Več informacij na voljo tu.

Javni poziv za sofinanciranje projektov LIFE 7/8

Predmet javnega poziva je sofinanciranje standardnih projektov ukrepov (Standard Action Projects, SAP), ki bodo odobreni v okviru podprograma Narava in biotska raznovrstnost (LIFE-2023-SAP-NAT-NATURE — Nature and Biodiversity) na razpisu Evropske komisije za leto 2023.

Več informacij si lahko preberete TUKAJ.

VLADA RS

125. dopisna seja 8/1

Vlada potrdila končno oceno škode na stvareh zaradi obilnega deževja s poplavami in plazovi maja 2023

Vlada je potrdila končno oceno neposredne škode na stvareh zaradi posledic obilnega deževja s poplavami in plazovi od 14. do 23. maja 2023 na območju Koroške, Ljubljanske, Podravske, Pomurske, Posavske, Vzhodnoštajerske, Zahodnoštajerske in Zasavske regije, ki skupno znaša 41.525.666,78 evra, in jo je 7. avgusta 2023 verificirala Državna komisija za ocenjevanje škode po naravnih in drugih nesrečah. Od skupnega zneska neposredne škode znaša škoda na kmetijskih zemljiščih 10.850.381,17 evra, škoda v gozdovih 57.537,91 evra, škoda na uničenih stavbah 471.241,30 evra, delna škoda na stavbah 1.821.332,38 evra, škoda na gradbeno-inženirskih objektih 15.056.710,09 evra, škoda na vodotokih 10.203.246,53 evra, škoda na gozdnih cestah 331.350,46 evra, škoda na državnih cestah 2.028.976,64 evra ter škoda v gospodarstvu 704.890,30 evra. Škoda na kulturni dediščini je vključena v delni škodi na stavbah v oceni škode občinske komisije.

Končna ocena neposredne škode presega 0,3 promila načrtovanih prihodkov državnega proračuna za leto 2023. Tako je dosežen limit za uporabo sredstev državnega proračuna, pristojna ministrstva pa bodo pripravila program odprave posledic neposredne škode v skladu z Zakonom o odpravi posledic naravnih nesreč.

Vlada je s sklepom pooblastila državno komisijo, da lahko izjemoma potrdi ponovno oceno škode pri posameznem oškodovancu v roku šestih mesecev po potrditvi te ocene, če so ugotovljena nova dejstva, zaradi katerih je bila ocena neposredne škode bistveno višja ali nižja, pa je oškodovanec predhodno storil vse, da bi bila škoda ocenjena v skladu s predpisi oziroma predpisano metodologijo. Potrjeno ponovno oceno škode bo državna komisija posredovala Ministrstvu za naravne vire in prostor. O ponovni oceni škode mora Ministrstvo za naravne vire in prostor seznaniti Vlado Republike Slovenije ob predložitvi programa za odpravo posledic nesreče.

Vlada je potrdila stroške ocenjevanja škode zaradi posledic obilnega deževja s poplavami in plazovi od 14. do 23. maja 2023, ki so jo opravile občinske komisije in Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje v skupni višini 10.400,00 evra, ki se krijejo iz proračunske rezerve.

Vir: Vlada RS, NJ

66. redna seja 8/2

Uredba o dopolnitvi Uredbe o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost, v programskem obdobju 2014–2020

Vlada je izdala Uredbo o dopolnitvi Uredbe o izvajanju lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost, v programskem obdobju 2014–2020.

Sprememba je bila izpeljana, ker je zaradi posledic naravnih nesreč na prizadetih območjih onemogočeno kontinuirano izvajanje operacij in opravljanje nalog, ki se nanašajo na zaključek operacij in na vlaganje zahtevkov za izplačila.

Upravičenci iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR) lahko zaprosijo za podaljšanje roka za izvedbo operacij, saj je potrebno v skladu uredbo operacije potrebno zaključiti do 30. avgusta 2023. Prav tako se lahko podaljša rok za oddajo zahtevkov za izplačilo za sklad ESRR, če zaradi poplav, vetroloma in neurja ali njihovih posledic, obveznosti ne more izpolniti do roka, ki je določen v uredbi. Rok za izvedbo operacije se podaljša do 30. 10. 2023.

Vir: Vlada RS, NJ

NOVICE DRUGIH

9. panel o turizmu na Blejskem strateškem forumu 9/1

V torek, 29. avgusta bo devet uglednih govorcev govorilo na temo Družba znanja in poklici prihodnosti v turizmu na 9. panelu o turizmu na mednarodni konferenci Blejski strateški forum. Več informacij si lahko preberete TUKAJ.

Dva LIFE projekta iščeta partnerje 9/2

S strani Ministrstva za okolje, podnebje in energijo (LIFE nacionalne kontaktne točke) smo prejeli prošnjo po posredovanju obvestila občinam, zaradi česar vas naslavljamo z naslednjimi informacijami možnega mednarodnega projektnega sodelovanja z naslova trajnostne mobilnosti.

  • Wecity je dobrodelna korporacija, ki spodbuja aktivno in trajnostno mobilnost s spodbujanjem doseganja družbeno-okoljskih ciljev med državljani in zaposlenimi prek mobilne aplikacije, ki jo uporabljajo javne uprave in podjetja. Aplikacija lahko beleži premike uporabnika s prepoznavanjem uporabljenega vozila s pomočjo algoritma, tudi v intermodalnih situacijah, in zbira podatke o tem. Podjetje se zanima predvsem za sodelovanje v projektih mobilnosti, ki se osredotočajo na zmanjševanje emisij, ali na splošno v projektih, kjer lahko da svojo tehnologijo na voljo za skupno dobro evropskih mestnih okolij. Podjetje Wecity išče odprto partnerstvo in partnerje, ki so pripravljeni sodelovati pri teh vprašanjih v Italiji in po vsej Evropi.
  • START ROMAGNA je podjetje za javni prevoz v regiji Romagna v Italiji, ki upravlja floto 585 avtobusov in dva trajekta v pristanišču Ravenna. Prizadeva si za varno in trajnostno mobilnost ter za pospeševanje energetskega prehoda, zato si prizadeva vlagati v goriva in vozila, ki manj onesnažujejo okolje. Organizacija je lahko odličen partner za izvajanje pilotnih ukrepov in tehničnih preskusov v projektih mobilnosti. Zato organizacija START ROMAGNA išče odprta partnerstva in partnerje, ki so pripravljeni sodelovati na področju trajnostne mobilnosti v mestih, ozelenitve mestnih okolij, e-mobilnosti in trajnostnih goriv v Italiji in drugod po Evropi.

V kolikor ste se pri prebiranju projektnih opisov prepoznate v vlogi sodelujočega partnerja, se lahko za dodatne informacije direktno odzovete na naveden elektronski naslov: federica.mazzanti@resolve-consulenza.it.

© Moralne avtorske pravice ima Skupnost občin Slovenije. Noben del tega gradiva se ne sme reproducirati ali kopirati v karšnikoli obliki: grafično elektronsko ali mehanično, kar vklučuje (ne da bi bilo omejeno) fotokopiranje, snemanje, skeniranje ali katerekoli druge oblike reproduciranja brez pisnega dovoljenja Skupnosti občin Slovenije. Reprodukcija ali kopiranje je dovoljeno izključno za potrebe Sekretariata Skupnsti občin Slovenije ali občin članic SOS.