Skupnost občin Slovenije je prejela več vprašanj v zvezi z določitvijo in izplačilom dodatka za nevarnost in posebne obremenitve v času epidemije COVID-19 po 42. členu Zakona o nujnih ukrepih na področju zdravstva.
S strani Ministrstva za javno upravo smo prejeli sledeče odgovore na vprašanja in pojasnilo.
- Ali je podžupan, ki funkcijo opravlja nepoklicno in je upravičen dodatka v višini 30,00 eur dnevno, zaradi opravljanja »funkcije« v civilni zaščiti, upravičen tudi do dodatka v višini 200,00 EUR?
Da, podžupan, ki opravlja funkcijo nepoklicno je upravičen do dodatka v višini 200 evrov (zakon ne govori o izključevanju z dodatkom, za katerega sprašujete).
- Ali je direktor v času dela od doma upravičen do tega dodatka?
Da, direktor, ki opravlja delo na domu je lahko prav tako upravičen do tega dodatka, saj ne gre zgolj za nevarnost, temveč tudi za posebne obremenitve.
- Kakšna je oznaka-šifra vrste dohodka pri obračuna dodatka? Ali je enaka kot za javne uslužbence C223?
Šifra bo določena s spremenjeno Uredbo o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju, ki je že v obravnavi na vladi in naj bi bila predvidoma prihodnji teden uveljavljena. Če bo ostalo tako, kot je v predlogu te uredbe, potem bo šifra C089 (torej nikakor ne C223).
- Kdo je podpisnik zahtevkov in ali mora občina interno sprejeti še kakšne posebne individualne sklepe v zvezi s predmetnim dodatkom? Npr. župan za direktorja, Občinski svet za župana in podžupana?
Ne, občini ni potrebno sprejeti še kakšnih individualnih sklepov, dodatek se izplača neposredno na podlagi zakona. Podpisnik zahtevkov je tisti, ki je pristojen za podpisovanje, pri čemer pa se glede zahtevkov upoštevajo navodila MF.
Več odgovorov na vprašanja si lahko preberete v pojasnilih MJU, ki jih objavljamo TUKAJ.